SLO bocni levo
SLO bocni desno

Lani bruto vrednost oglaševanja znašala milijardo evrov

Slovenija

24.02.2017

V letu 2016 je bruto vrednost oglaševanja znašala za 14 odstotkov več kot leto prej in dosegla bruto (rekordno) vrednost milijardo evrov. Televizija ima kar 80-odstotni delež bruto oglaševalskega kolača, lani pa je imela med vsemi mediji največjo, 19-odstotno rast oglaševanja.
 
Podatke je s pomočjo Mediane v projektu Mediana IBO objavil Marketing magazin. Pri tem poudarjajo, da bruto vrednost temelji na vseh evidentiranih oglasih in cenah iz uradnih cenikov, pri čemer se ne upoštevajo popusti, posebni kupoprodajni pogoji, ki temeljijo na doseženih občinstvih, ali brezplačne objave.
 
"Zaradi poslovnih dogovorov, ki temeljijo na osvojenih občinstvih, neznanih popustov, dogovorov pod mizo in brezplačnih objav, je nemogoče napovedati realno neto vrednost," so besede izvršne direktorice Mediane, Irene Setinšek.
 
Vrednost bruto oglaševanja v Sloveniji se je v 2016 povečala za 14 odstotkov, televizija z 80-odstotnim deležem bruto oglaševanja močno vodi. Tako se je recimo bruto vrednost oglaševanja na televiziji v enem letu povečala za 19 odstotkov.
 
Oglaševalci so tiskanim medijem namenili 100 milijonov evrov bruto, skoraj toliko kot leta 2015. Pet največjih radijskih postaj ima 3-odstotni delež bruto oglaševalskega kolača, naložbe v zunanje oglaševanje in druge oglaševalske medije so stabilne, najboljši oglaševalci pa so trgovci. Sledijo telekomunikacijske družbe in avtomobilisti.