SLO bocni levo
SLO bocni desno

Barcaffe ostaja vodilna blagovna znamka v Sloveniji, Coca Cola št.1 v regiji

Slovenija

25.02.2017

Coca Cola je postala nova vodilna znamka na Valiconovi lestvici Top 25 regionalnih blagovnih znamk v jadranski regiji in je na tem mestu prehitela Milko iz lanske razvrstitve. Prva deseterica najmočnejših blagovnih znamk v regiji:1.Coca-Cola, 2. Milka, 3.Cedevita, 4. Vegeta, 5.Argeta, 6.Smoki, 7.Orbit, 8.Cockta, 9. Nive,10. Jana.
 
V Sloveniji št.1  med blagovnimi znamkami ostaja Barcaffe, kažejo rezultati raziskave, v kateri Valicon kot kriterij pri razvrščanju na lestvici uporablja moč blagovne znamke.
 
 
Coca-Cola je Milki odvzela prvo mesto na lestvici najmočnejših znamk široke potrošnje v jadranski regiji. Najvišje uvrščena slovenska znamka je še vedno Argeta, ki je na petem mestu. Raziskava, ki jo izvaja tržnoraziskovalna hiša Valicon, je pokazala tudi, da so regijske znamke v letu 2016 že skoraj ujele globalne v zastopanosti na lestvici.
 
Na Valiconovem seznamu petindvajsetih najmočnejših znamk v regiji so blagovne znamke široke potrošnje, ki so prisotne na vseh petih največjih trgih regije. Vodilna blagovna znamka v regiji je tako Coca-Cola, na drugem pa je lani vodilna Milka. Zanimivo je, da Coca-Cola ni vodilna na niti enem izmed petih trgov nekdanje Jugoslavije, je pa na drugem mestu v kar štirih državah. Lani tretje- in četrtouvrščeni Vegeta in Cedevita sta na letošnji lestvici zamenjali mesti. Med slovenskimi znamkami sta med prvo deseterico Argeta na petem mestu in Cockta na osmem. Argeta je tudi edina blagovna znamka, ki je na prvem mestu na dveh trgih hkrati, in sicer v Bosni in Hercegovini in Makedoniji. Paloma tako kot lani ostaja na skupnem petnajstem mestu.

Na lestvici v Sloveniji je "nova” le blagovna znamka naravne mineralne vode Donat Mg, ki je na desetem mestu. Valiconovi analitiki poudarjajo, da gre ob tem za prvi primer uvrstitve "premium” znamke v prvo deseterico v kateri izmed držav. Na prvem mestu sicer ostaja blagovna znamka kave Barcaffe, na drugem pa Coca-Cola. Sedem od desetih vodilnih blagovnih znamk v državi je izvorno slovenskih, dve sta globalni, ena pa je hrvaškega izvora. Slednji (Cedeviti) je uspel tudi največji skok in sicer na tretje mesto.
 
Zastopanost regionalnih oziroma lokalnih blagovnih znamk se močno približuje globalnim. Lani je bil delež 15:10 v prid globalnim blagovnim znamkam, letos le še 13:12. Največji skok je uspel srbski blagovni znamki čipsa Chipsy, ki je na regionalni razvrstitvi napredovala s šestindvajsetega na trinajsto mesto. Velik skok je sicer uspel tudi (globalni) zobni kremi Colgate, ki se je iz enaindvajsetega mesta povzpela na enajsto.