SLO bocni levo
SLO bocni desno

Zaupanje potrošnikov januarja največje doslej

Slovenija

23.01.2017

Potrošniki so v novo leto vstopili precej optimistično. Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov se je namreč januarja močno povečala, s tem pa se je nadaljeval ugoden trend iz druge polovice lanskega leta. Januarja je bilo zaupanje potrošnikov največje v vsem opazovanem obdobju, ki se je začelo marca 1996, je sporočil statistični urad.

Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov je bila v januarju 2017 za 6 odstotnih točk višja kot v prejšnjem mesecu, s čimer je dosegla najvišjo vrednost doslej. V največji meri sta na rast na mesečni ravni vplivala kazalnik pričakovanja o številu brezposelnih, ki je bil višji za 11 odstotnih točk, in kazalnik pričakovanja o gospodarskem stanju v državi, ki se je zvišal za 9 odstotnih točk. Poleg tega se je zvišala tudi vrednost kazalnika pričakovanja o finančnem stanju gospodinjstev (za 3 odstotne točke), kazalnik pričakovanja o varčevanju je ostal nespremenjen. 

Potrošniki optimistični glede gospodarstva, pesimistični glede gibanja cen 

Potrošniki v leto 2017 vstopajo optimistično glede gospodarskega stanja v državi, saj se je, poleg že omenjenega pričakovanja, izboljšalo tudi mnenje glede gospodarskega stanja v zadnjih 12 mesecih (za 12 odstotnih točk). Poleg tega je bilo bolj optimistično tudi mnenje o primernosti trenutka za večje nakupe (za 6 odstotnih točk) in mnenje o finančnem stanju v gospodinjstvu. 

Po drugi strani pa so bili potrošniki bolj pesimistični glede gibanja cen, saj sta se na mesečni ravni znižali vrednosti tako kazalnika gibanja cen v zadnjih 12 mesecih (za 2 odstotni točki) kot tudi kazalnika gibanja cen v prihodnjih 12 mesecih (za 4 odstotne točke).

Kazalnik zaupanja potrošnikov na letni ravni precej višji 

Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov je bila v januarju 2017 na letni ravni višja za 13 odstotnih točk in za 11 odstotnih točk višja od povprečja prejšnjega leta. 

Vrednost tega kazalnika se je na letni ravni zvišala predvsem zaradi bolj optimističnega pričakovanja potrošnikov glede števila brezposelnih in gospodarskega stanja v državi (vsak za 18 odstotnih točk). Poleg tega pa sta na letno spremembo vplivala tudi pričakovanje glede varčevanja, ki je bilo višje za 9 odstotnih točk in pričakovanje o finančnem stanju v gospodinjstvu, ki je bilo višje za 5 odstotnih točk.