SLO bocni levo
SLO bocni desno

Veriga ZMTS do konca leta računa na sto članov

Slovenija

19.01.2017

Na poslovnem zajtrku 19. januarja, ki ga je v stavbi GZS organizirala Podjetniško trgovska zbornica (PTZ), je Aleksander Lemut (na fotografiji), direktor trgovca Fama in hkrati član upravnega odbora PTZ dejal, da področje zasebnih trgovcev na drobno doživlja velike spremembe. 
 
V sklopu Gospodarske zbornice več let sodeluje tudi ZMTS – Združenje malih trgovcev Slovenije. Znotraj združenja se je lani organizirala še "Veriga ZMTS", ki združuje preživele male živilske trgovce.
 
V navedeni druščini preživelih privatnikov so trenutno nosilci štirje veleprodajni trgovci: FAMA Vipava, Makedonija -Trade, ABK Trzin in Media Ljubljana, ki so nosilci oskrbe na debelo za 56 članov – malih trgovcev po celotni državi. 
 
V mesecu maju je Veriga ZMTS sprejela strateški dokument združenja, z rešitvami, kako ohraniti pri življenju preživele podeželske trgovce in kako spodbuditi ponovno odpiranje trgovin na podeželju in seveda tudi v starih mestnih jedrih.
 
"S projektom želimo oživiti podeželje, povezati Zadružno zvezo Slovenije ter dobiti podporo Ministrstva za gospodarstvo. Nastopil je čas, da stopimo iz 'ilegale', kar nam je v letu 2016 uspelo, saj beležimo otipljive rezultate. Verigo ZMTS sestavlja 56 aktivnih članov, takoj na začetku novega leta pa se nam jih je pridružilo devet novih zasebnikov. Do konca leta si želimo in tudi pričakujemo, da bo članov čez 100!" je optimistično napovedal vedno nasmejani Lemut.
 
Dodal je, da veliko privatnih trgovcev na drobno v Sloveniji propade zato, ker nimajo konkurenčne dobave, poleg tega pa jih veliki trgovci silijo v svoje franšize. "To je tako, kot da bi ti vsak mesec nekdo popil nekaj krvi. Na koncu ostaneš brez in lahko samo še umreš," je bil kritičen Primorec.
 
Izrazil je težnjo po povezovanju, vse skupaj bi v idealnem scenariju potekalo tako, kot pri sosedih Italijanih, kjer imajo čez 1000 kooperativ, glavne vrednote pa so prijateljstvo, povezovanje ter medsebojna pomoč lokalnih pridelovalcev in zadrug.
 
"V svojem domačem kraju je, poleg prijaznega pogovora, prebivalcem znotraj trgovin potrebno ponuditi tudi osnovno preskrbo z domačimi pridelki. Lep primer uspeha naj bo oživitev demografsko zlomljenega območja v dolini Trente, kjer je Fama pred kratkim odprla dve trgovini," je zaključil Lemut.