SLO bocni levo
SLO bocni desno

Foodko se seli v pospeševalnik H-Farm v Benetke

Slovenija

13.01.2017

Sredi minulega tedna je ugasnila spletna platforma Foodko.si, ki je povezovala lokalne proizvajalce hrane s kupci. "Ekipa Prospeha se usmerja na svojo prvo rešitev za preverjanje izvora hrane OriginTrail in odhaja v pospeševalnik H-Farm v Benetke," so poročale Finance. 
 
Pri Foodku.si so ponudnike hrane spodbujali, da so si znižali prevozne stroške s tem, da so proste logistične zmogljivosti zapolnili s prevozom živil za druge, ki so jih ponujali na spletni strani Foodko.si.
 
"Naš poslovni model ni bil ekonomsko vzdržen. Da bi bil, bi morali zaračunati večjo, 30-odstotno maržo, kar pa ni naš namen, saj smo Foodka videli kot pravično trgovino, kjer so proizvajalci pošteno poplačani," pravi Žiga Drev, ki je s Tomažem Levakom in Branimirjem Rakićem ustanovil start-up Prospeh.
 
 
Na omenjeni spletni strani so lahko stranke naročile hrano s 50 kmetij, iz zadrug in od drugih proizvajalcev. Naročilo je bilo treba oddati v začetku tedna, hrano pa prevzeti v petek na izbranem prevzemnem mestu ali pa so jo dostavili na dom.
 
"Vsakemu ponudniku smo pokazali, kaj pridobi na tej platformi, a takšen pristop od spodaj navzgor je bil za našo malo ekipo prenaporen. Pa tudi nikoli se nismo videli v vlogi posrednika med kmeti in kupci, s spletno tehnologijo smo jih hoteli le povezati," razlaga Drev.
 
A ker niso pridobili dovolj partnerjev s fizičnimi trgovinami, kjer bi kupci prevzeli lokalno hrano in kupili še kaj, se stvar ni obnesla. Če bi se ponudniki hrane bolj povezali in bi pridobili več kupcev, bi Prospeh z majhno provizijo pokril fiksne stroške.
 
 
 

A ker se to ni zgodilo, se Prospehova ekipa posveča novim izzivom – spletni platformi za zagotavljanje sledljivosti in preverjanje izvora surovin Origin­Trail. "Še vedno verjamemo, da je v Sloveniji prostor za nekoga, ki bo po spletu povezal proizvajalce lokalne hrane s kupci. A kot kažejo zgledi iz tujine, je uspeh v večkanalni prodaji – v kombinaciji spletne trgovine s fizičnimi. Takšna pobuda mora priti od samih ponudnikov hrane, ki bodo sami skrbeli za logistiko, primerne cene, skupno trženje in distribucijo," še dodaja Žiga Drev.
 
Z Levakom in sodelavci bo do marca v Benetkah, kjer jih vabijo v podjetniški pospeševalnik H-Farm. Platformo Origin­Trail, prek katere kupci dobijo informacije o izvoru hrane, bodo nadgradili tako, da bo povezala proizvajalce hrane s trgovci. Ti lahko z OriginTrailom kupcem dokažejo, od kod prihajajo sestavine v živilu, in če izvor hrane poudarijo na prodajnem mestu (merchandising), so lahko za kupce bolj prepričljivi.
 
OriginTrail je po drugi strani dobro orodje za uveljavljanje marginaliziranih živil, ki na trgovskih policah še nimajo pravega mesta. Z dokazovanjem izvora sestavin pa lahko hitreje najdejo kupce.
 
Podpora uglednega časnika The Guardian

Poleg beneškega pospeševalnika H-Farm Prospehov Origin­Trail podpira tudi podjetniški pospeševalnik ODINE (Open Data Incubator Europe), kjer v vlogi koordinatorja nastopa britanska univerza iz Southamptona, partner pa je tudi časnik The Guardian. Ta je o OriginTrailu že pisal.

S to rešitvijo v Mlekarni Ce­leia že razkrivajo izvor mleka pri vseh izdelkih pod znamko Zelene doline. Od največjih OriginTrail uporabljajo tudi v kamniški Eti, in sicer za sledljivost pakirane zelenjave Grunt, in Perutnini Ptuj, da kupci spoznajo rejce premijskih piščancev PPR.