SLO bocni levo
SLO bocni desno

Darja Teržan: "Promocija ni smiselna, če izdelkov nimaš na polici"

Slovenija

16.12.2016

Včeraj je na Ljubljanskem gradu v Hribarjevi dvorani potekala novinarska konferenca ob začetku triletne kampanje: "Naša super hrana".
 
Na dogodku je minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Dejan Židan izpostavil pomen znaka Izbrana kakovost, hkrati pa poudaril, da je to zgodovinski dan za slovensko (pre)hrano.
 
InStore je priložnost izkoristil za to, da na kratek pogovor povabil Darjo Teržan, predsednico sektorskega odbora za mleko po zakonu o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov.
 
Ali akcija Naša super hrana oglašuje izključno znak Izbrana kakovost?
 
Skupna kampanja pomeni, da skupaj promoviramo vse izdelke pod tem znakom. Že res, da je oglaševanje temeljna stvar za informiranje potrošnikov in širše javnosti, a gre za dejansko zgodovinski trenutek, ko se več različnih sektorjev vključuje v eno skupno promocijo - tako pridelava, predelava, kot tudi država. Upam, da bomo s to prvo promocijo postavili dobre temelje.
 
Minister Židan je dejal, da je trajalo ogromno časa, preden ste vsi skupaj sedli za isto mizo. Je to res?
 
Res. Spomnim se časa, ko so me predlagali za predsednico sektorskega odbora. Takrat si sploh nisem predstavljala, kako veliko odgovornost to prinaša za seboj. To je funkcija oziroma delo, ki ga opravljaš izven svojega delovnega časa, bom rekla kar konjiček. Na začetku smo se vrteli v istem krogu zaradi interesov posameznikov. Se je zgodilo, da smo se tudi celo leto vrteli okoli istega vprašanja. 
 
To je bilo pred šestimi leti?
 
Leta 2011 je bil sprejet zakon,  2012 smo formirali odbor, leto kasneje smo prvič zasedali. Januarja bo štiri leta od prve seje, torej je minilo kar precej časa, preden bo program sedaj zaživel. Vsi skupaj smo se učili, kako bo vse skupaj funkcioniralo, kaj moramo kot sektor definirati, kaj nam mora ministrstvo pojasniti na zakonodajnem področju, ki je izjemno zapleteno. Tisti, ki se s temi zakoni vsak dan srečujemo, smo se morali zediniti. Proces je imel marsikdaj skoraj nevidno lučko na koncu tunela, toda s trmo in vztrajnostjo članov, lahko danes ponosna in vesela rečem, da smo našli konsenz ter v ospredje postavili panogo, kmeta, navsezadnje državo ne pa lastnih interesov.
 
Ste mnenja, da se bo to splačalo, torej bo potrošnik znal prepoznati ta znak Izbrana kakovost?
 
Tako velike, široke promocije Slovenija, v nobenih različicah, do zdaj še ni imela. Država je prej nekako pomagala, a vsi skupaj smo stali na različnih bregovih. Mi smo nekaj delali za svojo promocijo, država je delala zadeve na lastno pest, sedaj pa smo vse interese združili v eno promocijo - Naša super hrana z izbrano kakovostjo. Vsi sektorji, ki se ji bodo pridružili, bodo sredstva samo še povečali. V odboru za melko smo morali doseči konsenz o tem, koliko sredstev bomo prispevali. Torej, koliko naj za liter mleka, kmet in mlekarna, vsak posebej, dajeta za to promocijo. Če bomo videli, da bodo učinki tega pozitivni, denarni prispevek vedno lahko povečamo, ali pa zmanjšamo. Kupec bo čez eno leto precej bolje informiran o nadstandardu pri mleku.
 
Za promocijo bodo država, pridelovalci in predelovalci ter kmetje namenili 3 milijone evrov. Kako pa ste prišli do 9 odstotkov (8 pri mesni industriji), s katerimi morajo biti izdelki prisotni na trgu, če želijo spadati pod shemo Izbrana kakovost?
 
Nobena promocija znakov ni smiselna, če izdelkov nimaš na polici. Ne moremo govoriti o promociji, če kupec nato pride v trgovino in izdelka tam ne najde, zato je to logično. Denar je namenjen izključno panogi, obstaja pa zelo natančno določena piramida, za kaj se bodo sredstva porabila. Tisto, kar prispevamo kmetje in mi, torej proizvajalci, se lahko začne za oglaševanje porabljati šele takrat, ko bo na trgu presežen prag 9 odstotkov prisotnosti slovenskih mlekarn.