
Diskonterji z vedno večjim tržnim deležem
Slovenija
21.11.2016
V zadnji anketi nakupovalnega monitorja GFK je 31 odstotkov anketirancev navedlo, da pri diskontnih trgovcih porabijo največ denarja. Medtem ko je ta delež leta 2014 znašal 24 odstotkov, je bil leta 2009 zgolj 12 odstoten. V tem izračunu ni upoštevan podatek, koliko denarja so kupci porabili v posamezni trgovini.

Med letoma 2007 in 2012 so diskontni trgovci v Sloveniji prodajo s treh povečali na 20 odstotkov. Naj spomnimo, da v začetku leta 2006, približno leto dni po resnejšem prihodu diskontov v Slovenijo tem ni uspelo osvojiti niti triodstotnega tržnega deleža.
V Sloveniji je 81 trgovin Hoferja, ki je prisoten od leta 2005, Lidlovih trgovin je 47 in so se na našem trgu pojavili 2007, do konca letošnjega leta pa nameravajo odpreti še dve novi, v prihodnjem letu pa začeti prenovo vseh trgovin, so napovedali v Lidlu. Po številu prodajaln se jim je približal italijanski Eurospin (46), a ne tudi po prometu in dobičku.
Delež slovenskih izdelkov se je v vseh treh diskonterjih stalno povečeval, diskontni trgovci pa so pri trgovskih blagovnih znamkah močno okrepili sodelovanje z domačimi proizvajalci hrane in pijače.
Glede na javno dostopne podatke o poslovanju v preteklem letu, nazadnje so jih objavili v Lidlu, je Hofer največji diskontni trgovec v Sloveniji, a tako Hoferju kot Eurospinu se je dobiček lani znižal za dobro petino, Lidlu pa se je povišal za slabih 20 odstotkov.
V Eurospinu, ki ob Sloveniji (Eurospin Eko) posluje samo še v domicilni Italiji (Spesa Intelligente, Eurospin Tirrenica, Eurospin Lazio, Eurospin Puglia in Eurospin Sicilia) v prihodnjem letu načrtujejo razširitev maloprodajne mreže s štirimi ali petimi novimi prodajalnami, pravijo v Renčah, kjer imajo predstavništvo italijanske diskontne verige, ki se že nekaj časa poigrava z mislijo, da bi vstopili še na tretji trg, hrvaškega...


