Na torkovi novinarski konferenci podjetja Piskar, d. o. o., smo se pogovarjali z direktorico 30 let starega podjetja iz Sneberij, ki je na slovenskem trgu glavni proizvajalec plastičnih vrečk, letos pa so se dogovorili za sodelovanje z distributerjem iz ZDA.
V katerih trgovinskih verigah so prisotne vrečke Piskar?
V Sloveniji smo prisotni v čisto vseh maloprodajnih verigah, razen v Tušu. V Hoferju in Lidlu za zdaj še nismo, a se močno trudimo, da bi tudi njim prodali naše izdelke. Sicer smo v Hoferju že bili prisotni, trenutno pa čakamo na njihov odziv, saj smo ravno pred kratkim oddali novo ponudbo za sodelovanje z njimi.
Kakšen je po vaši oceni tržni delež vaših vrečk na slovenskem trgu?
Po posameznih segmentih bi težko rekla, kolikšen odstotek zastopamo. Pri vrečkah za gospodinjstvo si upam trditi, da skoraj 100-odstoten. Imamo konkurenco, a ta dobavlja druge izdelke, na primer vrečke za odpadke, kjer bi zagotovo lahko imeli nekoliko višji tržni delež. Po naših raziskavah na to vsekakor vpliva cena, saj nismo ravno najcenejši. Smo pa vsekakor najboljši.
Kako to mislite "najboljši”? Je to pri vrečkah sploh lahko izmerljivo?
Delamo dobre, močne vrečke. V podjetju se držimo naslednje strategije: če naš potencialni kupec, ki živi v neki stolpnici, pride v dvigalo in mu vrečka popusti, tako da se mu smeti razletijo po tleh, bo v tistem trenutku izjemno jezen na proizvajalca, ki dela takšen izdelek. Verjetno smo prav s tem razlogom, z našo kakovostjo, prišli tudi na trg Združenih držav Amerike. Kupcu je treba prisluhniti, ga vprašati, za kaj bo uporabljal vrečko.
Novica tega tedna v povezavi z vašim podjetjem je ravno dogovor o dobavi izdelkov na ameriški trg. Prosim, povejte kaj več o tem.
Uspelo nam je, tako kot pri vseh drugih trgih. Že sedmo leto zapored smo bili prisotni na sejmu v Amsterdamu. Kupci sami pridejo do našega razstavnega prostora, navezali smo stike. Z Američani smo za dokončni dogovor potrebovali kar pet let, z Litvanci dve leti, z Estonci eno leto. To, koliko časa si tam prisoten, je izjemnega pomena.
Morda že veste, kje bodo vaši izdelki v ZDA prisotni, v katerih trgovinah bo mogoče kupiti slovenske vrečke Piskar?
Prav gotovo v Detroitu, to že lahko potrdim, gre pa za veliko trgovinsko verigo, ki je zelo razpredena po celi državi, verjetno tudi v Walmartu. 1. septembra smo čez lužo odpeljali 66 palet, v drugo jih bomo tja poslali 33, začeli pa so se zanimati tudi že za naše biorazgradljive vrečke. Distributer je Source Atlantique iz zvezne države New Jersey, ki izdelke trži pod blagovno znamko "If you care”.