SLO bocni levo
SLO bocni desno

INTERVJU: Žnidarič (predsednik uprave Ljubljanskih mlekarn):"Sledimo evropskim trendom"

Slovenija

14.11.2016

Predsednik uprave Ljubljanskih mlekarn, Tomaž Žnidarič (levo na fotografiji), je bil v pogovoru za InStore ponosen na to, da so šli na trg z novim znakom Izbrane kakovosti na Alpskem mleku kot prvi, a tudi na prve uspešne pošiljke njihovih izdelkov v najštevilčnejšo državo na svetu - na Kitajsko. 

Kaj vam pomeni znak Izbrana kakovost, ki ste ga za Alpsko mleko dobili prvi in zdaj sledijo še ostali izdelki?

Znak "Izbrana kakovost” je le še dodatno jasno in prepoznavno zagotovilo, da je bil izdelek, tako kot doslej, v celoti pridelan in predelan v Sloveniji, da je zagotovljena najvišja kakovost in da je proizvodnja pod rednim nadzorom. Ob popolni sledljivosti porekla zagotavlja tudi krajše transportne poti osnovne surovine, kar vpliva tako na okolje, kot na večjo svežino mleka. Ponosni smo, da smo se certificirali kot prva mlekarna in da smo pričeli s prvo proizvodnjo izdelkov z zaščitnim znakom 'Izbrana kakovost – Slovenija.'”

Pošiljki na Kitajsko sta uspešni in sta opravili preglede brez težav, kajne?

Da, gre za analizo, ki jo opravijo ob vsaki pošiljki. S tem želijo preveriti, če se njihova analiza ujema z našo. Kar 21 ton v pakiranjih po 2 dcl smo jim poslali, saj je tam to pakiranje popularno. Kitajci tako mleko nosijo otrokom tudi v obliki daril. 

Je res, da imajo ravno zaradi afere z mlekom v prahu za dojenčke zdaj še strožje kriterije?

Da, ravno zaradi tega so te zadeve s postopki izvoza tako dolgotrajne in je vse skupaj potekalo več kot leto, da smo dobili potrebne papirje. Kitajski potrošniik na našo srečo veliko bolj zaupa izdelkom iz Evrope z evropskimi surovinami.

Zakaj že pred prevzemom s strani Lactalisa niste tja izvažali in kakšna je razlika med časom, ko še niste bili pod Francozi?

Doslej se na Kitajsko ni dalo izvažati, ker Slovenija kot država ni bila licencirana za kaj takega. Veliko več delamo, proizvajamo in izvažamo. To je glavna razlika.

Projekt Izbrana kakovost po besedah ministra Dejana Židana ni slučajno za prvi tak izdelek doma izbral vaše Alpsko mleko?

Alpsko mleko naslednje leto praznuje 50 let obstoja in je najstarejša mlečna blagovna znamka v Sloveniji. Daleč od tega, da bi bila stara, je pa zelo "vitalna.” Moram reči, da smo ta projekt podpirali od vsega začetka in smo izredno veseli, da se je država Slovenija oz. ministrstvo za kmetijstvo, za to potezo odločilo. Predvsem zaradi tega, ker želimo, da potrošnik zaupa izdelkom, ki jih kupuje. Obstaja namreč razlika med izdelkom, ki je narejen doma iz domače surovine ali pa iz tujine. Certifikat vsem potrošnikom zagotavlja, da je izdelek, ki ga kupijo dejansko pridelan iz slovenskega mleka in v Sloveniji. Na ta način osveščamo potrošnika, pomembno je, da se tako podpira lokalnega kmeta in predelovalca.

Kakšne pogoje je treba izpolnjevati, da ste dobili ta znak?

Pogoj, da smo dobili ta certifikat je ta, da so certificirani tudi vsi naši dobavitelji. Tako lahko rečem, da je naš izdelek Alpsko mleko, ki smo ga opremili s tem znakom že izdelan iz mleka,ki je dobavljen od certificiranega proizvajalca. In tako bo tudi z ostalimi našimi izdelki. Delamo s 37 zadrugami in 2200 kmetijami. Že do konca leta bomo opremili vse naše glavne izdelke in to razširili na celotno ponudbo. Mleko, jogurte, namaze, sladolede…

Kako vam je uspelo, da ste bili prvi?

Cilj naše ekipe je bil, da dobimo ta certifikat prvi in glede na to, da je Alpsko mleko med "Top 10” blagovnimi znamkami v Sloveniji, si zasluži, da smo ga res dobili kot prvi. Odkar nas je prevzel Lactalis, smo izvoz Alpskega mleka povečali za okrog 15 odstotkov. To pa zaradi tega, ker imamo sedaj večjo pomoč sestrskih držav, Hrvaške, BiH, Makedonije, kjer deluje Lactalis in kjer se na prostorih bivše Jugoslavije potrošniki zelo dobro zavedajo kvalitete Alpskega mleka. To moč tudi ta podjetja izkoriščajo, da še več prodajo.

Odkupna cena mleka se je oktobra dvignila in trend naj bi šel navzgor ali pač?

Sledimo evropskim cenam. 

Zakaj je čokoladno mleko skoraj dvakrat dražje?

No, ne gre za tolikšno razliko, a morate vedeti, da če želimo narediti čokoladno mleko z lešniki ali vanilijo, je treba te sestavine dodajati. Čokolada je izredno draga in enako velja za vanilijo. Znotraj Alpskega mleka ne načrtujemo nobenih večjih sprememb, bomo pa imeli "redizajn” pri nekaterih  kategorijah z omega kislinami, kalcijem, delno bomo prenovili recepturo in obliko...

Tudi vaša konkurenca ne spi in v Celjskih mlekarnah so z Lidlom imeli odmevno akcijo Jugurta z navdihom s potrošniki.

V letu 2015 smo imeli mi 48 inovacij, v letošnjem letu pa okrog 30 Ljubljanske mlakarne tudi na tem področju delajo, naša zadnja uspešna inovacija pa je Ego quark. V rokavu jih je še kar nekaj...

Ali naslednje leto ob Abrahamu pripravljate kake posebne aktivnosti za Alpsko mleko?

Da, a o podrobnostih še ne bi govoril (smeh).