Na letošnji jubilejni Strateški konferenci o trgovini, ki je potekala pod naslovom Digitalna transformacija – Kakšni bodo poslovni modeli prihodnosti? Ssta EF in TZS pred kot 400 udeleženci gostili priznane tuje in domače strokovnjake, ki do predstavili uspešne poslovne prakse za zagotavljaje optimizacije procesov vzdolž celotne oskrbne verige.
Trgovinska zbornica Slovenije in ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani nadaljujeta z uspešnim sodelovanjem na področju priprave ter izvedbe Strateške konference o trgovini, ki je v preteklih letih tudi zaradi vsakokratne izbire aktualnih in raznolikih tematskih sklopov postala že tradicionalen in nepogrešljiv osrednji strokovni dogodek celotne slovenske trgovine.
Predsednica TZS mag. Mariča Lah je v uvodnem nagovoru poudarila, da je leto 2016 za Trgovinsko zbornico Slovenije kot tudi za Strateško konferenco jubilejno, saj mineva deset let, odkar je TZS postala samostojna gospodarska zbornica. V teh letih se je trgovinski sektor v očeh strokovne in širše javnosti pozicioniral kot eden izmed temeljev slovenskega gospodarstva. Kljub zadnjim nekoliko obetavnejšim gospodarskim napovedim pa Lahova opozarja, da trgovina še vedno ni dosegla ravni izpred krize. Izpostavila je, da na zbornici pogrešamo odločnejše aktivnosti vlade pri oblikovanju korenitejših sprememb na področju poslovnega okolja.
Davčno prestrukturiranje oziroma mini davčno reformo sicer vidimo kot skromen korak v pravo smer na segmentu razbremenitve nagrajevanja razvojnih kadrov v podjetju, medtem ko dvig davka od dohodka pravnih oseb brez vzporednih nadaljnjih korakov v smeri razbremenitve plač, ocenjujemo kot obremenitev gospodarstva in korak nazaj pri izboljševanju poslovnega okolja. Zato si bomo na zbornici še naprej prizadevali, da vlada pristopi k oblikovanju celovite davčne reforme, ki mora trgovinsko dejavnost izenačiti z drugimi gospodarskimi dejavnostmi na segmentu investicijskih olajšav, spremeniti pavšalno obdavčitev malih trgovcev in biti usmerjena k razbremenitvi plač v gospodarstvu.
Obenem pa je potrebno pospešiti postopek administrativnega razbremenjevanja podjetij, saj imamo prezapletene postopke, zakonodajo, neustrezen sistem sodnega varstva podjetij pri javnem naročaju ter kot edina članica EU še vedno reguliran sistem cen ključnih naftnih derivatov. Poleg tega si želimo zmanjšanja negotovosti na trgu dela z uveljavitvijo večje fleksibilnosti ter da bi imeli takšen šolski sistem, ki bo prilagodljiv dejanskim potrebam delodajalcev, saj bo za trgovino vedno bolj pomembno obdržati korak s časom, ker se okolje, v katerem delujemo, zelo hitro spreminja. Le tisti trgovci, ki bodo ujeli tok sprememb, bodo nagrajeni z zvestimi potrošniki.
Digitalizacija je torej v primeru, da v njej prepoznamo konkurenčne prednosti ter svoje nove poslovne izzive, lahko tudi orodje, ki bo zabrisalo meje med velikimi in malimi poslovnimi subjekti. Ob tem pa je ključno zavedanje o trendih. Bolj kot spletna prisotnost trgovca bo za njegov uspeh ključna strategija t.i. omnichannel shopping oziroma "vseprisotnega nakupovanja", ki omogoča tesno integracijo vseh prodajno-nakupovalnih kanalov ter razumevanje in zavedanje, da je spletna prodaja enakovredna prodaji v klasični trgovini in da je za uspešno prodajo ključno sinhrono in povezano delovanje obeh, je svoja uvodna razmišljanja zaključila predsednica TZS.
| · Konferenco so sklenili z naslednjimi mislimi: Raznolikost pogledov in razumevanj na procese digitalne transformacije v trgovini. Nove definicije trgovca. · Spletna / mobilna trgovina (uporaba pametnih telefonov) je najhitreje rastoč segment trgovine v Sloveniji (hrana, pijača, tobak), v EU, v svetu. · Mnogotera gonila rasti mobilne trgovine – internet stvari, socialna omrežja, milenijski kupci, spreminjajoče se družbene vrednote idr. · Mobilna trgovina in nove tehnologije v ozadju povečujejo nakupno informiranost, ozaveščenost, aktivnost, zavzetost, vplivnost potrošnikov. · Bolje informiran potrošnik pridobiva informacijsko moč v odnosu do trgovca – nujna resnična osredotočenost na kupca preko razvoja več-pristopnega omrežja do potrošnika. · Vzvodi ustvarjanja konkurenčne prednosti se preoblikujejo: - Vrhunska podatkovna analitika je pomembna za optimizacijo poslovnih procesov, trženje, logistiko, zaloge. Lahko je tudi past. - Osebni odnos je vse bolj digitalno podprt. Bo vse pomembnejši, še posebej za trgovce, ki ne konkurira le preko cene. · Pritisk na cene se povečuje, vendar cena ni edini možni razločevalec. Inovativni pogledi na možnosti razločevanja. · Zanimivi časi. Tehnološke spremembe in nove oblike vedenja potrošnikov ustvarjajo mnogotere priložnosti (s pastmi). · Pri naslavljanju priložnosti se je pomembno osrediniti na sidrne vrednote, iz katerih se določajo investicijske prioritete in vodijo spremembe.
P.S. Edina gotovost je negotovost. V takih razmerah je ostati nespremenjen, največje tveganje. Najboljši način za napoved prihodnosti pa je: "izumiti jo"... |



