Krzysztof Kuder (na fotografiji) je vodja marketinga v podjetju Danone na območju Avstrije in Slovenije. Ob predstavitvi globalne študije InSync se je z njim pogovarjal tudi InStore.
InStore: Danone bo na področju logistike prihodnje leto naredil spremembo. Zakaj ste se odločili za tak korak?
Kuder: Odločitev je pomembna za pravilno delovanje "grozda", v katerem poleg Slovenije sodelujejo še Avstrija, Nemčija in Švica. Vse skupaj je bilo nekoliko preveč centralizirano, zaradi česar smo mogoče rahlo tudi izgubili stik s strankami. Iz mojega vidika trženja je zelo pomembno, da razumem lokalne potrebe in razlike med slovenskim ter avstrijskim potrošnikom.
InStore: Kakšni so plusi teh premikov?
Kuder: S spremembo na področju distribucije - neposrednim prevozom blaga iz skladišča v Linzu do slovenskih trgovcev - bomo zadovoljili v bistvu kar tri skupine. Prva so potrošniki, ki so deležni bolj okusnih izdelkov, saj smo jim pridobili pet dni svežine. Drugi so kupci, ki izdelka s tremi dnevi do poteka roka ne bi kupil, z osmimi dnevi pa vsekakor. Tretja bolj zadovoljna skupina pa so trgovci, ki jim blaga ne bo več potrebno zavreči v tako velikih količinah. InStore: Izpostavili ste študijo InSync, kjer ste skušali raziskati notranji glas deklet.
InStore: Kako želite komunicirati povezavo med dobrim počutjem deklet in Activio?
Kuder: Activia bi morala dekletom pomagati, da so v sozvočju s svojim telesom in se počutijo samozavestne. Mednarodna študija InSync (op.p.: raziskavo je naročilo podjetje Danone, izvajali pa sta jo podjetji Google in WebIndex) je pokazala, da si ženske želijo doseči več, a so sramežljive, saj se telo odziva negativno. Activia skuša to spremeniti in to je tudi glavna dodatna vrednost v primerjavi z ostalimi izdelki. Cilj izdelkov Activia ni zapolnitev lakote, potreba po sladkem, temveč želi omogočiti dobro počutje.
InStore: Ali sami vidite Activia izdelke kot jogurt, desert, ali...?
Kuder: Gre za izdelek, ki lahko služi kot brezhiben zajtrk. Približno 60 ali 70 odstotkov izdelkov Activia recimo v ostalih državah služi kot zajtrk.
InStore: Kakšno je vaše mnenje o slovenskem potrošniku?
Kuder: Slovenski potrošnik zelo nazorno kaže svoje obnašanje in življenjski slog. Je zelo nagnjen k spoznavanju novih izdelkov. Fasciniralo me je, kako prek blagovnih znamk skuša izpolniti svoje socialne in čustvene potrebe.
InStore: Kaj je vaš največji izziv v povezavi z blagovno znamko Activia v Sloveniji?
Kuder: Največji izziv mi predstavlja predvsem čas, ki ga bom namenil posvečanju blagovni znamki Activia. Rad imam to državo in mislim, da ima velik potencial za rast celo do 50 odstotkov na leto.
Slovenski trg Danone izdelkov le petina avstrijskega
V Sloveniji distribucijo mlečnih izdelkov Danone pokriva podjetje ER Marketing, ki je imelo ta teden na predstavitvi prenovljene blagovne znamke Activia tudi svoje ljudi. "Zastopamo izključno mlečni asortiman Danoneja, torej izdelke pod blagovnimi znamkami Actimel, Activia in FruchtZwerge, zato nam je sodelovanje z družbo izjemnega pomena. Danone je očitno začutil, da je Slovenija za njih dovolj pomemben trg, pa čeprav je majhen in tvori le 20% avstrijskega. Drugače ne bi investirali v medijsko podporo, pripravo dogodkov, kot smo mu bili priča. So globalni proizvajalec in svojo prisotnost seveda želijo predstavljati povsod, ne glede na to, kako velik je trg," je za InStore povedal komercialni direktor, Matej Nemec.