SLO bocni levo
SLO bocni desno

V Kleti Brda pri trgatvi še danes sodelujejo distributerji iz ZDA

Slovenija

13.09.2016

V Kleti Brda od 9. do 13. septembra pri trgatvi sodelujejo distributerji iz ZDA, ki jih je v Brda pripeljalo hčerinsko podjetje Kleti Brda, Laureate Imports Company. Trgatev je namreč pomembno marketinško orodje pri prodoru na tuje trge, saj tuji trgovci tako doživijo celostno in poglobljeno izkušnjo v stiku s teritorijem in vini. 
 
 
Obisk je zanimiv tudi v luči visokih ocen, ki jih je priznana ameriška revija Wine Enthusiast avgusta podelila vinom Kleti Brda. Slednje sicer v ZDA preko omenjenega hčerinskega podjetja izvozi milijon steklenic slovenskega vina letno.
 
Potrošnja vina v ZDA je v rastočem trendu že 22 let. Kot navaja Ameriški Census Bureau, v ZDA živi 322,25 milijona ljudi. Za pridelovalce vina je pozitivno to, da predstavljajo ljudje v starostni skupini 20–30 let kar 30 % prebivalstva.
 
Leta 2013 je skupna letna potrošnja vina v ZDA prvič prehitela Francijo. Tako danes primat skupne potrošnje vina z 31 milijoni hektolitrov pripada ZDA, sledita jim Francija s 27,2 milijona in Italija z 20,5 milijona (Poročilo OIV, April 2016).
 
Američani so v povprečju več kot podvojili porabo vina v zadnjih 40 letih, danes ta znaša 10,6 l/osebo. ZDA so v 2015 uvozile vina v vrednosti 4,855 milijarde evrov, s čimer so v smislu vrednosti največja uvoznica vina na svetu.
 
Impact Databank navaja, da je v 2015 bilo prodanih 216 milijonov steklenic penečega vina, kar predstavlja 5,5 % trga. Italijanski prosecco je na čelu, sledijo mu šampanjci srednjega razreda, od ameriških kleti pa je Barefoot edina ameriška blagovna znamka, ki je prodala več kot 1 milijardo dolarjev v maloprodaji. Kljub izjemno pestri ponudbi vin in blagovnih znamk pa trg obvladujejo 3 podjetja, ki kimajo skupaj skoraj 50% tržni delež, in sicer E. J. Gallo, The Constellation Group in The Wine Group.
 
Na ameriškem vinskem trgu je bitka neizprosna, igralcev pa zelo veliko. Čile, Nova Zelandija, Avstralija, Republika Južna Afrika, Evropa, v zadnjem času pa se zanj zanimajo še Kitajci. Med njimi pa najdemo tudi podjetje Laureate Imports Company, ki v ZDA proda skoraj milijon litrov slovenskega vina.  
 
 
O Laureate Imports Company

O preteklosti Laureate Imports Company je mogoče prebrati v trgovskih registrih številnih zveznih držav. Podjetje je 19. maja 1979 kot podružnico ustanovila The Coca-Cola Company na Floridi, ki je želela širiti posel na evropskem jugovzhodu. Dogovor je bil, da bodo v zameno za dovoljenje za  dobavo surovin za svoje izdelke na to območje, začeli uvažati jugoslovansko vino v ZDA.

Coca-Cola je leta 1991 podjetje Laureate Imports prodala Slovenijavinu, vodilnemu proizvajalcu vina v Sloveniji. Leta 2002 je Slovenijavino prevzela briška klet na Dobrovem in tako pridobila tudi njihovo ameriško podružnico Laureate Imports Company. V ZDA prodajajo več blagovnih znamk, najbolj razširjena in prepoznavna je Avia, ki obstaja vse od časov Slovenijavina.

Klet Brda si je po prevzemu podjetja zadala, da bo to blagovno znamko prenovila  in višje pozicionirala in to tudi naredila. Hkrati pa so začeli v ZDA uvajati tudi doma uveljavljene blagovne znamke kot so Villa Brici, Quercus in Bagueri.  Priznajo pa, da je velik uspeh njihovih vin v ZDA povezan tudi z v ZDA zadnje desetletje trendovsko  sorto sivi pinot, ki v Brdih dobro uspeva.