SLO bocni levo
SLO bocni desno

RAZISKAVE: Vsak drugi spletni nakup plačamo šele po povzetju

Slovenija

02.09.2016

Spletno nakupovanje pri nas postaja vsakdanje opravilo, a še vedno zaostajamo za evropskim povprečjem. Konservativni smo tudi pri plačilu, saj več kot polovico spletnih nakupov plačamo po povzetju.
 
Kljub temu da spletno nakupovanje tudi pri nas postaja nekaj običajnega, glede na delež spletnih kupcev še vedno zaostajamo za evropskim povprečjem, pojasnjuje Matjaž Robinšak, direktor projektov v družbi Valicon. Slovenski spletni kupci ostajamo konservativni predvsem z vidika načinov plačevanja, poleg tega pa smo nadpovprečno naklonjeni domačim spletnim trgovcem.
 
Med njimi je recimo Mercator, kjer dosegajo rast spletne prodaje, vendar izpostavljajo, da na področju izdelkov dnevne rabe še vedno zaostajamo za tujino. Raziskava Shopper's Mind, ki jo izvajata Valicon in podjetje Ceneje, je prav tako pokazala, da se slaba polovica spletnih kupcev v Sloveniji še vedno odloča za plačilo po povzetju, 43 odstotkov kupcev pa kupuje izključno v domačih spletnih trgovinah.
 
Prepričanje, da smo spletnemu nakupovanju pri nas nenaklonjeni, po besedah izvršnega direktorja podjetja Ceneje Darka Dujiča ne drži. "Velika posebnost tipičnega slovenskega potrošnika so preudarne tehnike nakupovanja," pojasnjuje Dujič, pri tem pa slovenske potrošnike označuje tudi kot spletno raziskovalno zelo aktivne.
 
Devet od desetih slovenskih uporabnikov spleta namreč podatke o izdelkih in storitvah išče na spletu, kar nas po njegovih besedah uvršča v vrh EU. Največ spletnih nakupov je zaznati pri starostnih skupinah od 12 do 24 let in od 25 do 34 let, presenetljivo visok delež spletnih potrošnikov glede na splošno prepričanje pa pri podjetju Ceneje pripisujejo starostni skupini od 45 do 84 let, kjer se za nakup na spletu odloča več kot 70 odstotkov kupcev.
 
V zadnji številki ZPStest (Zveze potrošnikov Slovenije) so glavno pozornost namenili spletnemu nakupovanju in v anketi, kjer je sodelovalo 154 posameznikov, zapisali njihove izkušnje in objavili pravice potrošnika ter dodali napotke oz. osnovna pravila spletnega nakupovanja. Izpostavili so, da je treba dvakrat premisliti, ali blago zares potrebujete in naj vas ne primarni zgolj nizka cena.
 
Preveriti je treba podatke o prodajalcu, o tem, kje je njegov sedež, kontaktne podatke, splošne pogoje poslovanja, certifikate, postopek morebitne reklamacije, zavarovati je treba osebne podatke in jih je treba posredovati le v obsegu, kot je nujno potrebno.

Spletno nakupovanje vseeno vedno bolj bolj varno

Približno 90 odstotkov Slovencev je že opravilo nakup prek spleta, več kot polovica vprašanih je nakup prek spleta opravila v zadnjem mesecu. Zaupanje v spletno nakupovanje je med Slovenci visoko, tako 80 odstotkov meni, da je spletno nakupovanje varno, več kot tretjina na spletu plačuje s kartico. 

Slovenci na spletu nakupujemo tako v slovenskih kot tujih spletnih trgovinah, najpogosteje pa na tak način kupujemo oblačila, obutev in modne dodatke, elektroniko in potovalne storitve.  

Uporaba pametnih telefonov še vedno strmo narašča. V primerjavi z novembrom 2015 ima pametni telefon v lasti 5 odstotkov več posameznikov, tako da pametni telefon danes uporablja 85,9 odstotkov Slovencev. V letu 2013 je pametni telefon uporabljalo 54 odstotkov, leto za tem pa 66 odstotkov. 

Najpogosteje jih še vedno uporabljamo za telefonske pogovore, zelo veliko, v 74,8 odstotkih (novembra 2015 68,6), za brskanje po spletu. Vse več posameznikov (20 odstotkov) mobilni telefon uporablja tudi za plačevanje, kar je velik porast od 16 odstotkov novembra lani.