Skupina Mercator po uspešnem zaključku poslovnega leta 2015 in prvega četrtletja 2016 nadaljuje s pozitivnim poslovanjem tudi v prvem polletju letošnjega leta.

V obdobju 1-6 2016 je ustvarila za 1,25 milijarde EUR prihodkov iz prodaje, dobiček iz poslovanja pa je znašal 21,19 milijona EUR. Skupina je prvo polletje 2016 zaključila s čistim dobičkov v višini 7,05 milijona EUR.
Prihodki na ravni Skupine so v primerjavi z enakim obdobjem lani manjši za 3,3 %, kar je posledica nadaljevanja zaostrenih tržnih razmer kot tudi aktivnosti, povezanih s pospešenimi prenovami trgovin. Dodatni del znižanja prihodkov pa je mogoče pripisati predvsem manjšemu številu trgovin v Sloveniji, Srbiji in na Hrvaškem.
Poslovni izid iz poslovanja in dobiček nista primerljiva s preteklim letom predvsem zaradi enkratnih poslovnim dogodkov. V lanskem prvem polletju je bilo k rezultatom poslovanja namreč vključeno še tudi poslovanje neosnovnih dejavnosti (Pekarna Grosuplje, M Holidays, Santana in Loka), ki jih je Mercator nato prodal v okviru postopkov prodaje poslovno nepotrebnega premoženja.
Vsi ukrepi, povezani s prodajo neosnovne dejavnosti in prenovami prodajnih površin, že nakazujejo izboljšanje trendov ter ponovno rast tržnih deležev. S stališča rasti in dolgoročne poslovne uspešnosti je pomemben zagon investicijske dejavnosti – predvsem intenzivna prenova trgovin in investicija v zemljišče za izgradnjo logistično-distribucijskega centra.
V obdobju 1-6 2016 je bilo na ravni Skupine Mercator za investicije namenjenih 32,3 milijona EUR, kar je za 21,6 % več, kot v enakem obdobju lani. Mercator je nadaljeval zelo aktivno prenavljanje trgovin, saj je v letu in pol delno ali popolnoma prenovil kar 102 trgovin. V času prenov so se sicer delno zmanjšali prihodki, kar je vplivalo tudi na poslovno uspešnost.
Tudi rezultati zadnje večje prenove – prenove največje trgovine Mercator Šiška – dokazujejo, da je mogoče dobre rezultate doseči s prenovami, ki so tudi vsebinske. Razširjanje ponudbe in osredotočenost na slovenske, lokalne dobavitelje pa očitno cenijo tudi potrošniki.

Med pomembnejšimi dogodki v prvem polletju 2016 je potrebno izpostaviti aprilski podpis pogodbe o nakupu zemljišča od družbe Slovenske železnice, d. o. o. v višini 17 milijonov EUR. S tem je Mercator pridobil lokacijo za novi logistično-distribucijski center, katerega investicijska vrednost je ocenjena na okoli 100 milijonov EUR. Gre za enega najpomembnejših strateških projektov, ki bo pozitivno vplival na logistične stroške, še posebej po velikem požaru v skladišču v Zalogu v maju 2015.
Mercator je na ravni stroškov uspel omejiti posledice požara skladišča, vsekakor pa se bodo stroški bistveno znižali šele z izgradnjo novega logistično-distribucijskega centra, ki je predvidena za konec leta 2018. Mercator načrtuje začetek gradnje že v prihodnjem letu.
Znižanje skupnih prihodkov v Skupini Mercator je posledica zmanjšanja števila maloprodajnih enot predvsem v programih izdelkov za dom in tekstil ter lepote na trgih Slovenije in Srbije, saj se je število trgovin na obeh trgih zmanjšalo kar za 15 %. Najvišji padec prihodkov pa Skupina razumljivo beleži na trgu Hrvaške, kjer je bil celoten market program do konca junija 2015 zajet v proces konsolidacije znotraj Skupine Mercator.
Znižanje izida iz poslovanja oziroma dobička v primerjavi z enakim obdobjem lani pa je predvsem posledica enkratnih dogodkov – prodaje blagovnih znamk Santana in Loka in prodaje drugega poslovno nepotrebnega premoženja, skupina pa je v prvem polletju v lanskem letu še beležila tudi prihodke iz uspešnega poslovanja Pekarne Grosuplje in M holidays.
Skupina Mercator je v prvem kvartalu 2016 uvedla vrsto organizacijskih, procesnih in taktičnih sprememb. Rezultati na ravni prvega polletja sicer v celoti še ne kažejo vseh pozitivnih posledic teh ukrepov, vsekakor pa je Skupina predvsem v juliju in avgustu 2016 uspela povišati tržni delež ob hkratnem povišanju dobičkonosnosti.
V prvem polletju 2016 je Skupina Mercator nadaljevala z odprodajo neosnovnih dejavnosti. Tako je bila v začetku julija podpisana pogodba o prenosu dejavnosti Modiane z družbo Montecristo SL, d. o. o. Tudi pogajanja v zvezi z odprodajo Intersporta so v zaključni fazi, glede na dosedanji potek pogajanj pa je pričakovati, da bo pogodba podpisana v tretjem kvartalu 2016.
Na vseh trgih, na katerih deluje Skupina Mercator, so napovedi glede rasti bruto domačega proizvoda ter predvsem rasti zasebne potrošnje pozitivne. Skupina Mercator bo v drugi polovici letošnjega leta nadaljevala z zastavljenimi aktivnostmi poslovnega prestrukturiranja.