Slovenci se radi primerjamo z ostalimi državami EU, vendar se pogosto ne zavedamo, da smo na nekaterih področjih že zelo razviti. Raziskava Digital Agenda Scoreboard v izvedbi Evropske komisije daje zelo spodbuden pogled na trenutno stanje e-commerce sektorja v Sloveniji, saj se pri kar 7 indikatorjih uvrščamo nad povprečje držav EU.

Avtor: Gea Verderber
Omenjena raziskava omogoča pregled vseh glavnih indikatorjev, ki kažejo stopnjo razvitosti spletne trgovine oziroma nakupovanja v posamezni državi ter primerjavo z EU povprečjem – od deleža spletnih kupcev glede na celotno populacijo do prometa od spletne trgovine glede na velikost podjetja.
Razlaga posameznih indikatorjev za Slovenijo:
- delež posameznikov, ki so v zadnjem letu opravili spletni nakup pri trgovcu iz druge države EU, znaša 17 %
- več kot petina slovenskih spletnih uporabnikov je v zadnjem letu opravila čezmejni spletni nakup v drugi državi EU
- četrtina spletnih uporabnikov je v zadnjih 3 mesecih prodala izdelek ali storitev na spletu
- pri malih in srednje velikih podjetjih (10 do 249 zaposlenih) promet od spletne trgovine znaša 15 % celotnega prometa
- delež velikih podjetij (nad 250 zaposlenih), ki prodajajo na spletu, je 40 %
- od vseh malih in srednjih podjetij jih desetina ponuja čezmejno spletno prodajo, od vseh takih, ki prejemajo naročila prek spleta, pa kar polovica
Pomemben indikator, ki sicer spada v tematiko uporabe interneta, a vseeno pomembno vpliva na nakupno vedenje na spletu, je uporaba različnih internetnih virov v fazi raziskovanja pred nakupom. 8 od 10 uporabnikov interneta v Sloveniji ta medij uporablja za iskanje informacij o izdelkih in storitvah, kar je 7 odstotkov več od povprečja EU. Ta podatek jasno kaže, kako ključno je za vse trgovce, tako spletne kot fizične, da znajo svojo ponudbo na ustrezen način prikazati tudi na spletu.



