Nakupne navade potrošnikov se med posameznimi blagovnimi skupinami pomembno razlikujejo. Kategorija, ki je v marsičem specifična, so prehranski izdelki, pri katerih večina kupcev še vedno želi fizični kontakt in hitro dostavo.
Posledično je delež prodaje na spletu v primerjavi s fizično trgovino še vedno bistveno manjši. Kljub temu smo v kategoriji izdelkov vsakdanje rabe zadnja leta priča velikim spremembam v nakupnih navadah potrošnikov, ki so vse bolj informirani in naklonjeni hibridnim oblikam nakupovanja, kot je t.i. "klikni in prevzemi”.
Kako izdelke vsakdanje rabe kupujemo Slovenci in v čem se razlikujemo od drugih držav? V nadaljevanju članka je portal
Shopper’s Mind – sMind pripravili primerjavo nakupnega vedenja slovenskih in hrvaških potrošnikov.
Po podatkih raziskave
Consumer Barometer so hrvaški potrošniki pri nakupovanju izdelkov vsakdanje rabe nekoliko bolj preudarni, saj jih tretjina prične preučevati ponudbo že nekaj dni pred dejanskim nakupom, v Sloveniji je takih precej manj.
Tako Slovenci kot Hrvati se za izbrane izdelke v več kot 60 odstotkih odločajo na podlagi preteklih izkušenj, pri čemer imajo običajno v mislih že eno izbrano znamko ali pa ne izbirajo na podlagi znamk.
Potrošniki iz obeh držav najpogosteje iščejo informacije za nakup neposredno v fizični trgovini, ključen vir za raziskovanje ponudbe ne glede na to, ali nakup zaključijo online ali v fizični trgovini, pa je splet, kjer pred nakupom primerjata izdelke in cene 2 od 5 Slovencev in 3 od 5 Hrvatov.
Spletni nakupi izdelkov vsakdanje rabe so pri nas in pri Hrvatih izrazito fokusirani na lokalne trge, saj v tujini nakupe opravlja le nekaj odstotkov potrošnikov. Omenjena raziskava je preverjala tudi razmerje online in offline nakupov v kategoriji.
Po pričakovanjih je v obeh državah velik del nakupov še vedno opravljen v fizičnih trgovinah, na spletu pri nas le 4 odstotki in pri sosedih 2, vendar iz leta v leto opažamo rast. Kupci očitno vse bolj razumejo priročnost in širino ponudbe, ki ju omogočata nakupovanje na spletu in predvsem večkanalna prodaja.
28 odstotkov Hrvatov ponudbo živilskih izdelkov raziskuje več dni pred nakupom; v Sloveniji le 10 odstotkov! |