Na pogovor smo sedli z direktorjem regijskega podjetja Barilla Adriatik, Goričanom Benom Vižintinom, ki nam je predstavil podrobnosti globalne usmeritve "Good for You, Good for the Planet”, značilnosti poslovanja v posamezni državi regije ter poudaril razloge, zakaj je Barilla med najpomembnejšimi živilskimi blagovnimi znamkami na svetu.
Barilla sodi med ene izmed najbolj uglednih blagovnih znamk na svetu. Kaj je po vašem mnenju razlog za to?
Jasno poslanstvo "dajmo ljudem hrano, ki bi jo dali svojim otrokom". Drugo je vizija razvoja na osnovi visoke stopnje etike: interni predpisi, uravnoteženo za vse, tretje pa pripadnost vseh udeležencev v podjetju Barilla.
Kakšni so pozitivni učinki ohranitve statusa družinskega podjetja?
Lažje je ostati zvesti svojemu poslanstvu in viziji, če nisi ujetnik kratkoročnih finančnih ciljev.
Koliko je k ugledu in prepoznavnosti pripomogla vaša vizija, vodilo trajnostnega razvoja podjetja na vseh ravneh, "Good for you good for the planet” (GYGP), ki ga komunicirate tudi s posebno spletno stranjo?
To kar danes imenujemo GYGP je v Barilli prisotno že od nekdaj. Ljudje smo s tem poslanstvom prepojeni, to je del nas. Ustanovitev središča "Barilla Center for Food & Nutrition" ter sodelovanje z njim je vsemu temu dala še močnejši zagon, saj nas s svojim raziskovalnim delom stalno spodbuja, da nazorno sledimo svojemu poslanstvu. Najbolj pomembno pa je to, da bratje Barilla vodijo z vzorom in nas vedno spominjajo, da obstaja samo en način poslovanja in ta je GYGP.
Marsikdo ni seznanjen s tem, da grupa Barilla upravlja tudi blagovne znamke Mulino Bianco, Grancereale, Pavesi, Wasa (ter še številne ostale).
Vsi nas poznajo predvsem kot "testeninarje", v resnici pa ljudem poleg testenin in omak nudimo izdelke v skoraj vseh blagovnih skupinah, kjer so izdelki narejeni iz žitaric: rezani pakirani kruh/toast, prepečenci, keksi, krekerji, grisini, žitarice za zajtrk, itd.
Rezani pakirani kruh in toast Mulino Bianco ter keksi Mulino Bianco in Gran Cereale so pomembni stebri našega poslovanja in kot taki deležni naše maksimalne pozornosti. Če ljudje te izdelke cenijo zaradi tega, ker so dobri, jim želimo mi izkazati vse naše spoštovanje tako, da jim zagotavljamo tri bistvene stvari: varnost, pristen okus, prehransko kvaliteto – želimo, da se ljudje na nas zanesejo; to je v teh časih, ko smo pod stalnim vplivom morja informacij, večkrat nepreverjenih, še kako pomembno.
Verjetno je tržni delež tako v Sloveniji kot na Hrvaškem tak, da se z njim prej lahko pohvalite, kot pa da bi vas bilo sram? Kakšni so bili nedavni poslovni rezultati v regiji?
Hitro rastemo. V regiji na leto prodamo 12.500 ton izdelkov, kar pomeni rast za več kot petino. Ljudem, ki kupujejo naše izdelke smo zelo hvaležni za zaupanje.
Kako v kategorijah testenin, omak, peciva ali pa v Barilli skupno gledano gradite čustveno vez s kupci?
Skušam poenostaviti s prispodobo kako to deluje v človeških odnosih: vsak človek ti vsaj enkrat da možnost, da se mu predstaviš. Če takrat dosežeš ali presežeš njegovo pričakovanje, te bo cenil in se bo vpostavil nek odnos. Če bo dobil občutek, da ga ti spoštuješ, ti bo zaupal. Ko ti zaupa, moraš znati to ceniti in zaupanje ohranjati ter negovati.
Kako pomembna je za Barillo proizvodnja "better for you” izdelkov, torej polnozrnatih, brez glutena, itd? So na vidiku kakšne nove inovacije?
Sledimo trendom, inoviramo, vendar ne za vsako ceno. Vložili smo veliko truda v inovinaranje polnozrnatih izdelkov in brezglutenskih testenin. Zlasti slednje imajo vrhunski okus in so odporne na razkuhavanje. V kratkem bomo lansirali linijo Bio testenin, naslednje leto pa še kar nekaj novosti, v testeninah in tudi v drugih blagovnih skupinah – vse skladno z našim poslanstvom GYGP.
Celoten intervju si lahko preberete v novi številki revije InStore, ki bo izšla v drugi polovici meseca junija...