Znani so dobitniki nagrade marketinška odličnost 2016, ki jo podeljuje Društvo za marketing Slovenije (DMS). Izmed devetih finalistov, ki jih odlikuje osredotočenost na uporabnika in udejanjajo najvišjo raven marketinške odličnosti v Sloveniji ta hip, je komisija izbrala zmagovalce posamezne kategorije in velikega zmagovalca marketinške odličnosti 2016- podjetje Adria Mobil (na fotografiji).
Zmagovalci so v prvi vrsti že vsi finalisti, devet poslovno uspešnih slovenskih podjetij v treh kategorijah, ki so bili izmed 2000 kandidatov skozi dvostopenjsko presojo dveh različnih komisij in skozi več vrst kriterijev prepoznana kot odlična. To so Lumar, Medex, Špica International, Adria Mobil, Krka, Renault Nissan Slovenija, Lidl Slovenija, Si.Mobil in Zavarovalnica Triglav. Vsi finalisti so v vsakem pogledu več kot upravičeni do nagrade marketinška odličnost. Stremijo k celoviti marketinški naravnanosti, kjer velja, da je marketing vse: vsak kontakt, interni procesi, ki so osredotočeni na zadovoljevanje uporabnikov in grajenje dolgoročnih odnosov z njimi, razumevanje potreb. Marketing je ključna povezovalna funkcija v podjetju, marketing so vse aktivnosti, ki omogočajo doseganje rezultatov. To je tudi bistvo, ki ga odseva nagrada marketinška odličnost.
Žirija je izmed odličnih podjetij izbrala nagrajence po kategorijah:
· Kategorija mala in srednja podjetja, B2B in B2C segment: MEDEX d.o.o., Ljubljana;
· Kategorija velika podjetja, glavnina poslovanja v B2B in B2B2C segmentu: Adria Mobil, d.o.o., Novo mesto;
· Kategorija velika podjetja, glavnina poslovanja v B2C segmentu: Lidl Slovenija d.o.o. k.d.
Veliki zmagovalec nagrade marketinška odličnost 2016 pa je Adria Mobil, d.o.o., Novo mesto, eden vodilnih evropskih proizvajalcev počitniških prikolic, avtodomov in mobilnih hišic. Kot je komisija poudarila že ob uvrstitvi podjetja med finaliste, je Adria Mobil vzorčni primer poslovne transformacije z visokim fokusom na inovativnem, marketinško usmerjenem razvoju izdelkov ter kreativnih marketinških pristopih. "Marketing je glavno gonilo podjetja, ki posledično izkazuje izjemno razumevanje potrošnika ter z inovativnimi tehnološkimi rešitvami dosega neverjetne rezultate. Podjetje z naprednimi spletnimi pristopi pridobiva kontinuiran vpogled v potrošnika in mu na ta način zagotavlja edinstveno uporabniško izkušnjo," so dodali v komisiji.
Matjaž Grm, direktor prodaje in trženja Adria Mobil, je na včerajšnji novinarski konferenci dejal: "V našem podjetju ima marketing veliko moč odločanja. Preobrazili smo podjetje iz tehnološko vodenega razvoja v tržno vodeni razvoj. Vsi produkti, ki jih ustvarjamo, so rezultat premišljene strategije. Da podjetje lahko to doseže, se mora tudi najvišje vodstvo ukvarjati s produkti do zadnjega detajla."
Valentin Bufolin, vodja marketinga Lidl, zmagovalec kategorije velika podjetja, B2C segment
"Da je marketing lahko dosegel tak položaj v podjetju, smo morali pridobiti mandat pri poslovodstvu, kar smo dosegli skozi našo strokovnost. Marketinška ekipa se je v zadnjih mesecih strokovno okrepila, svojo strokovnost pa smo dokazovali tudi s tolmačenjem raziskav. Dobro smo razumeli, kaj so nam kupci sporočali in to nam je uspelo vpeti v vse pore našega podjetja, v vse oddelke. Marketing je postal tista vmesna vez, integrator, ki poslovodstvu razloži, kaj pride s trga in se z njimi odločamo o nadaljnjih korakih."
Petra Kalan Lubajnšek, vodja poslovnega razvoja, MEDEX, zmagovalec kategorije mala in srednja podjetja B2B in B2C segment:
"Medena afera je bila tista, ki je pokazala, da odgovornost v podjetju ne nosita samo marketing in prodaja, ampak da je od vsakega zaposlenega odvisno, kaj se v podjetju dogaja. Medex obstaja že 60 let in zaveza brezkompromisni varnosti in kakovosti je zaveza vsakega zaposlenega v podjetju. Začne se pri sodelavcih v nabavi, nadaljuje pri razvoju, proizvodnji, marketingu in prodaji. Ob tem je ključno, da delamo stvari prav - to je zaupanje, ki šteje in je v očeh končnih potrošnikov ključno. Transparentnost in pogled v analize našega medu sta najboljši dokaz tega odkritega odnosa do potrošnikov."
Nagrado marketinški up 2016 za najboljše magistrsko delo s področja marketinga sta prejeli dve nagrajenki, Alenka Cok in Nadja Djuričič, obe sta magistrirali na Ekonomski fakulteti v Ljubljani.
VELIKI ZMAGOVALEC
IN
ZMAGOVALEC V KATEGORIJI VELIKA B2B in B2B2C PODJETJA
ADRIA MOBIL, d.o.o. Novo mesto
Podjetje Adria Mobil ima več kot 50-letne izkušnje na področju razvoja, proizvodnje ter trženja počitniških prikolic, avtodomov ter mobilnih hišic. Kot poudarja komisija nagrade marketinška odličnost, je podjetje vzorčni primer poslovne transformacije z visokim fokusom na inovativnem, marketinško usmerjenem razvoju izdelkov ter kreativnih marketinških pristopih. Marketing je glavno gonilo podjetja, ki posledično izkazuje izjemno razumevanje potrošnika ter z inovativnimi tehnološkimi rešitvami dosega neverjetne rezultate. Podjetje z naprednimi spletnimi pristopi pridobiva kontinuiran vpogled v potrošnika in mu na ta način zagotavlja edinstveno uporabniško izkušnjo. Med izjemne dosežke podjetja Adria Mobil komisija šteje tudi gradnjo skupnosti med kupci in zaposlenimi ter dvig ugleda blagovne znamke z vrhunskimi predstavitvenimi materiali, ki izstopajo tudi širše v industriji.
ZMAGOVALEC V KATEGORIJI MALA IN SREDNJA B2B in B2C PODJETJA
MEDEX d.o.o.
Dejavnost podjetja Medex je sprva temeljila na proizvodnji in trženju izdelkov na osnovi čebeljih pridelkov, a nenehno širi ponudbo in tako zagotavlja tudi druge naravne pridelke, kot so zelišča, rastlinski izvlečki, kolagen in funkcionalna ter super živila in kozmetika. Pri tem je vloga marketinga bistvena tako pri razvoju izdelkov in upravljanju s produktnih portfeljem kot pri določanju cen, skrbi za stranke, iskanju novih strank, razvoj novih trgov, izbor in upravljanje prodajnih kanalov in podobno. Komisija nagrade marketinška odličnost je izpostavila, da je podjetje Medex marketing uveljavilo na ravni korporativne strategije – marketing je tisto vodilo, ki vodi celotno delovanje podjetja. Poleg tega je podjetje na več primerih z uporabo različnih sodobnih marketinških orodij dokazalo visoko stopnjo odzivnosti na aktualne zadeve, kot je bila na primer t. i. "medena afera". Komisija dodaja, da je podjetje konsistentno pri razvoju izdelkov in ohranjanju pozicije znotraj kakovosti in cenovnega položaja, obenem pa sledi trendom industrije oziroma jih nemalokrat tudi postavlja.
ZMAGOVALEC V KATEGORIJI VELIKA B2C PODJETJA
LIDL Slovenija d.o.o. k.d.
Podjetje Lidl Slovenija je v eni izmed najbolj zahtevnih kategorij nagrade uspelo s prijavo na inovativen način pokazati, kakšna je njihova marketinška zgodba in kako dosegajo odlične rezultate, ki jih tudi učinkovito merijo in uporabljajo za nadaljnje napredovanje marketinga. Kot poudarjajo v Lidlu, je pri njih marketing vitalnega pomena za podjetje, saj so ustvarili in sooblikovali vizijo, poslanstvo in strategijo podjetja ter zastavili cilje, ki jih dosegajo z inovativnimi, drugačnimi marketinškimi aktivnostmi, na primer s tematskimi tedni, kuharsko knjigo, projekti, kot je JogurTEKA in podobno. Po mnenju komisije nagrade marketinška odličnost podjetje prednjači predvsem v vključevanju novih kanalov, saj je z osrednjo aplikacijo, ki recimo omogoča nakupovalni seznam kot tudi z dodatnimi projekti, na primer z aplikacijo za obogateno resničnost, dodatno utrdilo digitalni nastop in interno prodajno podporo, poleg tega pa ima močno lokalno pojavnost in marsikatero dobro prakso prenaša tudi v Lidlova podjetja na tujih trgih.


