
Piše: Gea Verderber
Število kategorij, ki jih Slovenci nakupujemo preko spleta, se iz leta v leto povečuje. Med kategorije z največjo penetracijo spletnega nakupovanja uvrščamo predvsem tehnične izdelke, kot so računalniška oprema, mobilni telefoni in avdio-video izdelki, ter oblačila in obutev, ki jih v zadnjih letih zaznamuje izjemna rast.
V prihodnje lahko pričakujemo porast v skupini izdelkov vsakdanje rabe, pri katerih obstaja še velik potencial.
Okvirni znesek pri več kot 60 % spletnih nakupov znaša 50 € ali manj, vendar vse več potrošnikov na spletu opravlja tudi večje nakupe. Košarica dveh od petih spletnih kupcev je namreč že vredna 50 € ali več.
Ugotovitve raziskave Shopper’s Mind potrjuje tudi Trženjski monitor DMS, ki je aprila letos potekal v izvedbi Društva za marketing Slovenije in agencije Valicon ter zajel 516 anketirancev. Kot 5 kategorij z največjo penetracijo spletnega nakupovanja so se izkazali:
- tehnični izdelki
- oblačila in obutev
- zabavna elektronika
- vstopnice
- kuponi za izdelke/storitve po znižani ceni
Največjo rast v zadnjih dveh letih so podatki Trženjskega monitorja DMS pokazali pri tehničnih izdelkih, med katerimi je od pomladi 2014 delež spletnih nakupov narasel za 8 odstotnih točk, le za odstotno točko manj v oblačilih in obutvi ter zabavni elektroniki.
V podobnih blagovnih skupinah Slovenci spletno nakupujemo tudi v tujini. Raziskava Consumer Barometer, opravljena lani na 1700 slovenskih uporabnikih spleta, je namreč pokazala, da je 40 % vprašanih v tujini na spletu kupilo oblačila, obutev ali modne dodatke, skoraj tretjina računalniško opremo, petina pa izdelke s področja športa.


