SLO bocni levo
SLO bocni desno

Na spletu najpogosteje kupujemo tehnične izdelke

Slovenija

18.05.2016

Podatki raziskave Shopper’s Mind 2015, ki ponujajo vpogled v spletne nakupne navade več kot 5000 uporabnikov interneta, so pokazali, da Slovenci na spletu najpogosteje kupujemo tehnične izdelke, vendar obstaja še velik potencial v nekaterih drugih kategorijah izdelkov. Rezultate potrjujejo tudi druge neodvisne raziskave.
 
 Najpogosteje kupljeni izdelki na spletu:
 

 Piše:  Gea Verderber

Število kategorij, ki jih Slovenci nakupujemo preko spleta, se iz leta v leto povečuje. Med kategorije z največjo penetracijo spletnega nakupovanja uvrščamo predvsem tehnične izdelke, kot so računalniška oprema, mobilni telefoni in avdio-video izdelki, ter oblačila in obutev, ki jih v zadnjih letih zaznamuje izjemna rast.

V prihodnje lahko pričakujemo porast v skupini izdelkov vsakdanje rabe, pri katerih obstaja še velik potencial.

Okvirni znesek pri več kot 60 % spletnih nakupov znaša 50 € ali manj, vendar vse več potrošnikov na spletu opravlja tudi večje nakupe. Košarica dveh od petih spletnih kupcev je namreč že vredna 50 € ali več.


Ugotovitve raziskave Shopper’s Mind potrjuje tudi Trženjski monitor DMS, ki je aprila letos potekal v izvedbi Društva za marketing Slovenije in agencije Valicon ter zajel 516 anketirancev. Kot 5 kategorij z največjo penetracijo spletnega nakupovanja so se izkazali:

  1. tehnični izdelki
  2. oblačila in obutev
  3. zabavna elektronika
  4. vstopnice
  5. kuponi za izdelke/storitve po znižani ceni

Največjo rast v zadnjih dveh letih so podatki Trženjskega monitorja DMS pokazali pri tehničnih izdelkih, med katerimi je od pomladi 2014 delež spletnih nakupov narasel za 8 odstotnih točk, le za odstotno točko manj v oblačilih in obutvi ter zabavni elektroniki.

V podobnih blagovnih skupinah Slovenci spletno nakupujemo tudi v tujini. Raziskava Consumer Barometer, opravljena lani na 1700 slovenskih uporabnikih spleta, je namreč pokazala, da je 40 % vprašanih v tujini na spletu kupilo oblačila, obutev ali modne dodatke, skoraj tretjina računalniško opremo, petina pa izdelke s področja športa.