Trgovinska zbornica Slovenije je v okviru svojega projekta "Trgovinko usposablja" : Kako ravnati v primeru nasilja tretjih oseb in obvladovati stres na delovnem mestu? v aprilu in maju uspešno izvedla brezplačna strokovna usposabljanja v Ljubljani, Mariboru, Novi Gorici in včeraj še v Kranju.
Sledili bosta še usposabljanji v Novem mestu, 17. maja in v Celju, 7. junija.Število udeležencev je preseglo številko 215 kar je precej nad pričakovanji.
Program usposabljanj ter prijavnica sta objavljena na spletni strani TZS (www.tzslo.si).
Uvodoma je udeležencem na vsakem usposabljanju predstavljena analiza TZS o stanju na področju tveganj v primeru nasilja tretjih oseb, psihosocialnih tveganj in stresa, ki so jim izpostavljeni delavci in delodajalci v trgovini.Rezultati ankete so predstavljali podlago za pripravo zloženke, ki je že izšla v 10.000 izvodih, in je vsem zainteresiranim na zbornici še vedno na razpolago, ter za pripravo programa projektnih strokovnih usposabljanj, ki se počasi zaključujejo.
Iz omenjene analize lahko ugotovimo, da se okrog 65 % anketirancev na svojem
delovnem mestu srečuje z agresivnimi ali nasilnimi dejanji s strani tretjih oseb, in sicer so med temi dejanji najpogostejše oblike nevljudno obnašanje, poniževanje in zbadanje (38 %). S takšnimi agresivnimi dejanji se zaposleni in delodajalci v trgovini srečujejo pri reševanju reklamacij s potrošniki (34 %), pri delu na blagajni oziroma pri delu z denarjem (29 %), pri svetovanju potrošnikom o blagu (27 %),nekoliko manj pa pri polnjenju polic (4 %) ter pri opravljanju drugih delovnih obveznosti (5 %). Med najpogostejšimi posledicami, ki so jih anketiranci občutili zaradi agresivnega dejanja s strani tretjih oseb so razburjenost takoj, ob in
po dogodku (26 %) ter nemir, napetost in zaskrbljenost (15 %).
Nekaj več kot 45 % anketirancev je v anketnem vprašalniku odgovorilo, da o takšnem neustreznem dejanju s strani tretjih oseb seznani svoje sodelavce, medtem ko o tem svojim nadrejenim delavcem poroča okrog 35 % anketirancev. Anketiranci stres obvladujejo s tem, da pijejo dovolj vode (29%), dovolj spijo (21%), z redno telesno vadbo (20 %), z zdravim prehranjevanjem (15 %)
in redno uporabo različnih tehnik sproščanja (11 %). Uvodnemu delu je s
ledila predstavitev zakonodajnega okvira tako na nacionalni kot tudi na EU
ravni v primeru nevarnosti nasilja tretjih oseb ter konkretnih navodil in nasvetov v trgovinski dejavnosti za načrtovanje postopkov in ukrepov za upravljanje z nasiljem, ki obsegajo ocenjevanje tveganj, preprečevanje incidentov, obvladovanje konfliktov, sodelovanje med različnimi partnerji, organizacijo usposabljanj in informiranost vseh deležnikov.
V vsakem podjetju je potrebno zagotoviti sistem učinkovitega komuniciranja kadrov na vseh nivojih ter se pravočasno usposobiti o obvladovanju različnih oblik agresivnosti in nasilja tretjih oseb, kamor sodi tudi razreševanje reklamacij s potrošniki. Način komunikacije je zelo pomemben v fazi izgradnje odnosa med osebami, ki se šele spoznavajo. Neučinkovito komuniciranje je eden izmed najpogostejših vzrokov za konflikte, zato je temu potrebno posvetiti posebno pozornost. Med ostalimi vzroki za konflikte pa najdemo še razlike v
vrednotah, stališčih in prepričanjih, kulturne razlike, pravila in predpise pri delu, neustrezno vodenje, pomanjkanje znanja ali veščin/sposobnosti, medsebojna trenja in zamere, razlike v statusu in moči, nasprotujoče cilje in tako dalje. V zaključku usposabljanja je bil dan poudarek različnim metodam za obvladovanje stresa in ohranjanja dobrega počutja kadrov v podjetjih, predvsem v smislu definicij pozitivnega in negativnega stresa, vpliva stresa na zdravje ljudi in
njihovo počutje. K zmanjšanju stresa med drugim pripomorejo dobri odnosi med sodelavci na delovnem mestu, ključna je fizična aktivnosti vsakega posameznika, priporoča se tudi 7 –8 ur spanja dnevno.


