O tem, katere plačilne metode so najbolj razširjene med slovenskimi spletnimi kupci, so na portalu Shopper’s Mind – sMind že pisali, v tokratnem članku pa razkrivajo razloge za takšno nakupno vedenje in v čem se razlikuje od sosednje Hrvaške.
Zadnja izvedba raziskave Shopper’s Mind – sMind 2016, ki poteka v partnerski izvedbi Ceneje d.o.o. in raziskovalne agencije Valicon enkrat letno v Sloveniji in na Hrvaškem, je pokazala pomembno razliko med državama v načinih plačil na spletu.
Kot pojasnjuje Darko Dujič, izvršni direktor podjetja Ceneje, so te v prvi vrsti odraz strukture nakupovanja glede na lokacijo spletnega trgovca:
"Slovenci smo v primerjavi z našimi sosedi bolj naklonjeni domačim ponudnikom, saj skoraj polovica vseh spletnih kupcev nakupuje izključno znotraj države. To je predvsem rezultat dejstva, da imamo bistveno bolj razvito lokalno spletno ekonomijo. Domači trgovci ponujajo plačila po povzetju in tako je ta način s 46 % pri nas najbolj pogost. Hrvaški spletni kupci na drugi strani najraje plačujejo prek paypal-a. To metodo uporablja 33 % spletnih kupcev, predvsem zaradi nakupov v tujih spletnih trgovinah,” dodaja Dujič.
Pri sosedih na drugem mestu z 28 % sledi plačilo po povzetju, na tretjem pa plačilo s kreditnimi karticami, ki jih podobno kot v Sloveniji uporablja manj kot petina kupcev.
Vir: Shopper’s Mind raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, 2015/2016, ob uporabi spletnega panela "JazVem”, n=5.055 (SLO), 4.436 (HR), uporabniki spleta


