SLO bocni levo
SLO bocni desno

Skupina Mercator lani z 20 milijoni čistega dobička

Slovenija

01.04.2016

Na seji se je nadzorni svet družbe Mercator, d. d., seznanil z rezultati poslovanja Skupine Mercator in družbe Poslovni sistem Mercator, d. d., v letu 2015. Skupina Mercator je leto 2015 zaključila s pozitivnim poslovnim izidom iz poslovanja v višini 61,5 milijona EUR, kar je več kot 15-kratno izboljšanje v primerjavi s predhodnim letom. Čisti poslovni izid poslovnega leta 2015 znaša 20,2 milijona EUR. 
 
Nadzorni svet je na predlog predsednika uprave Tonija Balažiča za člana uprave za področje Mercator Trgovina Slovenija potrdil Igorja Mamuzo, dosedanjega pomočnika predsednika uprave. Igor Maroša, dosedanji član uprave za UBS – upravljanje blagovnih skupin, nabavo, veleprodajo in marketing, pa se pridružuje strateški ekipi Agrokorja za področje maloprodaje.
 
Strategija iz leta 2012, ki je temeljila na stebrih optimizacije, rasti, osredotočenosti in dobičkonosnosti, je z lanskim letom prinesla pozitivne rezultate. Skupina Mercator je v letu 2015 ustvarila 2,6 milijarde EUR čistih prihodkov iz prodaje, kar je 1,6 % manj glede na predhodno leto.
 
Kazalniki sicer niso povsem primerljivi s predpreteklim letom zaradi spremenjene strukture prodaje, kot posledice konsolidacije trgovske dejavnosti po trgih. V Srbiji zaradi prenosa maloprodajnih enot družbe Idea, d. d., na družbo Mercator – S, d. o. o., na Hrvaškem ter v Bosni in Hercegovini pa zaradi prenosa Mercatorjevih maloprodajnih enot na Konzum. 
 
 
Strateška usmeritev osredotočenosti Skupine Mercator se je izrazila v odprodaji neosnovnih dejavnosti. V letu 2015 so bile tako izvedene prodaje Pekarne Grosuplje družbi Don don, d. o. o., blagovnih znamk mlete kave Santana in Loka družbi Ivero Trade, d. o. o., ter turistične dejavnosti M Holidays novemu strateškemu lastniku – družbi Kompas, d. d.  
 
Za podporo strateške usmeritve na rast je Skupina Mercator okrepila veleprodajo s prevzemom veleprodajne dejavnosti družbe Era Good, d. o. o.  Tako je nadzorni svet družbe Mercator, d. d., že sprejel odločitev, da se dejavnost veleprodaje v prihodnje vodi kot samostojno področje poslovanja, ki bo neposredno podrejeno predsedniku uprave. 
 
Skupina Mercator je v letu 2015 povečala vlaganja v obnovo in posodabljanje svoje maloprodajne mreže. Za investicije je bilo namenjenih 77,4 milijona EUR, odprtih je bilo 65 novih prodajaln in dva distribucijska centra. Več kot polovica vseh investicij Skupine Mercator (54 odstotkov) je bila namenjena za investicije v Sloveniji, kar je več kot 2,4-krat več kot v letu 2014.
 
Delovanje Mercatorja je v letu 2015 zaznamoval tudi požar hladilnice v Zalogu v Ljubljani. Mercator zato načrtuje izgradnjo novega, sodobnega skladišča v Ljubljani.  Trgovec v letu 2016 načrtuje nadaljevanje trenda izboljševanja poslovanja, ki bo med drugim tudi rezultat vzpostavljenih sinergij in osredotočanja na dobičkonosne trge ter Mercatorjevo osnovno dejavnost, tj. prodajo izdelkov vsakdanje rabe.  
.  
 
Komentar predsednika uprave

"Z doslednim izvajanjem zastavljene strategije je Mercator v lanskem letu uspešno stopil na pot preobrazbe v enega najbolj konkurenčnih in uspešnih trgovcev v regiji. Doseženi pozitivni trend poslovanja je spodbuda za nadaljnje osredotočanje Skupine Mercator na osnovno dejavnost ter ostale perspektivne dejavnosti, kot je na primer veleprodaja. V prihodnje se bomo še bolj posvečali kupcem in si prizadevali za to, da se Mercator potrdi kot najboljši sosed," poslovanje Mercatorja komentira Toni Balažič, predsednik uprave.