SLO bocni levo
SLO bocni desno

Največji trgovci promovirajo zlasti slovenske izdelke

Slovenija

31.03.2016

Naročena raziskava podjetja Plan e.d.o.o. iz Železnikov, ki je stala cca.5000 evrov, za varuha odnosov v verigi preskrbe s hrano kaže, da klasične tri trgovske verige - Mercator, Spar Slovenija in Engrotuš - preko promocijskih aktivnosti intenzivno promovirajo predvsem slovenske dobavitelje prehranskih izdelkov. Pri Hoferju, Lidlu in Leclercu so v ospredju prehranski izdelki tujih dobaviteljev.
 
Pri tem je izstopal trgovski sistem Lidl, ki je promoviral le 13,6 odstotka slovenskih prehranskih izdelkov, je razvidno iz sporočila za javnost, ki ga je posredoval varuh Jože Podgoršek.
 
V analizo tedenskega oglaševanja so izvajalci raziskave vključili šest največjih trgovskih verig v Sloveniji, in sicer Mercator, Spar Slovenija, Engrotuš, Hofer, Lidl in Leclerc v obdobju od 1. septembra do 30. novembra lani.
 
Za lažjo analizo posameznih promocijskih aktivnosti je varuh skupaj z izvajalcem določil glavne skupine prehranskih izdelkov, in sicer meso in mesni izdelki, mleko in mlečni izdelki, kruh in krušni izdelki, sveže sadje in zelenjava, vloženo in predelano sadje in zelenjava, sladko in slano pecivo, brezalkoholna pijača in kava, alkoholna pijača, sestavine za peko in kuho, zdravje in odpornost, ribe in ribji izdelki, jajca ter otroška hrana.
 
Pri analizi so upoštevali poreklo posameznih izdelkov, in sicer trgovsko označbo porekla, izdelke slovenskih dobaviteljev brez trgovske označbe porekla in izdelke tujih dobaviteljev. Z analizo promocij prehranskih izdelkov v tedenskih letakih so ugotovili, da je največje število prehranskih izdelkov ne glede na poreklo v opazovanem obdobju oglaševala trgovska veriga Leclerc (3141 prehranskih izdelkov), vseh šest trgovskih verig skupaj pa je preko tedenskih katalogov oglaševalo 9481 prehranskih izdelkov.
 
Na prvem mestu Engrotuš

Poreklo so sicer ugotavljali le na osnovi sedeža podjetja, ki je izdelek pripravilo za trg, dejanskega porekla pa v tej analizi niso ugotavljali. Tako so v trgovski verigi Engrotuš v celotnem analiziranem obdobju promovirali prehranske izdelke slovenskih dobaviteljev kar v 58,5 odstotka v primerjavi s prehranskimi izdelki tujih dobaviteljev, v Sparu je bil ta delež 53,2 odstotka in v Mercatorju 52,6 odstotka.

Pri tem velja omeniti, da je od vseh trgovcev izstopal Engrotuš tudi po deležu oglaševanih izdelkov s svojim trgovskim sloganom Spoštujmo, kar je naše, slovensko, in sicer so kar 41,1 odstotka prehranskih izdelkov označili s tem sloganom, kar v bistvu pomeni, da so kar 70,3 odstotka vseh prehranskih izdelkov slovenskih dobaviteljev označili s tem sloganom.