SLO bocni levo
SLO bocni desno

Zaupanje potrošnikov marca navzdol

Slovenija

18.03.2016

Kazalnik zaupanja slovenskih potrošnikov se marca na mesečni ravni ni spremenil, na letni ravni pa je izgubil šest odstotnih točk. Za osem odstotnih točk je bil nižji tudi od lanskoletnega povprečja, so danes sporočili iz statističnega urada.

Vrednost kazalnika zaupanja je bila v marcu 2016 enaka kot v prejšnjem mesecu.

Med kazalniki pričakovanj za prihodnjih 12 mesecev, iz katerih je izračunan, sta se izboljšala kazalnika raven brezposelnosti (za 3 odstotne točke) in finančno stanje v gospodinjstvu (za 2 odstotni točki). Poslabšalo se je pričakovanje glede gospodarskega stanja v Sloveniji (za 3 odstotne točke), medtem ko je pričakovanje glede varčevanja ostalo enako.

Pri večini preostalih kazalnikov na mesečni ravni ni bilo večjih sprememb. Bolj optimistična kot v prejšnjem mesecu je bila le ocena primernosti trenutka za večje nakupe (za 3 odstotne točke), najbolj poslabšalo pa se je pričakovanje glede gibanja cen (za 4 odstotne točke).

Kazalnik zaupanja potrošnikov na letni ravni nižji

Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov se je v marcu na letni ravni znižala za 6 odstotnih točk, od povprečja prejšnjega leta pa je bila nižja za 8 odstotnih točk.

Vrednost tega kazalnika se je na letni ravni znižala zaradi bolj pesimističnega pričakovanja potrošnikov v prihodnjih 12 mesecih glede gospodarskega stanja v Sloveniji (za 13 odstotnih točk) in glede varčevanja (za 10 odstotnih točk). Pričakovanje glede finančnega stanja v gospodinjstvu je ostalo enako, pričakovanje glede ravni brezposelnosti pa je bilo bolj optimistično kot marca lani (za 2 odstotni točki).

Pričakovanja potrošnikov za prihodnjih 12 mesecev so v marcu 2016 bolj pesimistična, kot so bila v marcu 2015. Izmed šestih kazalnikov, ki jih merijo, so se poslabšali štirje. Poleg že omenjenih so bolj pesimistična tudi pričakovanja glede večjih nakupov (za 12 odstotnih točk) in gibanja cen (za 8 odstotnih točk).

Kazalniki preteklega in sedanjega stanja kažejo bolj optimistično sliko; med njimi se je na letni ravni poslabšal le kazalnik sedanjega stanja v gospodinjstvu (za 5 odstotnih točk). Bolje kot v marcu 2015 so potrošniki ocenili predvsem primernost trenutka za večje nakupe (za 12 odstotnih točk) ter gibanje cen in gospodarsko stanje v Sloveniji v zadnjih 12 mesecih (vsako za 10 odstotnih točk).