Včeraj je v ljubljanskem ABC pospeševalniku potekalo zanimivo srečanje, na katerem so gostje razpravljali o vedno večji pomembnosti funkcije CINO (Chief Innovations Officer) v modernih poslovnih okoljih.

Prisotni so ugotavljali, da ima v Sloveniji le eno podjetje točno določeno funkcijo CINO, medtem ko ostali te funkcije bodisi nimajo, bodisi pa jo naslavljajo z nekim drugim imenom.
Kot gostje so svoj pogled na tako imenovano funkcijo vodje novih zamisli v podjetju predstavili Tomaž Berločnik, predsednik uprave Petrola, Anuška Cerovšek Beltram, ustanoviteljica Travelstarterja, Dejan Roljič, ustanovitelj ABC pospeševalnika in Gregor Kosi, direktor Lidl Slovenija.
Kosi, ki je zaradi delovanja v kategoriji trgovine dobrin široke porabe za InStore še najbolj zanimiv, je med drugim povedal: "Imeti v podjetju funkcijo vodje inovacij, se mi ne zdi nekaj neobhodnega. Ko sem obiskal eno izmed trgovin, je zaposleni prišel do mene in mi dejal, kaj bi on sam osebno spremenil. In ko sem videl, da zadeva res funkcionira, sem si mislil 'le zakaj se tega sam nisem že prej spomnil'. Vprašanje niti ni najbolj namestu, saj imamo po mojemm nenju v podjetju ravno zato zaposlene ljudi, da razmišljajo s svojo glavo in pridejo do rešitev. To je zame inovativnost!"
Predsednik uprave Petrola Berločnik je ob pogledu na opis funkcije "Chief Innovations Officer" poudaril: "Če ta opis z Wikipedije drži, potem imamo vodjo inovacij v Petrolu že vsaj 15 let."
Zbrani so skušali osvetliti dobre prakse in razmišljanja iz različnih poslovnih svetov, ovrgli idejo, da inovirajo samo start-upi, in izpostavili, zakaj morajo biti podjetja, ki želijo ostati konkurenčna, inovativna na vseh področjih.
V Sloveniji zavedanje o pomembnosti funkcije CINO narašča, kljub temu pa se razumevanje le-tega v veliki meri razlikuje. Nekateri trdijo, da mora biti CINO v vsakem izmed nas, drugi verjamejo, da bo slej kot prej vsako podjetje potrebovalo vodjo inovativnosti za to, da bi ostalo konkurenčno.
Nenazadnje pa so nekateri mnenja, da je zgolj ena oseba premalo in si v inovacijskem oddelku svojega podjetja želijo večjo skupino ljudi, ki bi skrbela za preboj inovativnih idej. Za napredek slovenskih podjetij in gospodarstva bo ključno prepoznati spremembe, spremljati dogajanja v sosednjih panogah ter pravočasno in ustrezno reagirati.
To je po mnenju večine udeležencev namen položaja CINO v podjetjih, ne glede na njihovo velikost. Inovativnosti ne smemo povezovati zgolj s start-upi ter podjetništvom, saj je prisotna v vseh organizacijah.
Izziv je vzpostavitev sistema inovativnosti Prepoznavanje in implementiranje položaja vodje inovativnosti se v zadnjih treh letih povečuje tudi v Sloveniji. Medtem, ko smo pred tremi leti v podjetjih zaman iskali tovrstne funkcije, sedaj na slovenskem trgu najdemo več kot sto takšnih oseb. Po pričanju slovenskih managerjev glavni izziv podjetij ostaja vzpostavitev celotnega sistema in ne zgolj posameznika, ki skrbi za inovativnost. Poskrbeti moramo, da ideje zaposlenih v podjetju pridejo do odločevalcev, slednji pa naj bi jih upoštevali kot enakovredne svojim. Pogosto imamo vodje, ki spodbujajo izboljševanje obstoječih produktov ali procesov. Ni pa tistih, ki bi spodbujali in iskali inovacije, nujne ne le za ohranjanje konkurenčnosti na trgu, temveč tudi za možnost narekovanja trendov. Glede na besede govorcev, se bo tudi slednje v prihodnosti spremenilo. Slovenija ima priložnost izvažati inovativno kulturo in znanje. Dvig inovativnosti in učinkovitosti podjetij se umešča med štiri ključna programska področja Združenja Manager do leta 2017. |
