SLO bocni levo
SLO bocni desno

DMS z raziskavo o slovenski družbi in okolju

Slovenija

08.03.2016

Osrednja slovenska marketinška organizacija Društvo za marketing Slovenije v partnerstvu z družbo za trženjsko svetovanje in raziskave Valicon izvaja raziskavo Trženjski monitor DMS. V lanskem februarskem Trženjskem monitorju DMS so raziskovali, kako prebivalci Slovenije dojemamo slovensko družbo in družbeno okolje ter letos raziskavo ponovili:samopodoba Slovenije je bolj kritična, kot je bila februarja 2015.

 

PREBIVALCI SLOVENIJE DRUŽBO ZAZNAVAMO KOT BOLJ KONSERVATIVNO IN PRECEJ MANJ INOVATIVNO

 

 

Osnovno vprašanje o dojemanju življenjskega okolja je bilo opredeljeno s spodnjim vprašanjem:

"Kako vi, kot prebivalec Slovenije, ki živite, delate, ustvarjate in hkrati tudi trošite in plačujete davke, vidite Slovenijo kot državo in družbo, v kateri imate vsaj eno od prej naštetih vlog?"

Kot odgovor so ponudili več parov izključujočih se odgovorov, npr.

npr. "Slovenija kot družba je bolj informacijska – Slovenija kot družba je bolj industrijska družba". Pri tem sta odgovora predstavljala skrajni vrednosti na lestvici od 1 do 10.

 

Raziskava Trženjskega monitorja DMS razkriva, da prebivalci Slovenije družbo zaznavamo kot bolj konservativno, precej manj inovativno ter v večji meri bolj podobno ostalim balkanskim državam kot evropskim.

Skoraj polovica bi slovenske prebivalce prej označila kot nadpovprečno izobražene, a hkrati ti ljudje čutijo okolje kot precej nestimulativno in pesimistično, ki prej nagrajuje povprečje kot spodbuja izstopanje. Nagibajo se k temu, da Slovenija kot družba prej zaostaja za razvitim svetom, kot pa da bi bila v koraku z njim. Anketirani vidijo ljudi v slovenski družbi bolj delovne kot ne, obenem pa vidijo prebivalce Slovenije kot bolj nepoštene in sebične.

 

CELOTNO POROČILO TRŽENJSKEGA MONITORJA FEBRUAR 2016 PREBERITE TUKAJ>>

 

PODATKI O RAZISKAVI:

Metoda zbiranja podatkov: CAWI spletna anketa

Opis vzorca: nacionalno reprezentativen vzorec, 18-65 let

Obdobje zbiranja podatkov: februar 2016

Velikost vzorca: n=434

Izvajalec raziskave Trženjski monitor DMS je Valicon.