Konjiško vinarsko podjetje Zlati grič je nedavno dobilo novega lastnika - češki investicijski sklad RSBC.

Direktor Silvo Žižek si s tem obeta boljše čase za družbo, ki je pred leti dobila eno najbolj modernih kleti, a hkrati zaradi predimenzionirane investicije tudi veliko finančnih težav. Prva naloga bo napolniti razpoložljive zmogljivosti.
Kot je Žižek povedal v pogovoru za STA, se bodo s prihodom novega lastnika finančno konsolidirali in se po daljšem času rešili starih bremen. "Najbolj pomembno je, da se bomo lahko spet poslovno razvijali, kar doslej ni bilo v celoti mogoče, saj smo bili omejeni pri pridobivanju obratnih sredstev," pravi prvi mož podjetja.
Češki vlagatelj po njegovih besedah doslej z vinsko proizvodnjo ni imel veliko opravka, imajo pa naložbe razpršene v različnih državah in različnih panogah. Kljub temu pravi, da so se že po prvih sestankih videli njihov izjemno analitičen pristop ter podrobno ugotavljanje dejanskega stanja.

V reševanje razmer so se vključili celo, še preden so postali uradni lastniki. Ker je postopek prodaje potekal več kot leto dni, v podjetju pa so si ves ta čas prizadevali pridobiti dodatna obratna sredstva za nakup več grozdja, so se Čehi v aktivnost vključili že v času pred trgatvijo in jim zagotovili posojilo, s katerim so lahko kupili ustrezno količino grozdja.
"Naša najbolj pomembna skupna naloga je, da zagotovimo pozitivno poslovanje. Za dosego tega cilja pa moramo najprej napolniti klet, saj nam bo šele določen obseg prometa omogočil, da bomo ustvarili ustrezno razliko v ceni, s katero lahko na dolgi rok preživimo ali celo razmišljamo o kakšnih naložbah v naša osnovna sredstva," je dejal Žižek.
Zlati grič razpolaga z 1,3 milijona litrov zmogljivosti, kar je bistveno več od tega, kar so imeli na voljo v preteklosti. Za kaj takega je treba zagotoviti dovolj grozdja, ki pa ga v neposredni okolici ni dovolj, zato bodo pridelek poslej iskali nekoliko širše.
Podjetje trenutno skoraj ves svoj pridelek proda na domačem trgu, kjer so najmočnejši z blagovno znamko Konjičan, intenzivno pa so začeli delati tudi na prodaji buteljk in penin. Vse skupaj želijo navezati na zgodbo turizma, saj sami razpolagajo tudi z restavracijo, golf igriščem in apartmaji, pa tudi peninsko kletjo v Žički kartuziji, kjer zorijo vse njihove penine.
Zdaj se bodo začeli še bolj ozirati na tuje trge, kamor izvozijo vsega desetino svojih proizvodov. Tega dela prodaje se doslej niso lotili temeljito, so pa ves čas prisotni na mednarodnih tekmovanjih, kjer so si z uspešnimi ocenjevanji že zagotovili vstopnice za prodor na tuje trge, pravi Žižek.
Kot je ob tem dodal, je bilo leto 2015 klasično glede poslovanja. Vsako leto sicer nekoliko izboljšajo rezultat, a tudi lanskega so sklenili negativno. "Ko bomo delali z vsaj 90-odstotno zmogljivostjo, bo tudi rezultat boljši," je zagotovil Žižek.
Pri prodaji vina so že peto leto zapored dosegli desetodstotno rast, obenem pa jim vzporedno naraščajo tudi cene. Tudi letos še ne računajo na dobiček, z novimi lastniki pa so se dogovorili, da do polovice letošnjega leta pripravijo poslovni načrt, ki naj bi v prihodnje zagotavljal pozitivno poslovanje.