SLO bocni levo
SLO bocni desno

Mercator krepi podporo domačemu mesu

Slovenija

09.12.2015

Mercator je konec novembra podpisal triletno pogodbo o sodelovanju z dvema slovenskima dobaviteljema svinjskega mesa – Skupino Panvita in Farmami Ihan.
 
Sodelovanje predstavlja eno izmed številnih Mercatorjevih aktivnosti za krepitev slovenske samooskrbe in podporo lokalnim dobaviteljem. S tem namenom bodo kupce še naprej spodbujali k nakupu kakovostnega mesa domačega porekla. V okviru Tednov slovenskega mesa v Mercatorju od 26. 11. do 23. 12. 2015 potrošnikom zagotavljajo razširjeno ponudbo svežega mesa, mesnih izdelkov in premium mesnih izdelkov domačega porekla.  
 
Domača mesnopredelovalna industrija velja za ranljivo in manj konkurenčno živilsko panogo, v največji krizi pa je prireja in predelava svinjskega mesa, opozarjajo v Mercatorju. Trend samooskrbe s prašičjim mesom je v Sloveniji negativen, upadla je tudi prodaja svežega svinjskega mesa. Z namenom spremembe negativnega trenda in povečanega odkupa domačega svinjskega mesa, so Mercator, Skupina Panvita in Farme Ihan podpisali pogodbo o dolgoročnem partnerskem sodelovanju.  
 
"Sklenjeno triletno sodelovanje z družbama Panvita in Farme Ihan je nadgradnja večletnega sodelovanja in nadaljevanje  Mercatorjeve podpore domačim dobaviteljem, tokrat na področju pridelave svinjskega mesa. Z dolgoročno pogodbo o sodelovanju se družba Mercator zavezuje, da bo od obeh domačih dobaviteljev v treh letih odkupovala sveže svinjsko meso. Poudaril bi, da je Mercator edini trgovec, ki v celoti spoštuje zavezo iz leta 2013, da v redni prodaji naših mesnic nudimo izključno slovensko sveže meso. Kljub zahtevnemu položaju slovenske mesne industrije bomo to zavezo še naprej uresničevali in krepili zavest, da je slovensko doma v Mercatorju," pojasnjuje Toni Balažič, predsednik uprave Mercatorja. 
 
Dva največja slovenska prašičerejca, Skupina Panvita in Farme Ihan, potrošnikom zagotavljata visoko kakovost in varnost izdelkov po načelu "od njive do žlice". "Naše sodelovanje z Mercatorjem je pomembno tako zaradi ohranjanja dejavnosti domačih kmetov in rejcev kot tudi slovenskega potrošnika. Pri rejcih in domačih kmetih se na ta način ohranja dejavnost, ki je za naše kraje značilna že stoletja, potrošnik pa dobi meso slovenskega porekla, ki je kvalitetno, sveže in zaradi bližine pridelave tudi okoljsko manj obremenjujoče," je poudaril Peter Polanič, predsednik uprave Skupine Panvita.
 
"Sodelovanje z Mercatorjem je zelo pomembno za rejce, obenem pa tudi za potrošnike, saj imajo s tem neposredno zagotovilo sledljivosti in nesporne kakovosti, ki jo zagotavljamo. Potrošniki imajo vsa zagotovila, da je poreklo svinjskega mesa skrbno preverjeno, meso pa zanesljivo domače in sveže," pojasnjuje Marko Višnar, generalni direktor Farm Ihan.  
 
Svinjina sicer velja za najbolj vsestransko meso, ki ga Slovenci najraje jemo. Podatki Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano za leto 2014 kažejo, da povprečen Slovenec na leto poje 83,8 kg mesa, od tega je največ, kar 36,63 kg, svinjine. Domače svinjsko meso je med Slovenci vse bolj cenjeno, saj je del tradicije in prehranjevalne kulture Slovenije. S sklenjenim dogovorom s Skupino Panvita in Farmami Ihan Mercator nadgrajuje svoja dosedanja večletna prizadevanja za podporo domačih dobaviteljev.
 
Mercator je kot prvi trgovec v Sloveniji v letu 2012 pričel s stalno promocijo pridelkov in izdelkov slovenskih kmetov v okviru projekta Iz domačih krajev. V liniji 100 % rejeno/vzrejeno v Sloveniji od leta 2013 dalje v Mercatorjevih mesnicah v redni prodaji svojih mesnic nudijo sveže meso izključno slovenskih dobaviteljev.
 
V Mercatorju so poskrbeli tudi za strokovno storitev v mesnicah. Mercatorjevi najboljši mesarji so namreč obiskali edino akademijo za mesarje na svetu 'The Danish Meat Trade College'. Usposobljeni mesarji v 112-ih Mercatorjevih mesnicah kupcem sveže meso pravilno narežejo in začinijo, obenem pa jim svetujejo glede pravilne uporabe in shranjevanja mesa.  
 
Letni odkup za 500 milijonov evrov

V Mercatorjevih trgovinah se do 23. decembra odvija pestro dogajanje v okviru Tednov slovenskega mesa. Namen je kupcem približati in ponuditi tri izbrane kategorije kakovostnega in cenovno dostopnega domačega mesa: sveže meso, generične mesne izdelke in premium mesne izdelke. V prvem tednu slovenskega mesa je bila kupcem na voljo razširjena ponudba svinjine, v drugem tednu ji sledijo mesni pripravki. Tedni slovenskega mesa pri najboljšem sosedu so odraz Mercatorjeve podpore izdelkom domačih dobaviteljev, s katerimi pri potrošnikih promovirajo slovensko poreklo in kakovost.  Da je slovensko res doma v Mercatorju, dokazujeta tudi podatka, da Mercator sodeluje z več kot 2000 slovenskimi dobavitelji, rejci in pridelovalci in ima med trgovci na svojih policah največje število slovenskih izdelkov. Mercator sicer letno odkupi za kar pol milijarde evrov izdelkov slovenskih dobaviteljev. Domače izdelke in pridelke bodo odkupovali tudi v prihodnje, saj želijo kupcem zagotavljati raznoliko in široko ponudbo.