SLO bocni levo
SLO bocni desno

INTERVJU: Gosak: "Naš cilj je biti vodilno podjetje v regiji"

Slovenija

05.12.2015

Obiskali smo Sladki vrh, kjer domuje kultno slovensko podjetje Paloma, d. d. Ob avstrijsko mejo smo odšli na pogovor s predsednikom uprave Tadejem Gosakom.
 
S prvim možem podjetja, ki ima v Sloveniji največji tržni delež v svoji kategorij, smo se dotaknili tem, kot so dokapitalizacija, inovativnost, vlaganje v blagovno znamko, pomembna vloga na tujem in še mnoge druge. Obsežen intervju bo objavljen v decembrski tiskani izdaji revije InStore, nekatere odgovore gospoda Gosaka pa objavljamo že sedaj. 
 
Podjetij v slovenski lasti je v sektorju dobrin za široko porabo vse manj, le redki ste ostali "slovenski”. Kako gledate na to? 
 
Zato je še toliko bolj pomembno, da iščemo vse vire za spodbujanje teh podjetij in če sem na kaj ponosen je to, da smo z ekipo uspeli zagotoviti to zaupanje, tako komercialnih bank, kot sedaj EBRD-ja, saj ta vsekakor ne bi vstopila v podjetje, v kolikor družba ne bi izkazovala resnih potencialov za obstoj in razvoj v bodoče. Gre za rezultat poglobljenega dela ekipe, usmerjenega v trg.
 
Družba je stara 140 let, kar vas med slovenskimi proizvajalci uvršča med tiste z daljšo dobo. Kaj je vaša prva asociacija ob tem dejstvu? 
 
Na to smo izjemno ponosni. Prvič zato, ker ima tako podjetje ne le tradicijo, temveč tudi znanje, ki se je v tem podjetju gradilo skozi desetletja in to je naša ključna konkurenčna prednost. V tem trenutku smo sposobni v proizvodnji napraviti vrhunske izdelke ter z njimi konkurirati ne le v regiji, ampak širše. To je rezultat znanja in izkušenj ljudi v podjetju, nekateri so tukaj že več kot 30 let. Drugi del te tradicije je seveda blagovna znamka, ki jo je Paloma v tem času uspela zgraditi. Ta je na ex-Yu trgih sinonim za blagovno znamko, ki nosi tradicijo ter kakovost izdelkov. Žal je na teh trgih, v zadnjih letih, veliko zamudila. Grajenje na trgih Romunije, Bolgarije, Češke, Slovaške, pa ponovno stopanje na trg Madžarske, je prava odločitev, saj tako nekaj, kar je bilo nekoč zgrajeno in torej ostaja v zavesti uporabnika, ponovno obudimo in začnemo naš položaj postopoma izboljševati.
 
Kaj je za vas v strategiji najbolj pomembno?
 
Biti vodilno podjetje v regiji. To ambicijo tudi jasno izražamo, tako interno, kot tudi navzven. Naši tržni deleži dokazujejo, da smo zdaj v regiji številka 1, okrepljene aktivnosti nam kažejo, da smo se pravilno odločili, da gradimo položaj v regiji, saj nam na večini trgov tržni deleži rastejo. Ključna sprememba v poslovanju je bila vpeljava petih strateških usmeritev. Paloma je v zadnjih 20 letih stagnirala zaradi tega, ker je premalo pozornosti posvečala lastni blagovni znamki. Iz kakovostne lastne blagovne znamke črpamo vso znanje tudi za proizvodnjo trgovskih znamk. Oba segmenta sta za nas seveda pomembna. Toda, če se osredotočaš na razvoj lastne znamke in skušaš biti vsak dan konkurenčen, poskušaš na trg uvajati izdelke z višjo dodano vrednostjo in pokrivati segmente, ki jih še nihče prej ni, potem je to neka izkušnja, ki jo lahko prenašamo na celoten portfelj našega poslovanja. Zato je ključno spoznanje, da je blagovna znamka Paloma jedro razvoja celotnega poslovanja. Tako nam je to denimo uspelo v zadnjem letu z uvedbo Sensitive Care in Super Care izdelkov, v katerih smo našli nišne izdelke, ki jih kupci želijo in potrebujejo. Paloma je bila vedno znana kot proizvajalec visoko kakovostnih izdelkov, kompromisov se ni sklepalo in sem vesel, da je tako, sicer bi imeli težave, da se vrnemo na tisto dojemanje, ki ga takšna znamka potrebuje. Na trgu je velika konkurenca, sem sodijo tudi trgovske blagovne znamke, ki seveda tudi skrbijo za visoko kakovost izdelkov. Če bi uporabnik slučajno podvomil v nas, v našo kakovost, bi to za Palomo predstavljajo ogromno težavo, zato krepimo procese v podjetju in jih nenehno izboljšujemo. 
 
Kateri so torej vaši strateški trgi, poleg, jasno, regije?
 
Dejstvo je, da branža, v kateri poslujemo, ni primerna za globalno distribucijo naših izdelkov. Tudi tukaj je Paloma v preteklosti delala napake in se s svojimi aktivnostmi usmerjala na trge, ki za nas niso ekonomsko primerni, vzdržljivi. Imamo pa po drugi strani odlično zgrajeno podobo blagovne znamke na trgih bivše Jugoslavije ter njenih mejnih državah, kjer je z razumnimi vlaganji možno napraviti bistveno večji napredek z lastno blagovno znamko.Z izbranim delom naše ponudbe se sicer lotevamo tudi bolj oddaljenih trgov, kot so na primer  trgi Nemčije, Nizozemske in Velike Britanije.. V glavnem pa se v Zahodni Evropi pojavljamo s tako imenovanimi  trgovskimi blagovnimi znamkami in ponudbo izdelkov za specialne velike uporabnike (AfH – away from home). Na takšen način dosegamo ravnotežje med lastno blagovno znamko in ostalimi izdelki. Prav s to strateško usmeritvijo je Paloma ponovno določila, kje razvijati posel. 
 
 
Nam lahko prosim razkrijete kakšne oprijemljive načrte Palome za v prihodnje? 
 
 
Glavnino naših prihodkov bomo ustvarjali na nam bližnjih trgih, ampak hkrati aktivno delujemo na tem, da razvijamo izdelke z višjo dodano vrednostjo, ki so lahko potencialno zanimivi za izvoz na bolj oddaljene trge. Dober primer je denimo Velika Britanija, kjer nam je po prenovi naše linije letos tržni delež spet zrasel. Velike načrte imamo tudi s kategorijo serviet. V letošnjem letu smo jo prenovili in z novim asortimanom aktivno iščemo možnosti izven regije.