SLO bocni levo
SLO bocni desno

Prvi dan uporabe davčnih blagajn brez težav

Slovenija

02.12.2015

Prvi dan poskusnega obdobja uporabe davčnih blagajn je minil brez težav. Do 16. ure je 166 različnih uporabnikov davčnih blagajn pred informacijskega sistema Finančne uprave RS (Furs) potrdilo približno 3000 računov. Ko bodo davčne blagajne obvezne za vse, na Fursu pričakujejo nekaj milijonov računov dnevno, poroča STA. 
 
Zakon o davčnem potrjevanju računov, ki določa obvezno uporabo davčnih blagajn pri poslovanju z gotovino, je v veljavi od avgusta, uporabljati pa se bo začel 2. januarja 2016.
 
Da bi zavezancem omogočili lažji prehod na novi način izdajanja računov, pa je sistem poskusno stekel včeraj. Sistem davčnih blagajn, od katerega si vlada obeta zajezitev sive ekonomije, je v Sloveniji zasnovan tako, da morajo biti blagajne zavezancev prek spleta povezane s centralnim informacijskim sistemom Fursa.
 
Preden zavezanec račun izda kupcu, mora prek tega informacijskega sistema izvesti postopek potrjevanja računa. Ta postopek ne traja več kot dve sekundi, prvi dan pa niso zaznali nobenih težav, je za STA povedal Stojan Glavač iz Fursa.
 
Davčno potrjeni računi se namreč od dosedanjih razlikujejo po t.i. kodi na dnu računa (QR, pdf ali veččrtne kode), in t.i. ZOI in EOR številki na dnu računa. Na Fursu pripravljajo tudi posebno aplikacijo, ki bo z odčitanjem QR kode s pametnim telefonom potrošniku omogočala, da preveri, ali je bil račun res potrjen prek informacijskega sistema Fursa.
 
Za zdaj se je sicer za uporabo davčnih blagajn odločilo le kakšnih deset odstotkov zavezancev. Vsem ostalim Glavač svetuje, naj jih čim več začne uporabljati davčne blagajne že decembra, saj gre za testno obdobje, ko so še dovoljene manjše napake in je tudi lažje odpraviti morebitne težave.
 
Ko bo sistem obvezen za vse, bo moralo davčne blagajne uporabljati približno 70.000 davčnih zavezancev. Za delovanje davčne blagajne potrebujejo ustrezno elektronsko napravo s prilagojeno programsko opremo za izdajo računov, tiskalnik za izpis računov in seveda dostop do interneta, da se lahko povežejo s Fursovim informacijskim sistemom.
 
Da davčna blagajna deluje, pa vsak zavezanec potrebuje tudi posebno namensko digitalno potrdilo. Gre za novo vrsto digitalnega potrdila, ki se ga bo uporabljalo samo za izmenjavo podatkov o računih in poslovnih prostorih zavezanca. Vsebuje davčno številko in ime zavezanca, namen uporabe ter zaporedno številko. Zavezanci ga prejmejo brezplačno, velja pa pet let.
 
Uporaba davčnih blagajn bo od 2. januarja obvezna za tiste zavezance, ki morajo izdati račun za dobavo blaga ali storitev in morajo voditi poslovne knjige in evidence, za dobavljeno blago ali storitev pa prejmejo plačilo v gotovini. Pri tem se za gotovino štejejo tudi plačilne ali kreditne kartice.Ali bodo začeli davčne blagajne uporabljati že decembra ali pa bodo počakali na zakonsko obvezo, se lahko zavezanci odločijo sami. Če se bodo odločili za prehod na nov sistem že ta mesec, pa lahko to storijo kadarkoli želijo, je še pojasnil Glavač.