SLO bocni levo
SLO bocni desno

EBRD v kmetijsko-živilski sektor regije vložila več kot milijardo evrov

Slovenija

27.11.2015

Infoarena in Evropska banka za obnovo in razvoj (EBRD) sta v petek v Kristalni palači BTC City v Ljubljani organizirala FMCG, RETAIL & AGRIBUSINESS Premium Brunch.
 
Gre za prvega v nizu štirih edinstvenih regijskih dogodkov, katerih cilj je promocija potenciala tega izjemno dinamičnega in konkurenčnega sektorja. V razpravi so sodelovali: Luka Jejčić, generalni direktor družbe Fructal, Boris Viktorovski, član uprave v podjetju Don don, Igor Malevanov, podpredsednik uprave v SIJ-u, Jože Kovačič, direktor skupine Studen & CO Slovenija, vse skupaj pa je povezoval Miljan Ždrale (na fotografiji), ki v Evropski banki za obnovo in razvoj (EBRD) opravlja funkcijo vodje agroživilskega sektorja.
 
V pogovoru so se osredotočili na možnosti nadaljnjega razvoja že omenjene industrije v lokalnem in regionalnem okolju, pozicioniranju izdelkov in storitev na tujih trgih ter oblikovanju uspešnih poslovnih rešitev in investicijskih priložnostih. V celotni regiji je EBRD (skupaj z Romunijo in Bolgarijo) v kmetijsko-živilski sektor vložila preko 1 milijarde evrov. 
 
 
Ždrale je med uvodnim nagovorom omenil pomembno bodoče delovanje izraelskega podjetja v našem prostoru. Sicer na vprašanje, za katero družbo gre, ni želel nedvoumno potrditi imena, a ob omembi Frutaroma, se je nasmehnil in dejal: "To podjetje je že na vašem trgu. Sicer ne delujemo z njimi, a jih poznamo  že dolgo in moram reči, da so s Slovenijo, v smislu človeških virov in raziskavami, zelo zadovoljni, želijo tudi investirati. Zanima jih kategorija zdrave hrane, premium izdelkov itd. Tega ni možno postaviti povsod, saj mora imeti država 'know-how', tradicijo in Slovenija temu odgovarja."
 
Na konferenci so bile predstavljene tudi številke tržnega deleža glavnih treh trgovcev: Mercator si lasti 40 odstotkov, Tuš je pri 18 odstotkih, Spar pa si je odrezal 17-odstotni tržni delež, medtem ko je diskonterjem v zadnjih petih letih uspel velik skok - iz 11 odstotkov na 21 odstotkov.
 
O koncu nagovora so bili izpostavljena še najuspešnejša živilska podjetja v regiji z vidika prihodka v zadnjem letu, od katerih so kar štiri Hrvaška. Na prvem mestu je Vindija (337 milijonov evrov prihodkov), drugi je PIK Vrbovec, tretje hčerinsko podjetje Coca-Cole v Srbiji, sledita Podravka in Dukat.
 
Z zaključkom FMCG, RETAIL & AGRIBUSINESS Premium Brunch-a v Ljubljani pa se razprava v živilsko-predelovalni industriji nadaljuje, saj je omenjeni dogodek prvi v nizu štirih regijskih dogodkov. Namreč seli se v Zagreb, Beograd in Sarajevo, kasneje pa na Dunaj, kjer bo 18. in 19. februarja potekala 6. mednarodna konferenca FRA ARENA 2016. Skupni cilj vseh dogodkov je spodbuditi naložbe in povečanje trgovinske izmenjave, hkrati pa zbrati voditelje zahodne, srednje in jugovzhodne Evrope, Bližnjega vzhoda, Skupnosti neodvisnih držav (države bivše Sovjetske zveze) in Turčije in jim omogočiti bolj proaktiven pristop na nove trge.