SLO bocni levo
SLO bocni desno

V trgovini na drobno se s spletno prodajo ukvarja 30 % podjetij

Slovenija

09.11.2015

V Sloveniji je lani izdelke ali storitve prek spletnih strani prodajalo 17 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi. Delež podjetij s spletno prodajo narašča, v letu 2013 je namreč znašal 14 odstotkov, sporoča državni statistični urad.
 
Delež podjetij s spletno prodajo se je povečal v vseh velikostnih razredih podjetij, najbolj pa v velikih podjetjih. Lani je bilo takih podjetij 32 odstotkov, v 2013 pa 27 odstotkov. Sledila so mala podjetja (v 2014 je bilo takih 16 odstotkov, v 2013 pa 13 odstotkov) ter srednje velika podjetja (lani je bilo takih 18 odstotkov, leto prej pa 17 odstotkov).
 
Od podjetij v dejavnosti trgovina na drobno, razen z motornimi vozili, se je s spletno prodajo ukvarjalo 30 odstotkov podjetij (25 odstotkov v 2013). Ta podjetja so lani s spletno prodajo ustvarila 1,5 odstotka celotne vrednosti svojega prihodka (brez DDV). Večino prihodka od spletne prodaje so ustvarila s prodajo v Sloveniji.
 
Glede na dejavnost je imelo spletno prodajo 27 odstotkov podjetij v storitvenih dejavnostih, šest odstotkov podjetij pa v proizvodnih dejavnostih. Podjetja s spletno prodajo so lani ustvarila 6,4 odstotka celotne vrednosti ustvarjenega prihodka (brez DDV). Okoli 73 odstotkov teh podjetij je prodajalo končnim potrošnikom (v letu 2013 69 %), 59 odstotkov pa drugim podjetjem ter javnim ustanovam (v letu 2013 je ta delež znašal 63 odstotkov).
 
Večina podjetij s spletno prodajo (94 odstotkov) je prejemala naročila iz Slovenije, polovica iz držav članic EU in 18 odstotkov iz drugih držav. V gostinski nastanitveni dejavnosti je v 2014 prodajalo svoje izdelke ali storitve ali prejemalo rezervacije prek spletnih strani 79 odstotkov podjetij, kar je 12 odstotnih točk več kot v 2013.Ta podjetja so lani s prodajo prek spletnih strani ustvarila 11,8 odstotka celotne vrednosti svojega prihodka (brez DDV) ali okoli 52 milijonov evrov.
 
Večino prihodka od spletne prodaje so ustvarila s prodajo v druge države članice oz. z rezervacijami iz drugih držav članic EU, in sicer 52 odstotkov, 29 odstotkov s prodajo v Sloveniji in 19 odstotkov s prodajo v druge države in z rezervacijami iz drugih držav.
 
V 20 odstotkih podjetij, ki imajo spletno prodajo, so bili stroški vpeljave spletne prodaje višji kot njene prednosti. V 15 odstotkih podjetij so oteževale spletno prodajo težave, povezane z logistiko, in težave, povezane s plačilom pri spletni prodaji.