SLO bocni levo
SLO bocni desno

Fotografska delavnica Pij drugače

Slovenija

22.10.2015

Mladi v lovu za uličnimi motivi z vrhunsko fotografinjo Cheryl Dunn.
 
Minuli konec tedna, med 16. in 18. oktobrom, se je v sklopu natečaja Pij drugače, na pobudo Pivovarne Union, odvila edinstvena fotografska delavnica. Skupina izbranih mladih fotografov se je namreč v vrvež mestnega središča Ljubljane podala s prav posebno nalogo – dokumentirati, kako se zabava mladina, in beležiti sledi, ki jih pušča pretirano opijanje.
 
Pri pripravi vizualnega gradiva je udeležence delavnice vodila fotografinja svetovnega kova Cheryl Dunn (na spodnji fotografiji) in jim pomagala, da skozi fotografiranje nagovorijo svoje vrstnike ter jim pokažejo, da pretirano opijanje ni "kul", niti glamurozno. Izbor del mladih potencialov bo kot zapis nekega časa, neke ulične mladosti, od 25. novembra do 5. decembra razstavljen v Galeriji Fotografija.
 
Popotovanje v svet velikanov ulične fotografije V sklopu natečaja Pij drugače, katerega pobudnik je Pivovarna Union, se je fotografske delavnice udeležilo deset potencialov, starih od 16 do 25 let. Na uvodnem petkovem srečanju so se s Cheryl Dunn poglobili v svet ulične fotografije in si ogledali njen najpomembnejši filmski projekt – dokumentarec Everybody Street, zgodovinski portret tradicije ulične fotografije v New Yorku in njenih najpomembnejših akterjev.
 
"Uživanje alkohola pušča sledi. Ko gremo v urbanem prostoru mimo njih, nas zbodejo, a nanje hitro pozabimo. Če jih nekdo trajno zabeleži in javno objavi, pa jih je težje spregledati in še težje nanje kar pozabiti," je povedala Barbara Čeferin, vodja Galerije Fotografija, ki natečaj organizira in ki veliko svojih aktivnosti tudi sicer namenja prav mladim.
 
"Ideja, da mladi svojim vrstnikom s pomočjo fotografije odprejo oči o tem, da pretirano opijanje ni videti niti glamurozno niti kul, ki je za projekt Pij drugače prišla s strani Pivovarne Union, mi je bila zato takoj všeč," je ozadje in namen natečaja Pij drugače opisala Čeferinova.
 
Spremeniti navade pitja mladih

Natečaj je sicer nastal na predlog Pivovarne Union, ki je letos sprejela dolgoročno zavezo za spreminjanje pivskih navad med mladimi. Pri 15. letih je alkohol namreč poskusilo že dobrih 80 % mladih, vsaj dvakrat pa je bilo do 15. leta opitih dobrih 30 % mladih. "Žal druženje ob alkoholu v parku ali na ulici mladim zaradi starosti ali zaradi denarja pogosto predstavlja edino obliko zabave stran od računalnika. Zato želimo zanje pripravljati aktivnosti, preko katerih bodo sami, brez našega pridiganja, spoznavali škodljivost pretiranega opijanja; aktivnosti, preko katerih se bo slišal njihov kreativni glas in aktivnosti, preko katerih se bodo lahko vključili v širšo družbeno debato o tej problematiki," je ob tej priložnosti povedal Jernej Smisl, vodja korporativnega marketinga in odnosov z javnostmi Skupine Laško.