Na otvoritvi Pivofesta, ki ga bo več kot tri tedne gostil Mercator, smo se v ljubljanski restavraciji Romansa pogovarjali s poznavalcem piva in soustanoviteljem Društva ljubiteljev domačega pivovarstva, Jernejem Vrečarjem (na fotografiji).

Omenjeno društvo, vsaj tako zatrjujejo na
spletni strani, "
predstavlja utrip scene, ki že dolgo brbota v kuhinjah, garažah in kleteh po Sloveniji. Je entuziastično združenje posameznikov in posameznic, katerih srce bije za požirek doma zvarjenega piva."
Koliko časa obstaja Društvo in kakšno funkcijo imate? Sem predsednik in seveda tudi eden izmed soustanoviteljev. Začeli smo leta 2014 v prostorih pivovarne Human Fish na Vrhniki. Nekaj kar zaznamuje to mikro pivovarsko sceno je pač povezovanje in ne konkurenca. V tej maniri smo naredili klasično potezo in skupaj zvarili pivo. Člani smo prispevali recept, pivo proizvedli na opremoHuman Fisha in tako odprli zgodbo o domačem pivovarstvu v njegovi povezavi z butično pridelavo.
Torej vas lahko dojemamo kot neuradno krovno organizacijo mikro pivovarjev v Sloveniji?
Ne. To funkcijo opravlja Društvo pivovarjev Slovenije, ki povezuje male pivovarje vključno z restavracijami in gostilnami, ki varijo svoje lastno pivo, mi pa smo zgodba, ki ostaja pri domačih vratih. V društvu nas je čez 150.
Kakšni so vaši cilji?
Razširiti kulturo domačega pivovarstva. Želimo tudi urediti zakonsko stanje na tem področju. Domače pivovarstvo namreč sploh ni vsebovano v trošarinskem pravilniku. Radi bi imeli produkcijo piva za lastno uporabo, tako kot domači proizvajalci žganja. Smo pa neprofitna organizacija. Namen je druženje, izmenjava znanja in širjenje kulture pitja piva nasploh.
Ampak domačega pivovarstva ne moreva enačiti z mikro pivovarstvom. Kje je ločnica?
Mikro pivovar s pivom že služi, mi pa zvarjenega piva ne prodajamo. Domače pivovarstvo je pogosto predhodnik mikro pivovarne. Mikro pivovarji varijo večje količine piva, njihovi izdelki gredo v prodajo, kar pomeni, da so davčni in trošarinski zavezanci.
Butična piva, razen takih akcij, kot jo ima sedaj Mercator, še niso dosegla trgovcev. Bo to že v kratkem stalnica?
Saj to se že počasi dogaja, ampak počasi. Morate razumeti, da celo ZDA, kjer je kultura pitja piva mikro pivovarjev najbolj razvita, beleži le 10-odstotni delež prodaje butičnega piva, pa ima recimo v Oregonu skoraj vsaka ulica lokal s svojim lastnim pivom (samo Portland jih ima recimo več kot 60). Po oceni Društva pivovarjev Slovenije smo pri manj kot 1 odstotku, kar je veliko manj od svetovnega povprečja, kjer butična piva pokrivajo nekje od 5 do odstotkov trga. Je pa že to, da smo se danes tukaj srečali, zelo dober znak, da se na tem področju nekaj premika, za kar so vsekakor najbolj zaslužni naši, torej slovenski mikro pivovarji. Oni so vzgajali trg.
V kakšnem smislu?
Podlago so si naredili s tujimi, uvoženimi pivi in na podlagi teh piv pokazali javnosti še svoje veščine. Če bi denimo v devetdesetih letih , ko je bilo stanje na področju ponudbe piva pri nas monotono, prišel nek Human Fish, se ne bi verjetno zgodilo nič. To so dolgotrajni procesi, sledimo tujim trendom, ki jih je moč zaznati povsod po svetu. Še celo v Belgiji, kjer imajo globoko tradicijo tradicionalnega pivovarstva.
Koliko mikro pivovarjev ima Slovenija?
Po podatkih Društva pivovarjev Slovenije je včlanjenih že 42 mikro pivovarn.