SLO bocni levo
SLO bocni desno

Dana v sredo odprla novo proizvodno-polnilno linijo

Slovenija

25.09.2015

V Dani iz Mirne imajo novo 2,4 milijonov evrov vredno proizvodno-polnilno linijo za sokove in nektarje. Mirnska Dana je ob polletju prodala za približno 6,65 milijona evrov pijač in s tem za dva odstotka presegla primerljivo lansko in načrtovano prodajo.
 
Mirnska Dana je v prvih osmih mesecih letos prodala za 9,1 milijona evrov pijač in s tem svoje načrte ter primerljivi lanski izid presegla za skoraj tri odstotke, njeno vodstvo pa ocenjuje, da so hkrati ustvarili 400.000 evrov dobička.
 
V Dani so včeraj uradno odprli novo popolnoma avtomatizirano polnilno linijo, ki jih je stala 2,4 milijona evrov. Novo polnilno linijo, gre za najbolj sodobno linijo, ki jo je ta hip mogoče dobiti na trgu, so kupili v družbi Tetrapack, ki jim je zanjo dala tudi posojilo, poroča STA.
 
Večinoma naložbe financirajo iz lastnih sredstev. Po letu 2008, ko so 3,5 milijona evrov investirali v pet embalažo, je to Danina prva velika naložba v nove zmogljivosti. Sicer pa je v zadnjih 11-tih letih, odkar je Dana v lasti Franca Freliha, podjetje v posodobitve in širitve investiralo 17 milijonov evrov.
 
Direktor Dane Marko Hren je na novinarski konferenci včeraj povedal, da so 70 odstotkov od prodaje ustvarili na domačem trgu in preostalo v tujini. Med njihovimi največjimi domačimi kupci so bili Mercator, Spar, Engrotuš, Lidl in Ahac, med tujimi trgi pa so največ izvozili na Hrvaško - kjer so prisotni že skoraj v vseh tamkajšnjih trgovskih verigah, na Slovaško, v Italijo, Rusijo, na Kitajsko in v ZDA, je dodal.
 
Med novimi izvoznimi trgi je direktor navedel Švedsko, Švico in BiH. S polproizvodi, ki predstavljajo pomemben del Daninega prodajnega programa, pa so bili prisotni na Hrvaškem, v BiH in Srbiji ter na Kosovem in v Makedoniji. Kot ugotavlja Hren, je na slovenskem trgu brezalkoholnih pijač, za katerega ocenjuje, da bo ob koncu leta zabeležil padec v višini treh do petih odstotnih točk, še vedno čutiti zmanjšanje splošne porabe.
 
Nova in popolnoma avtomatizirana linija omogoča aseptično polnjenje v laminatno embalažo in je najsodobnejši dosežek švedskega proizvajalca Tetra Pak. Omogoča polnjenje treh različnih oblik embalaže z dvema različnima zamaškoma. Njena zmogljivost je 7000 izdelkov na uro.Z novo linijo so zvišali kakovost polnjenja, dosegli večjo prilagodljivost kartonskega pakiranja in možnost zlaganja različno oblikovanih paketov.
 
Njena tehnološka prednost je tudi cevni pasterizer, ki omogoča pasterizacijo gostih in tekočih izdelkov s kratkotrajnim postopkom. Linijo upravljata le dva operaterja. V Dani, ki letos praznuje 60-letnico svoje blagovne znamke, je zaposlenih 99 ljudi. Letos so jih novo zaposlili devet, je še povedal Hren.