SLO bocni levo
SLO bocni desno

INTERVJU: Milič:"Cilj Meinla v Sloveniji je 50% tržni delež!"

Slovenija

16.07.2015

Med našim obiskom podjetja Julius Meinl in najstarejše pražarne (industrijske) kave na svetu na Dunaju iz 1862 leta, smo od gostitelja Tomaža Miliča izvedeli, da bodo že v naslednjem letu zelo verjetno na policah velike trgovinske verige na Hrvaškem in kasneje najverjetneje tudi drugod v regiji.
 
Vi ste izvršni direktor v Sloveniji, a tudi za nekatere sosednje države?
 
Odgovoren sem za večino držav v regiji. To so:Slovenija, Srbija, Albanija, Črna gora, Grčija in Kosovo. Ločene uprave imamo le na Hrvaškem in v BiH.
 
Kje ste bili pred tem?
 
V Sloveniji smo s podjetjem Crem Caffe začeli leta 1991 in imeli lastno pražarno, leta 2004 pa nas je prevzel Julius Meinl in od takrat smo z njimi združili vse sile na področju HoReCe. V Sloveniji imamo sedež v Sežani, 40 zaposlenih in 38% tržni delež s čemer smo zelo zadovoljni, saj hitro napredujemo. Imamo dobro mrežo, na dolgi rok pa želimo priti na 50% delež.
 
Število gostinskih objektov, kjer ponujajo vašo kavo je vedno večje, v Sloveniji 2000, na Hrvaškem 5000 itd. Kaj morajo izpolnjevati gostinci, da vas sploh dobijo?
 
Morajo izpolnjevati določene pogoje, zadovoljiti naše kriterije in po dogovoru potem dobijo potem mlinček, kavomat, ugodnosti...
 
Kakšna je razlika med državami, ki jih pokrivate?
 
Več je podobnosti. Razlika med Slovenijo, Hrvaško in BiH v primerjavi s Srbijo je predvsem v tem, da smo v prvih treh državah prisotni dalj časa, v Srbiji pa šele štiri leta.
 
Zakaj ste v trgovinah le redkokje na svetu in vas ni niti na trgovskih policah regije?
 
Zelo smo zadovoljni z razvojem v regiji in še posebej na Hrvaškem, kjer imamo zaposlenih 100 ljudi. Naša strategija je, da praviloma ne prodajamo kave v trgovinah razen zaenkrat v Avstriji, Rusiji, Romuniji in na Slovaškem, a že naslednje leto je zelo verjetno, da bodo potrošniki lahko kupovali našo kavo tudi na hrvaških trgovinskih policah. V trgovinah smo sicer močni predvsem v Avstriji, z začetkom v regiji pa je naše poslanstvo seveda v prvi vrsti HoReCa in šele nato pridejo na vrsto trgovine, kjer bomo prvič poskusili na Hrvaškem in verjetno kmalu zatem tudi drugod.
 
Verjetno gre na Hrvaškem za Konzum oz. Agrokor?
 
O imenih še ne morem govoriti, saj so pogodbe še v pripravi, bo pa vse znano v zelo kratkem času.
 
V Meinlu pa ne proizvajate samo kave, kajne?
 
Glavna izdelka sta kava in čaj, sta pa tu še čokolada in sladkor in drugo podjetje Julius Meinl Am Graben, ki je delikatesna trgovina, restavracija in kavarna v kateri se dobijo praktično vsi JM izdelki, pa tudi druge blagovne znamke… 
 
Ob obhodu najstarejše pražarne (industrijske) kave na svetu smo videli, da le ta prihaja od vsepovsod, seveda predvsem eksotičnih držav in da so cene nekaterih zelo visoke, najvišja je Mountain kava iz Jamajke...
 
Surovine za najdražje kave prihajajo iz Jamajke, Paname itd., tu gre za premium razred in posebna naročila. Naša najdražja kava se imenuje Jamaica Blue Mountain, velja za eno boljših in dražjih kav, ni pa ravno najdražja na svetu. 
 
Julius Meinl ima res dolgo tradicijo, saj so kavo na tem področju prodajali že v času habsburške monarhije, nato v Avstroogrski in tako vse do danes.
 
Naj povem npr. , da je imel pred 2.svetovno vojno Meinl preko 600 trgovin, specializiranih za prodajo kave , čaja, čokolade. Tudi pri nas v Sloveniji in sicer na Bledu, v Ljubljani in Mariboru. Na Balkanu več kot 20, samo v Beogradu 8…Največja je ostala v centru Dunaja od začetka kot kavarna, trgovina in tudi restavracija, Julius Meinl am Graben.
 
Ravno zaradi rasti je podjetje Juliusa Meinla glavno pražarno postavilo v italijanski Vincenzi?
 
Pražarna v Vincenzi od leta 2005, ki je zelo moderna in je postavljena strateško, je bila nuja, saj ima podjetje stalno rast.