Mariborsko nakupovalno središče Europark bo avgusta praznovalo že svojo 15. obletnico (23.avgusta). V tem času se je nakupovalni center razvijal v pravo središče in pod taktirko managerke Simone Mandl sledil odločnim strateškim odločitvam. Ponudba se je z začetnih 65 prodajaln in lokalov povečala na 120. Z ugledno managerko pa smo se pogovarjali o vodenju nakupovalnega središča, rasti, dobrodelnosti,izzivih ter zasledovanju želja obiskovalcev.
Kako se je začela vaša in kakšna je bila v tem času pot Europarku?
V Europarku sem zaposlena od leta 2003. Do leta 2010 sem bila aktivna kot asistentka center managerja, pred petimi leti, leta 2010, pa sem zasedla položaj center managerke. Leta 1996 so se začele prve aktivnosti za gradnjo nakupovalnega središča v Mariboru, temeljni kamen je bil položen dve leti kasneje, sledile pa so tri širitve: 21. marca 2007 je bil odprt prizidek z 28 novimi in prenovljenimi prodajalnami na kar 6.000 kvadratnih metrih, 9. julija 2007 ste dodali 14 novih in prenovljenih prodajaln ter lokalov, 23. avgusta 2007, po 60 milijonov evrov vredni investiciji, pa se je Europark predstavil na 40.000 kvadratnih metrov prodajnih površin. Ponudba se je s prejšnjih 65 prodajaln in lokalov povečala na 120. Nekatere blagovne znamke so bile prvič predstavljene tako v Mariboru kot tudi v Sloveniji.
Kaj je vodilo številne širitve? Kje ste črpali sredstva?
Za razširitev nakupovalnega središča smo se odločili, ker smo prepoznali še dovolj potenciala na trgu. Da bi lahko našim obiskovalcem ponudili še več, smo na trg želeli pripeljati nove ponudnike, nove blagovne znamke. In smo jih. Sredstva za širitev smo pridobili kot "dolžniški kapital" torej leasing, s katerim smo financirali izgradnjo.
Kaj so po vašem mnenju glavni razlogi za uspeh in nenehno rast?
Gre predvsem za nenehno zasledovanje želja naših kupcev ter sledenje svetovnim trendom znotraj trgovinske branže.
Katero je vaše glavno načelo pri vodenju nakupovalnega središča?
Pri delu in razvoju nakupovalnega središča Europark je moje vodilo predvsem zadovoljstvo vseh udeležencev poslovnega procesa ter naših obiskovalcev, poslovnih partnerjev in zaposlenih.
Kakšen trend opažate v vaši branži?
Opažam predvsem trend hitro spreminjajočih se nakupovalnih navad in želja kupcev. Posledično imamo blagovne znamke, ki lahko nekaj časa funkcionirajo vrhunsko, prednjačijo, potem pa v trenutku zatonejo v pozabo.
Kako ste se prilagodili gospodarski krizi?
Krizi smo se v Europarku prilagodili predvsem s pestro ponudbo in številnimi ugodnostmi za naše obiskovalce.
Kakšne spremembe ste po gospodarski krizi opazili pri obnašanju kupcev?
Opazili smo, da kupci nakupujejo zelo racionalno, primerjajo ponudbe in so odzivni na številne ugodnosti.
Ste zaradi tega, ker ste ženska v poslovnem svetu, večkrat izpostavljeni izzivom, ki jim na primer moški ne bi bili?
Morda, vendar to ni izrazito - znotraj našega koncerna predstavljajo največjo težo rezultati, ki so v središču pozornosti in igrajo najpomembnejšo vlogo.
Koliko kupcev mesečno obišče vaše nakupovalno središče?
Beležimo, da Europark mesečno obišče več kot 500.000 obiskovalcev.
Veliko ste tudi dobrodelni. Na podlagi česa se odločate za posamezno akcijo oziroma donacijo?
Res je, v duhu družbene odgovornosti je dobrodelnost naša stalnica. Za posamezno akcijo oziroma donacijo se odločamo na podlagi preučitve koristnosti projekta za širšo skupnost. V letošnjem letu, ob našem jubileju 15-ih let delovanja, pomagamo z donacijo 15.000 EUR Kliniki za pediatrijo UKC Maribor pri zagonu programa "Šola za zdravo prehranjevanje in življenjski slog", ki bo naslovil enega večjih izzivov današnje družbe, problematiko prekomerne telesne teže in debelosti pri otrocih, mladostnicah in mladostnikih. Včasih pa seveda pomagamo tudi posameznikom, ki jih pestijo razne socialne in druge stiske. Taka je bila na primer akcija zbiranja plastičnih zamaškov za Aneja.
Kako vaše poslovne odločitve vplivajo na Maribor in regijo?
Predvsem želimo, da predstavljajo naše poslovne odločitve in delo doprinos k pestri in kakovostni ponudbi znotraj branže in da le-to dobro predstavimo našim obiskovalcem.
Podjetje so ljudje. Kako skrbite za svoje zaposlene?
Res je, zato veliko skrb posvečamo tudi dobremu počutju svojih zaposlenih. Kot dober delodajalec jim nudimo stimulativno delovno okolje in jih za uspehe primerno nagrajujemo.
Koliko ljudi zaposlujete? Kaj to pomeni za regijo?
S skoraj 1.000 delovnimi mesti predstavljamo za širšo regijo pomembnega zaposlovalca.
Kakšne so po vašem mnenju lastnosti dobrega managerja?
Menim, da dobrega managerja odlikujejo preudarnost, tehtnost odločitev ter čut za udeležence posameznih poslovnih procesov.
Kaj vam je pri vašem delu najbolj všeč?
Predvsem to, da mi delovno mesto vsak dan prinaša nekaj novega in je tako, kot branža, zelo dinamično.
Kakšne so vaše usmeritve in načrti za prihodnost?
V prihodnosti želimo ostati vodilni ponudnik v regiji, tako imenovani "trend setter", še naprej bomo zagotavljali najboljšo in najprivlačnejšo ponudbo ter skrbeli za stalno navdušenje svojih obiskovalcev.
Kako skrbite za dobro počutje vaših strank? Kako spremljate njihove potrebe in se jim prilagajate?
Obiskovalcem prisluhnemo tako, da dnevno spremljamo vse dogajanje v nakupovalnem središču Europark. Želje kupcev pa preverjamo tudi s tržnimi raziskavami, ki jim prilagajamo poslovne politike.
| Europark vse bolj prijazen invalidnim osebam, Kliniki za pediatrijo UKC Maribor 15.000 evrov Europark Maribor je bil leta 2013 po raziskavi skrivnostnega nakupovanja, ki jo je izvedlo mednarodno raziskovalno podjetje International Service Checks, najbolje ocenjeno nakupovalno središče v Sloveniji. Skriti kupci so ocenjevali tako organizacijo nakupovalnih središč, ozračje v njih, parkirne ureditve pa tudi zaposlene v trgovinah, kakovost gostinskih storitev in storitev v supermarketih. Nakupovalno središče je skozi leta razvoja pravzaprav postalo stičišče Mariborčanov in Štajercev, saj skrbi za zanimivo dogajanje za različne generacije in interesne skupine. Od svojih začetkov do danes je postal Europark najbolj priljubljeno nakupovalno središče v severovzhodni Sloveniji, saj ga povprečno mesečno obišče okoli pol milijona kupcev, s skoraj 1.000 delovnimi mesti pa je pomemben tudi z vidika zaposlovanja v regiji. Predvsem je Europark vse bolj prijazen invalidnim osebam, ves čas pa skrbijo za zanimivo dogajanje v nakupovalnem središču: od sejma športne opreme, razstave malih živali, kolesarskega doživetja za vso družino, informativnega festivala šol, streljanja na gol, zbiranja zamaškov, meddržavnega študentskega tekmovanja v izdelavi električnih koles do pestrega dogajanja za otroke in modne navdušence. Ob praznovanju 15-ih let uspešnega poslovanja pa bo nakupovalno središče v duhu družbene odgovornosti naslovil tudi enega večjih izzivov današnje družbe, problematiko prekomerne telesne teže in debelosti pri otrocih, mladostnicah in mladostnikih. Za zagon programa "Šola za zdravo prehranjevanje in življenjski slog", bo Europark Kliniki za pediatrijo UKC Maribor namenil 15.000 evrov sredstev, program pa bo potekal pod vodstvom prim. asist. mag. Martina Bigca, dr. med. spec.. |