SLO bocni levo
SLO bocni desno

Mršić: "Kar je dobro za Žito, je tudi za Podravko"

Slovenija

22.04.2015

Podravka je prevzela 51,55% delež v ljubljanskem Žitu (183.386 delnic) in plačala 180,10 evrov za delnico, celotna kupnina za ta delež pa znaša 33.027.818,60 evrov. Po zaključenem prenosu delnic nameravajo Hrvati objaviti ponudbo za prevzem preostalih delnic v skladu z Zakonom o prevzemih. Nekateri viri poročajo, da naj bi v Podravki za polovico lastništva plačali med 60 in 64 milijoni evrov, na vprašanja novinarjev pa je glede načrtov z Žitom včeraj spregovoril predsednik uprave Zvonimir Mršić.
 
O prevzemu?
 
Z nakupom Žita je Podravka začela uresničevati program konsolidacije regije Adriatic (Hrvaška, Slovenija, BiH, Srbija, Makedonija, Albanija, Kosovo, Črna gora in Grčija), ki je ena od naših štirih regij. Struktura Žita v tem trenutku je taka, da več kot 80% prodajo na slovenskem trgu in le 20% pa na tujih. Zdaj želimo postati št. 1 na našem področju v regiji in se širiti skupaj z Žitom. S to transakcijo bo Žito dobilo priložnost, da bo svoje izdelke ponudilo na več kot 20 tržiščih, kjer ima Podravka razvejano svojo mrežo.
 
O blagovnih znamkah?
 
Vse blagovne znamke imajo svoj življenjski cikel. Podravka vsako leto določeno število novih izdelkov na tržišče lansira, določeno število pa z njega umakne. Bodisi zaradi tega, ker jih potrošniki ne sprejmejo ali pa se jim je iztekla življenjska doba. Prepričan sem, da se na enak način dela tudi v Žitu. Skupaj bomo ocenili, kaj se nam splača skupaj in seveda na ta način delovali na trgu"preklapali ".
 
O (možnih) spremembah v vodstvu?
 
To je velik posel tako za Žito kot za Podravko in sedaj imamo priložnost, da bomo še boljši. Menimo, da je v Žitu trenutno sposobno vodstvo in želimo jim omogočiti možnost nadaljevanja dela. Počakali bomo še na njihov načrt dela v okviru Skupine Podravke in če bo v skladu z našimi interesi in smernicami. Kar zadeva možne nadaljnje korake pa v tem trenutku ne morem povedati še nič, saj je to odvisno od tega skupnega načrta razvoja. Mi smo s procesom nakupa Žita začeli septembra lani in vmes se je spremenilo marsikaj. Tisto, kar se nam je zdelo primarno tedaj je sedaj drugače in je treba s tistimi takratnimi načrti narediti " update". Sedaj potrebujemo čas za sestavo skupnega poslovnega načrta, da bi pokazali naše namere.
 
O razmerju do (slovenskih) proizvajalcev in posledicah prevzema glede odkupa pšenice?
 
V tem trenutku težko govorimo o tem, a sem prepričan, da v Sloveniji veste kakšno razmerje imamo do proizvajalcev na Hrvaškem in prepričan sem, da ne bo nič drugače niti tukaj. Spoštujemo večletne pogodbe z dobavitelji. To, kar je bilo dobro za Žito, je dobro tudi za nas in zaradi tega ne bomo nič popravljali in spreminjali sami brez dogovora. Delamo za potrošnika in seveda smo pripravljeni, da jim po potrebi zagotovimo tudi želeni izvor surovin oz. v tem primeru pšenice, če bo potrebno. Paziti moramo tudi na vse, kar na slovenskem trgu počne konkurenca. Žito se je že doslej izkazalo kot inovativno podjetje in na ta način moramo nadaljevati. Potrošniki pa so in bodo vedno v ospredju.
 
Kaj bo z blagovnimi znamkami, ki se prekrivajo, npr. čaj 1001 cvet?
 
Kar zadeva blagovne znamke želimo seveda povečati prodajo. Na policah bodo tiste, ki bodo podjetju prinašale največ dobička. Glede na to, da je čaj 1001 cvet lider v Sloveniji, je v vsakem primeru naš namen, da to tukaj ostane še naprej.
 
Kolektivna pogodba in lokacija…
 
Kolektivno pogodbo delavcev z Žitom bomo spoštovali in to, kar zadeva vse, kar se je dogovorilo in obvezalo vodstvo že novembra lani. Kar pa zadeva samo število zaposlenih in možno spremembo lokacije Žita, je o tem sedaj težko povedati karkoli. V vsakem primeru bomo odgovor na to vprašanje podali po sestanku glede poslovnih načrtov med upravama Podravke in Žita. Pomembno je, da pazimo na interes, delamo na konsolidaciji dejavnosti in smo pripravljeni podpreti trud uprave Žita v tej smeri. Treba je gledati na to, kar se bo dogajalo v naslednjih treh do petih letih, ne pa na to, kar bo v mesecu, dveh. Naš cilj je, da postaneta obe podjetji še uspešnejši in da z našimi zmožnostmi omogočimo Žitu, da postane še večji z našim vetrom v hrbet.
 
Bojc:"Slovenski potrošnik želi imeti domačo hrano!"
 
"V letu 2014 smo naredili odličen poslovni rezultat tako kar zadeva količino ter vrednost proizvodnje ter izvoza. Pogajalska moč bo večja do trgovcev in bo to sedaj naša prednost skupaj s Podravko. Kar zadeva lokacijo v BTC je uprava že pred časom ugotovila, da ta tam za proizvodnjo ni ugodna in pri tej selitvi smo in bomo vsekakor izrazito previdni. Lokacija je še sporna, a se še nismo odločili za kraj preselitve proizvodnje. Nesmiselno je hiteti, saj je nenazadnje tudi nepremičninski trg trenutno v Sloveniji slab in zaradi tega ne pričakujem prenaglih korakov. To bo to del tehtnih strateških načrtov. So pa neutemeljeni sumi v naše sodelovanje z Agrokorjem, ki poteka odlično. V zadnjih treh kvartalih beležimo celo rast tako količinsko kot vrednostno. To pričakujemo tudi s Podravko. Kar zadeva slovensko pšenico je tako, da smo jo doslej odkupovali v veliki večini in s tem zagotavljali ne le kakovost kruha ampak tudi izvor. Mercator je pri tem naš partner in ne vidim nobenega pametnega razloga, da bi to spreminjali v prihodnosti. V kolikor slovenski potrošnik želi imeti blago s slovenskim poreklom bo vsak pameten manager to tudi zagotovil. In slovenski potrošniki želijo imeti hrano z domačim izvorom, kar jim je treba tudi zagotoviti. " je dejal predsednik uprave Žita, Janez Bojc.