Na včerajšnji seji se je nadzorni svet družbe Mercator seznanil z rezultati poslovanja Skupine Mercator in družbe Poslovni sistem Mercator, d. d., za leto 2014.

Leto 2014 je bilo za Skupino Mercator prelomno leto, saj so bili v času izrazito negativnih makroekonomskih razmer, izvedeni trije pomembni projekti, in sicer poslovno in finančno prestrukturiranje ter sprememba lastniške strukture, je zapisano na spletni strani Ljubljanske borze.
Skupina Mercator je v letu 2014 dosegla pozitiven poslovni izid iz poslovanja v višini 12,4 milijona EUR ter ustvarila 2,65 milijarde EUR prihodkov iz prodaje, kar je 4,1 % manj kot v letu 2013.
Nižji prihodki iz prodaje so posledica zapiranja neučinkovitih prodajnih enot, zmanjševanja prodajnih površin, spremenjenih nakupnih navad potrošnikov ter prenosa poslovanja maloprodajnih enot na trgu Hrvaške ter Bosne in Hercegovine na Konzum v okviru integracijskega procesa Skupin Agrokor in Mercator v mesecu septembru 2014.
Ob tem izpad prihodkov iz prodaje deloma nadomešča prenos poslovanja Agrokorjevih enot Idea v Srbiji na družbo Mercator - S, d.o.o., ki se je zaključila konec novembra 2014.
V drugi polovici leta 2014 sta družbi Agrokor, d.d., in Agrokor Investments B.V. pridobili večinski, skupaj 88,10 % delež družbe Poslovni sistem Mercator, d.d., s čimer je bilo zaključeno tudi obdobje lastniške nestabilnosti družbe. Skupina Mercator je v letu 2014 dosegla pozitiven poslovni izid iz poslovanja v višini 12,4 milijona EUR. Poslovno leto pa je zaključila z izgubo v višini 44,5 milijona EUR in EBITDA v višini 100,4 milijona EUR.
V letu 2014 je Skupina Mercator nadaljevala s sanacijo neosnovnih dejavnostih. Izvajali so se ukrepi optimizacije, med katere sodijo zapiranje nedobičkonosnih enot, zmanjševanje rednih stroškov poslovanja ter učinkovitejše obvladovanje ostalih stroškov in zmanjševanje števila zaposlenih.
Z dnem 31.3.2014 je Mercator na Hrvaškem prenehal z izvajanjem dejavnosti v okviru divizije Tehnika, 30.6.2014 pa je bila družba Modiana, d.o.o., Slovenija, pripojena k matični družbi. Mercator povečuje svojo osredotočenost na osnovno dejavnost, preko krepitve svojih trženjskih aktivnosti ter intenzivnih vlaganj v prenovo maloprodajnih enot pa v Sloveniji povečuje svojo konkurenčnost.
V prvih štirih mesecih letošnjega leta je odprl že 17 prenovljenih trgovin, ki izkazujejo pozitivne rezultate poslovanja, pred nekaj dnevi pa je podjetje uspešno izvedlo proces prodaje Pekarne Grosuplje, kar bo imelo pozitiven vpliv na njegovo poslovno uspešnost. Mercator je v letošnjem letu tudi pričel krepiti vlaganja v razvoj veleprodajne dejavnosti. Trg prodaje na debelo v Sloveniji kaže potencial za rast, zato bo družba Mercator, d.d., v prihodnje krepila svoje aktivnosti tudi na veleprodajnem kanalu.
Skladno s to strateško usmeritvijo je bil v aprilu 2015 izveden proces nakupa dejavnosti družbe Era Good, d.o.o., v prihodnje pa bo Mercator tudi okrepil svoja vlaganja v prenovo cash&carry centrov po Sloveniji ter s tem nadgradil svojo konkurenčnost na področju prodaje na debelo.
Ideja o novem logističnem centru Skladno s krepitvijo investicij v razvoj svoje maloprodajne mreže v Sloveniji ter strateško usmeritvijo v intenzivnejše osredotočanje na svojo osnovno dejavnost Mercator načrtuje gradnjo novega sodobnega logističnega centra, ki bo podpora tem razvojnim smernicam. Proces je trenutno v fazi iskanja primernega zemljišča v bližini ljubljanske obvoznice. |