11.marca je bil na okrogli mizi z naslovom:" Bo potrošnik kupoval slovensko hrano?" med govorniki tudi Igor Mervič, generalni direktor Spar Slovenija.
Na okrogli mizi v Portorožu z naslovom:" Bo potrošnik kupoval slovensko hrano?", so govorili še: Aleš Kuhar, Biotehniška fakulteta v Ljubljani, Igor Maroša, član uprave Poslovnega sistema Mercator, d.d., Irena Rotar iz Tuša, predstavnica projekta Kupujmo slovensko, Engrotuš, d.o.o., Anka Lipušček Miklavič, predsednica Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij, Janja Kokolj Prošek, vodja Službe za podporo predelovalni industriji in promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano in Peter Vrisk, predsednik Zadružne zveze.
Zanimivo je bilo marsikaj, saj je bila tema zelo izzivalna, med ostalimi "iskricami" pa je Mervič, generalni direktor Spar Slovenije dejal, da se jim je tržni delež od pojava diskontnih trgovcev (Hofer, Lidl, Eurospin) zvišal medtem ko je Kuhar (na fotografiji levo), trdil drugače.
Vsekakor je 24. srečanje zadružnikov Slovenije z zaključno okroglo mizo potekalo v informativno precej različnih pogledih, a predvsem tržni deleži trgovinskih verig v Sloveniji bi morali biti ocenjeni (beri merjeni) bolj jasno, da takih napačnih tolmačenj ne bi bilo. To je marsikdaj tudi posledica (pre)številnih interesnih nagrad in anket.
Kar zadeva temo okrogle mize pa je Mervič povedal naslednje:"Ankete so take, da marsikdaj tudi kupci oz.potrošniki sami odgovorijo eno, drugo pa počnejo. In anketam zaradi tega ne gre verjeti. Kar zadeva slovensko hrano je jasno, da jo naš potrošnik želi in hoče kupiti. Razlog je kvaliteta in to počnemo tudi mi kot trgovci ne glede na višjo ceno, a moram povedati, da imamo nemalokrat veliko težav tudi pri slovenskem blagu. Govorim o sveži ponudbi, saj imamo strog "kontroling" in pazimo na kvaliteto sadja ali pa zelenjave, ki ju odkupujemo. Naj povem, da nekateri naši dobavitelji nimajo še kalibrirnega stroja in tako na krompirju velikokrat ostanejo ostanki zemlje. Nočemo biti tarča kritik, da ne znamo delati, a to pričakujemo tudi od druge strani. Ko nas kolegi v drugih državah vprašajo zakaj toliko vlagamo v promocijo slovenske hrane, jim še sam ne znam odgovoriti. Toliko kot smo mi naredili za promocijo slovenske hrane, ni naredil nihče. Pred tremi leti smo iz pozabe potegnili zaprašen slogan:"Slovenija moja dežela" in po anketi je kar 92% potrošnikov to našo akcijo podprlo." Po drugi strani naša akcija:"Kupujmo slovensko", ni bila tako uspešna...".
| Delež SLO hrane raste "Kar zadeva odkup slovenskega blaga se trudimo in želimo kupiti vse, kar je dobro in kvalitetno. Zavračamo slabo blago, ki prihaja iz Španije ali pa je domače. Naši proizvajalci morajo narediti korak naprej. Trenutno so trend bio in eko izdelki, vege, natur pur. Tudi take izdelke uvažamo, ker jih ni na našem tržišču.Delež slovenske hrane na naših policah raste.," je poudaril Mervič. |