SLO bocni levo
SLO bocni desno

15. marec - svetovni dan potrošnikov

Slovenija

15.03.2015

Danes praznujemo svetovni dan potrošnikov. Citat Johna F. Kennedyja, ki ga je pred več kot pol stoletja izrekel v kongresu, namreč, da smo potrošniki največja ekonomska skupina, a hkrati skupina, katere glas se najmanj sliši, je danes še kako aktualen.


Evropski komisija je posvetila letošnji dan potrošnikov odgovorni potrošnji, s čimer želi potrošnike spodbuditi, da se pred vsakim nakupom vprašajo, ali dejansko potrebujejo določeno blago ali storitev in pri nakupu upoštevajo trajnostni vidik potrošnje.
 

Evropski komisija je posvetila letošnji dan potrošnikov odgovorni potrošnji, s čimer želi potrošnike spodbuditi, da se pred vsakim nakupom vprašajo ali dejansko potrebujejo določeno blago ali storitev in pri nakupu upoštevajo trajnostni vidik potrošnje. 


Ker so na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) v okviru opravljanja javne službe svetovanja potrošnikom zasledili težave na trgu rabljenih vozil, bi želeli ob tem dnevu potrošnike posebej opozoriti na previdnost pri nakupovanju rabljenih vozil. Težave na tem trgu je zaznala tudi Evropska komisija, ki je v študiji o trgu rabljenih vozil v EU ugotovila, da je več kot 40 % anketiranih potrošnikov na evropski ravni poročalo o vsaj eni težavi v enem letu po nakupu rabljenega vozila.

 

Od tega je 41 % vseh težav nastopilo že v enem mesecu po nakupu rabljenega vozila. Na MGRT zato priporočamo vsem potrošnikom, da pred nakupom rabljenega vozila preverijo informacije o stanju rabljenega vozila in vozilo, preden ga kupijo, tudi testirajo tako, da ga dajo v pregled pooblaščenemu serviserju oziroma neodvisnemu strokovnjaku.

 

Svetovanje pri nakupu blaga ali storitev v RS


Na MGRT si prizadevajo zaščititi potrošniške pravice in potrošnike ozaveščati o njihovih pravicah. Od leta 2011 opravljajo javno službo svetovanja potrošnikom, in sicer se lahko potrošniki obrnejo po nasvet glede težav v zvezi z nakupom blaga ali storitev na brezplačno telefonsko število 080 88 99 vsak delovnik med 9. in 12. uro.

 

Brezplačno svetovanje potrošnikom obsega predvsem pojasnjevanje predpisov in postopkov za uveljavljanje pravic potrošnikov, ne obsega pa posredovanja pri ponudnikih blaga in storitev, zastopanja in zagovarjanja potrošnikov pred sodišči in državnimi organi ter sestavljanja listin. Glede na to, da so za posamezna področja pristojni različni resorji in nadzorni organi, potrošnikom pomagamo tudi tako, da jih usmerimo na pristojno institucijo in jim pojasnimo, kako lahko uveljavljajo svoje pravice. 

 

Svetovanje pri čezmejnem nakupu blaga ali storitev


MGRT je v začetku leta 2014 prevzelo naloge Evropskega potrošniškega centra (EPC) in tako postalo del Mreže evropskih potrošniških centrov. EPC je sofinancira Evropska komisija, kot del evropske politike za svetovanje vsakemu evropskemu državljanu in na katerega se potrošniki lahko obrnejo v primeru težav s tujim ponudnikom blaga/storitev, ki ima sedež znotraj EU, na Islandiji ali Norveškem. 

 


P.S Potrošniki, se zavedate, da imate pri plačevanju blaga ali storitve po spletu ali v trgovini, v domači državi ali drugje v EU svoje pravice? Spoznajte 5 od teh pomembnih pravic potrošnikov prek predstavitve na spodnji povezavi.