Valicon je ponovno izmeril moč blagovnih znamk široke potrošnje, na področju večjega dela bivše Jugoslavije – v Sloveniji, Hrvaški, BiH, Srbiji in Makedoniji. Na tem območju meri Valicon moč znamk široke potrošnje že dvanajsto leto. Pri sami zgodbi mora biti znamka zelo dosledna, če želimo, da bi le-ta dejansko tudi zaživela med potrošniki. Coca Cola je že v letu 2011 izrazito dobro izkoristila svojo obletnico. V letu 2013 je vsem blagovnim znamkam pokazala, kako se vodi emocionalno močno kampanjo. Čeprav se je dozdevalo, da tudi takšna kreativnost ne bo dovolj za ohranitev vodilne pozicije zaradi splošnega padca kategorije gaziranih brezalkoholnih pijač in močne konkurence (npr. Cockta ali Pepsi), se je kljub temu obdržala na drugem mestu Valiconove TOP25 regionalne lestvice.
Vodilni dve mesti na lestvici sta v dominantni prednosti pred ostalimi medtem ko so znamke, uvrščene od tretjega do osmega mesta, precej blizu druga drugi. Pri vsaki izmed njih se kažejo določene "priložnosti", na katerih lahko uspevajo in določene "težave", ki jih je potrebno odpraviti, da bi se moč znamke odrazila tudi v njenem boljšem položaju na lestvici. Pri višjih pozicijah lahko govorimo o ohranitvi mesta na lestvici ali pomiku proti vrhu lestvice. Kljub temu lahko opazimo očitne uspehe v nekaterih od omenjenih kategorij. Jasen primer je znamka Jana, v kategoriji vod. Leta 2013 je bila ta znamka nekaj mest pod petindvajsetim, medtem ko je v letu 2014 prišla na štirinajsto mesto. To je dokaz, da se kontinuirano delo na regionalizaciji ter vnašanje zgodbe in emocij v znamko izplača in odraža v moči znamke in njeni poziciji na lestvici.
Razloge za "pomikanje" posameznih znamk po lestvici lahko iščemo tudi v rasti ali padcu celotne kategorije. V nekaterih kategorijah so vodilne znamke bolj prisotne, v nekaterih manj. Najtežjo nalogo imajo vedno znamke v oligopolnih kategorijah, npr. v kategoriji piva.Torej, moč znamke v Sloveniji doprinese k moči znamke v celotni regiji pol manj, kot doprinese enako močna znamka na Hrvaškem, ki je od Slovenije dvakrat večja. Upoštevati je potrebno vzeti dejstvo, da ima sprememba obdobja anketiranja vpliv na moč nekaterih znamk, predvsem znamk pijač. Zaradi sezonskega vpliva rezultati niso popolnoma primerljivi z lestvico prejšnjega leta.
| Podatki o raziskavi Obdobje anketiranja: september – oktober 2014 Velikost vzorca: n=1000/1500 na državo Populacija: 15 – 65 let Metoda "mix-mode", ki vključuje reprezentativno spletno anketiranje in dopolnilno terensko anketiranje populacije brez interneta Reprezentativnost: spol, starost, izobrazba, regija |
2 Coca Cola
3 Vegeta
4 Cedevita
5 Argeta
6 Orbit
7 Smoki
8 Cockta
9 Nivea
10 Pepsi
11 Nescaffe
12 Jaffa cakes
13 Fanta
14 Jana
15 Lenor
16 Paloma toaletni papir
17 Gillette
18 Plazma
19 Kiki
20 Ariel
21 Airwaves
22 Nutella
23 Podravka juhe
24 Dukat jogurti
25 Medeno srce


