Na 9. Sales Summitu, ki je danes v organizaciji Financ potekal v ljubljanskem hotelu Union, se je družilo približno 140 direktorjev prodaje, ki so poslušali o ključnih prodajnih modelih za učinkovito prodajo v letu 2015.9. Sales Summit je poudaril pomen spletne prodaje
Slovenija
10.02.2015
Na 9. Sales Summitu, ki je danes v organizaciji Financ potekal v ljubljanskem hotelu Union, se je družilo približno 140 direktorjev prodaje, ki so poslušali o ključnih prodajnih modelih za učinkovito prodajo v letu 2015."Delo, ki se sedaj opravlja v zalednih pisarnah, bodo prevzeli roboti in umetna inteligenca. Ostali bodo samo še visokokvalificirani prodajniki, ki bodo upravljali s celotnimi produkcijskimi procesi in potrebami strank," meni Christian Baudis, nekdanji direktor nemškega Googla in priznani digitalni strokovnjak,ki je v zadnjih 20 letih zasedal vodilne položaje v evropskih medijih in na področju interneta, med drugim je bil tudi član svetovalnega odbora v AOL Europe, predsednik uprave HSE24 (Evropa) in izvršni direktor prodaje. "Prodajnik prihodnosti bo kot Magic Johnson - vsestranski," je dejal visoki Nemec, ki je dejal, da pripada generaciji, ki bo v roku 25 let še doživela napredek tehnoligije, ki smo mu priča, a da prihodnost v vsakem primeru pripada mladim generacijam.
V uvodnem prispevku je v pogovoru z moderatorjem Mihom Žerkom (SRC) sliikovito prikazal, kako se spreminja prodaja danes in kako se bo spremenila v prihodnje. "Otroke je treba že sedaj naučiti, da ni večnih služb in tako kot sem jih več kot deset zamenjal jaz, jih bodo tudi moji otroci, ki se bodo morali učiti vsega. Več jezikov in več vsega. Tudi Nemčija je zadolžena..".
Za njim je dobil besedo Nikola Vuković (The Boston Consulting Group, na fotografiji), katerega naslov teme se je glasil: Digitalna prihodnost in nova pravila igre v panogi z izdelki široke potrošnje.
The Boston Consulting Group je v sodelovanju s podjetjema Google in IRI v letošnjem letu raziskal vprašanje, kako bodo digitalni trendi in razvoj online trgovine vplivali na industrijo izdelkov široke potrošnje ter na proizvajalce v panogi. Obravnaval je naslednja vprašanja:Kako bodo ključni digitalni trendi ter razvoj online trgovine spremenili poslovanje panoge v prihodnjih petih letih?Kakšne bodo posledice za podjetja v panogi?Kako naj se podjetja odzovejo na nova pravila igre in kaj morajo narediti jutri, da bodo uspešno izkoristila spremembe.
Vuković je pri napovedovanju prihodnosti v panogi trgovine z izdelki široke potrošnjemed ostalim izpostavil trud napredka v prodaji do kritične točke kot jo je poimenoval od katere je vse lažje in med drugim povedal:"Spletna prodaja izdelkov ima veliko prihodnost in tako je Amazon npr.vložil od leta 2010 kar 14 milijard dolarjev v gradnjo in opremo svojih skladišč. Njihov cilj je iz njih pokriti potrebe 50% potreb tržiščav istem dnevu in zaradi tega so zaza potrebe sistemskih rešitev v skladiščih podjetju Kiva plačali 780 milijonov dolarjev. Walmart na drugi srani kot največja trgovinska veriga trenutno proda vsega 3% svojega izkupička prek spleta, kar želijo seveda spremeniti in na tem tudi delajo tako kot drugi. V Franciji se na primer od leta 2009 spletna prodaja dviguje za 40% na leto, tržne deleži so večji tudi v nekaterih drugih evropskih državah. Na neki stopnji prihaja pri tem napredku spletne prodaje do kritične točke na kateri se rast nato zelo pospeši. Pred kritično točko je rast nekje 3% na leto, nato med 9 in 18% na letni ravni. Kakšen načrt je treba narediti za uspeh? 1. Strategijo za 5 let...,2. Kompromise in redistribucijo investicij in sredstev pri nakupni izkušnji in 3. Zgraditi prilagodljiv digitalni marketing...".
In kakšen je bil preostanek programa?
Govorili so o ključnih dejavnikih uspešne modifikacije prodajnega modela in sicer: Klemen Prešeren (Gorenje), Tomaž Valjavec (Microsoft), Jörg Zeddies (Si.mobil) in Mirela Kurt (Bisnode) ter temu, kako se danes osvajajo kompleksni kupci oz. kako učinkovito prodajati globalnim kupcem (sodobni kompleksni B2B) o čemer sta govorila: Matjaž Hribar (Monolit) in Jure Zih (Databox).Teme z naslovom: Ujemite kupce pred konkurenco – preoblikujte prodajni proces in upravljajte več kanalov so se lotili: David Gojo (Google), Marko Čadež (FareBoom) in Mitja Kolbe (Špica International).
V popoldanskih (zaključnih) urah pa so o tem kako širiti prodajo izven matične države in kako upravljati mednarodno prodajno mrežo spregovorili še: Tomaž Berginc (Eti), Gregor Jeromen (Epilog) in Tadej Jevševar (Chipolo).
Zaključni temi sta bili: Kako preoblikovati, prilagoditi in dopolniti svoj prodajni portfelj? In ekskluzivno samo za Sales Summit - Raziskava izzivov prodajnega managementa v Sloveniji.
O tem so govorili še:Tilen Travnik (D Labs), Vojka Kos (Jub) in Petra Oseli (Valicon), ki je predstavila omenjeno ekskluzivno raziskavo.
V zaključnem pogovoru z direktorji prodaje so iskali dobre prakse vodenja prodajalcev, nagrajevanja, motiviranja in premagovanja izzivov prodajnega managementa in izhajali tudi iz rezultatov raziskave. V pogovoru sta sodelovala: Aleš Žižmund (Adriatic Slovenica) in Lovro Peterlin (Linea Directa), pogovor pa je vodil Primož Hvala (H&S Consulting), ki je bil tudi predsednik programskega sveta in je v uvodu prisotne pobaral o tem, da imajo na svojih spletnih straneh le redki 30% in več video vsebine, ki da ima vedno večjo veljavo in si jih želi večina potrošnikov.
Slovenija


