SLO bocni levo
SLO bocni desno

BellaBeat s Sršenovo (spet) na Forbesovi lestvici

Slovenija

30.05.2016

BellaBeat - podjetje, ki je dalo "košarico" Walmartu, je s svojo ustanoviteljico Urško Sršen še naprej zelo uspešno, saj je je ugledna revija Forbes Sršenovo ponovno uvrstila med 100 najvplivnejših evropskih podjetnic. V sredo bo 27.letnica svoje izkušnje med 8.in 9.uro zjutraj predstavila na pogovoru startupcafe v ljubljanskem lokalu Sputnik. Januarja jo je Forbes uvrstil celo na seznam 30 under 30 (najprodornejših managerjev mlajših od 30 let, ki vodijo perspektivna podjetja).
 
 
S svojimi izdelki nagovarja nosečnice in mame, saj jim ti omogočajo spremljanje razvoja ploda in lajšajo skrb za zdravje v intimi doma.Njen "start-up" je zaživel pred dobrima dvema letoma, ko je ekipa končala podjetniški program v enem izmed najelitnejših pospeševalnikov na svetu, kalifornijskem Y Combinatorju. Od takrat je BellaBeat prejel v prvem letu skupno za 7,5 milijona dolarjev vložka, piše spletna stran, namenjena start-upom startaj.si.
 
Poleg tega, da gre za slovenske razmere velik znesek, je zanimiva tudi sestava vlagateljev, med katerimi je bila tudi filmska igralka Jessica Alba. Soustanoviteljica start-upa BellaBeat, ki proizvaja različne pripomočke in aktivnosti za nosečnice, Urška Sršen (na fotografiji), je že takrat napovedala prihod njihovih izdelkov na police ameriških trgovskih velikanov BestBuy inTarget.
 
Zadnji je celo četrta največja trgovska veriga v ZDA. Naročilo obsega 65 tisoč izdelkov, celoten posel pa je vreden 5,5 milijona evrov. Veliko zanimanje je pokazala celo največja trgovinska veriga na svetu Walmart, a mu je Sršenova dala "košarico". "Trenutno se ne vidimo na policah Walmarta. Ciljamo na elitnejše trgovine," je pred letom za slovenske medije povedala Urška.
 
Sršenova vsem start-upom, ki načrtujejo prodajo izdelkov prek fizičnih trgovin, svetuje, da sam vstop v prodajo na drobno ne pripomore k prepoznavnosti znamke, pomaga samo pri distribuciji izdelkov na trgu: "Da bi ta distribucija bila uspešna, moraš kot podjetje veliko vložiti v prepoznavnost že pred vstopom in imeti v zalogi dovolj sredstev za dodatno stalno krepitev te prepoznavnosti po vstopu v trgovine. Pomembno je tudi, da imaš zelo dobro vizijo pozicioniranja svoje znamke na trgu, kar vpliva na to, kje želiš svoje izdelke prodajati, kako želiš, da kupec do njih pride in kako jih vidi. To pomeni, da moraš biti zelo selektiven pri podpisovanju pogodb s trgovinami. Za vstop v trgovine moraš imeti dobro postavljeno logistiko in biti pripravljen na zahtevane količine."
 
 
Najuspešnejša sta (bila) Layer in Lyst

Dobrih 53 milijonov evrov so predlani na svetovnih kapitalskih trgih zbrali startupi Slovencev. Največ, 12,2 milijona evrov, sta dobila Layer Tomaža Štolfe, ki je razvil komunikacijsko platformo, in Lyst Sebastjana Trepce, ki se ukvarja s spletno prodajo visoke mode. Med šestimi najbolj financiranimi startupi je sicer zgolj eno registrirano v Sloveniji, preostala imajo sedež v Londonu oziroma Silicijevi dolini. "Spet sta se tako število start-upov kot skupna količina zbranega denarja podvojila glede na predhodno leto. To se je zgodilo že petič zapored. Govorimo torej o pospešeni rasti kot trendu," je že lani dejal podjetnik in vlagatelj Boštjan Špetič, ki je skupaj s skladom tveganega kapitala Silicijevi vrtički in organizacijo Internet Week takrat pripravil pregled slovenskega start-up ekosistema.