SLO bocni levo
SLO bocni desno

TONE STANOVNIK: "Učinkovitost naše ekipe med policami"

Slovenija

24.11.2014

Objavljamo prispevek pionirja na tem področju v osemdesetih in izkušenega strokovnjaka danes.  S Tonetom Stanovnikom skupaj o"mWFM" (Mobile Work Force Management)...
 
Učinkoviti in agilni sodelavci med policami so največje bogastvo maloprodajnih organizacij. V želji, da dosežemo visoke standarde produktivnosti si na kadrovskem področju zamišljamo, da moramo visoko motovirati sodelavce.
 
V nas je namreč globoko zakoreninjeno mnenje, da le motivirani sodelavci lahko dosegajo visoko produktivnost in učinovitost. Začuda se izkaže ravno obratno, namreč, če uspemo odlično organizirati delo naših sodelavcev med policami, potem delajo z veseljem in visoko motivacijo.
 
Obremenitev mora biti primerno uravnotežena in dovolj intenzivna, da z aktivnostmi lahko zapolnimo delovni dan in osebju hkrati omogočimo  intenzivno iterakcijo s kupci, saj le tako lahko pričaramo kupcem najboljšo uporabniško izkušnjo. In osebju zaželen nasmeh na obraz, ki "rojeva" zadovoljstvo in motivacijo pri človeku.
 
Pogosto se poskušam argumentirano "spopasti" z mnenji kolegov managerjev češ"... mi ne registriramo delovnega časa in so nam pomembni le rezultati".
 
Menim, da se bo trend "life in balance" (uravnoteženo življenje)  uveljavljal vedno bolj. Verjetno se lahko spomnite, kakšen je bil vaš zadnji dan pred počitnicami. Ponavadi je brskanje po spominu izredno učinovito, saj lahko tako v kratkem času intenizivno opravimo vsa nujna dela.
 
Najbolje bi bilo, da bi imeli prav vsak dan tako organiziran. Glede na študijo: "2013 Motorola Solutions Workforce/Task Management Market Study", so TOP4 cilji "retail managerjev", naslednji:·
 
* 88% povečati prodajne rezultate,
 
* 65% izboljšati ustrežljivost osebja med policami;
 
* 43% optimizirati stanje zalog na policah;
 
* 32% povečati učinkovitost osebja med policami;
 
Za dosego zgornjih ciljev je potrebno vsak dan opraviti veliko različnih nalog. Tako so maloprodajne organizacije postavljene pred konkretne izzive:
 
* Načrtovanje: Kako načrtovati pravšnje število osebja ob določenih dnevih in urah med policami in na blagajnah?
 
* Organizacija: Viri nalog so lahko tako centralni (HQ) kot lokalni in se generirajo na ravni trgovine;
 
* Distribucija: Vsakodnevno je potrebno sporočiti sodelavcem več sto nalog in znati razporejati med policami;
 
* Potrjevanje: Preverjanje, da so naloge resnično opravljene in da je stanje na policah takšno, kot je bilo načrtovano na planogramih in zapisano v pogodbah z dobavitelji:
 
* Nadzor (monitoring): Popolno spremljanje (in sprotno spreminjanje) stanja založenosti polic je seveda nemogoče in zato je tudi to eno od precej zamudnih opravil. Doslej je bila tipičen način upravljanja s temi nalogami glasovna komunikacija in sicer tako neposredna kot preko telefona. Naloge so lahko zapisane tudi na listu papirja, a ta način seveda zahteva zamudno iskanje sodelavcev med policami, precej nepotrebnih "fizičnih" poti med pisarno trgovine in policami. 
 
Z organizacijskega vidika sta še najbolj pogrešana sledljivost oz. merljivost opravljenih nalog. Posledično  je onemogočeno medsebojno primerjanje sodelavcev in enot ter nagrajevanje glede na učinek.
 
Rešitve na tem (perečem) področju, ki se prebijajo na površje pogosto imenujemo: "WFM Mobile Work Force Management".
 
Celotna WFM plaforma je sestavljena tipično iz dveh polov...
 
* Leva stran (na fotografiji) prikazuje nadzor polic in makro ter mikro planiranje nalog. Viri, ki generirajo to avtomatsko načrtovanje so:o
 
- Akcije, ki so načrtovane centralno,
 
- senzorji stanja na policah (video razpozvana stanja),
 
- zahteve kupcev med policami,
 
- zbrane informacije od sodelavcev med policami,
 
- količina prodanih artiklov preko blagajne,
 
- cena tipične količine artiklov v vozičkih.
 
* Desna stran je namenjena distribuciji nalog preko WiFi mreže na mobilne dlančnike sodelavcem med policami, ki lahko po opravljenih nalogah na enak način nato poročajo.
 
Sistem prinaša pomembne prihanke in zagotavlja hitro povračilo investicije ROI, saj dosega odlične rezultate na področjih..
 
- hitre distribucije nalog med policami,
 
- v iskanju najbolj primernega sodelavca glede na obremenitve in pozicijo med policami,
 
- prednostno obravnavanje nalog, ki z "ročnim" sistemom nikakor ni izvedljiv,
 
- merjenje učinkovitosti in vodenje revizijske sledi ki omogoča natančen "benchmarking in možno revizijo napak,
 
- pokrivanje nakupnih "špic" obiska s primerno uravnoteženo količino sodelavcev med policami in posledično odlično uporabniško izkušnjo,
 
- izločanje kritičnih OOS (Out Of Stock) situacij, saj lahko osebje agilno in v realnem času reagira na stanje in spremembe založenosti na policah,
 
- Celoten sistem seveda prinaša veliko fleksibilnost osebja glede na specifične zahteve kupcev in tako kljub bolj natančnemu pokrivanju zahtev ne prinaša dodatne nepotrebne količine delovnih ur na delovnem mestu, kar je ključnega pomena, saj mesečni strošek namenjen pokrivanju plač predstavlja zelo velik odstotek stroškov trgovcev in se mu zanesljivo velja (po)bližje posvetiti.