Kofola in Pivovarna Laško sta podpisali prodajno pogodbo za nakup Radenske.
Družbi Kofola in Pivovarna Laško sta dosegli pomemben mejnik v postopku prevzema družbe Radenska. Po dolgotrajnih pogajanjih sta danes podpisali prodajno pogodbo za nakup 75,31% deleža v družbi Radenska.
Podpis pogodbe pomeni velik korak k zaključku prodajnega postopka in da bo družba Kofola skupaj s slovensko družino Polič postala nova lastnica Radenske.
Prodajna pogodba je sklenjena pod odložnimi pogoji, ki morajo biti izpolnjeni, da bo prišlo do izpolnitve prodajne pogodbe oziroma zaključka prodaje, kar se bo predvidoma zgodilo v začetku naslednjega leta.
Skupina Laško s prodajo družbe Radenska izpolnjuje zavezo bankam opredeljeno v Sporazumu o prestrukturiranju in mirovanju, ki ga je z bankami upnicami podpisala konec aprila 2014.
Kofola bo za eno delnico Radenske Pivovarni Laško plačala 13,59 EUR. Prodajni proces družbe Radenska se je skladno s Sporazumom o prestruktuiranju in mirovanju začel 1.9.2013.
Postopek prodaje deleža v družbi Radenska je bil izveden v transparentnem mednarodnem dvofaznem postopku javnega zbiranja ponudb, v okviru katerega je bilo kontaktirano več kot 50 domačih in tujih potencialnih investitorjev ter oddanih več kot 5 nezavezujočih ponudb.
"Prepričani smo, da smo strateški kupec za Radensko z bogatimi izkušnjami v proizvodnji in prodaji pijač. Kofola je zdravo podjetje s stabilno bilanco stanja. V Kofoli visoko cenimo in spoštujemo lokalne blagovne znamke, njihovo zgodovino in njihove zgodbe. Verjamemo, da lahko Radensko zopet ponesemo na vodilni položaj na področju bivše skupne države," je ob podpisu pogodbe povedal Jannis Samaras, generalni direktor podjetja Kofola.
Kljub temu da je prodajna pogodba podpisana med družbama Kofola in Pivovarna Laško, družina Polič ostaja sestavni del konzorcija, v posel pa bodo vstopili v začetku prihodnjega leta.
Razmerje deležev ostaja 60 % za Kofolo in 40% za podjetje P&P. Postopek transakcije je bil zelo zahteven in tekmovalen že od vsega začetka. Postopek transakcije je bil s strani Pivovarne Laško in svetovalcev iz UniCredit Bank profesionalno voden.
Do zaključka procesa morajo biti izpolnjeni še nekateri odložni pogoji, preden se bo prodaja zaključila in bo konzorcij postal novi lastnik Radenske.
"Vsekakor smo danes dosegli pomemben mejnik in prepričani smo, da bo proces zaključen v začetku naslednjega leta,"je dejal Jakub Dyba iz svetovalenga podjetja pri transakciji, Genesia.
"Skupina Laško s prodajo družbe Radenska nadaljuje z izpolnjevanjem zavez, ki so opredeljene v Sporazumu o prestrukturiranju in mirovanju. Pri iskanju investitorja za Radensko ni bila v ospredju samo cena, vendar tudi skrb za razvoj blagovne znamke Radenska. Prepričan sem, da je Radenska v Kofoli dobila zanesljivega, dolgoročnega partnerja, ki se zaveda svoje odgovornosti za prihodnost družbe, njenega razvoja in njenega pomena za lokalno skupnost," je ob podpisu pogodbe poudaril Dušan Zorko, predsednik uprave Pivovarne Laško in dodal, da bo celotna kupnina namenjena poplačilu obveznosti Pivovarne Laško.
Direktor družbe Radenska, Milan Hojnik, je dodal: "Proces prodaje Radenske je bil transparenten. Primarni cilj je bil, da se najde strateškega partnerja, ki bo dolgoročno razvijal blagovno znamko Radenska. Ker se je bila družba Kofola pripravljena to zavezati, vodstvo Radenske podpira prodajo poslovnega deleža v lasti Pivovarne Laško družbi Kofola."
Prodaja bo, ko bodo izpolnjeni vsi odložni pogoji s strani prodajalca in kupca, predvidoma zaključena v naslednjih nekaj mesecih. Po zaključku prodaje 75,31% deleža v Radenski, bo Kofola objavila prevzemno ponudbo za preostale delnice družbe Radenska. Kofola je vodilni proizvajalec brezalkoholnih pijač v Srednji Evropi. Pri svojih izdelkih uporabljajo le najbolj kakovostne sestavine, njihovo ključno poslanstvo pa je razvoj inovacij z namenom zagotavljanja bolj zdravih izdelkov. To tudi pomeni, da pomemben del prihodkov namenjajo razvoju in novim tehnologijam na vseh trgih, kjer so prisotni.
"Tako kot spoštujemo lokalne blagovne znamke, tako spoštujemo tudi lokalne ljudi v naših podjetijih. V Kofoli cenimo in podpiramo zaposlene iz lokalnega okolja ter si prizadevamo, da jim zagotovimo čim bolj spodbujajoče in prijetno delovno okolje," je še dejal Samaras.
O družbi... Kofola ČeskoSlovensko – je del skupine Kofola, eden izmed vodilnih proizvajalcev brezalkoholnih pijač s sedmimi proizvodnimi obrati na štirih trgih srednje in vzhodne Evrope. Skupina Kofola zaposluje 2.142 ljudi. V portfelj izdelkov Kofole sodi tradicionalna pijača z okusom kole, ki je izdelana po originalni recepturi Kofola, izvirska voda Rajec, niz sadnih pijač in sirupov Jupí, grozdna pijača Vinea, otroške pijače Jupík, energetske pijače Semtex in ostale tradicionalne češko-slovaške, kot so blagovne znamke Snipp, Chito, Top Topic, Citro Cola in Citronela. Najnovejše inovacije vključujejo sveže sadne in zelenjavne sokove Ugo, obdelane z visokim tlakom in tople napitke Natelo. V licenci izdeluje in distribuira pijače RC Cola, Orangina in Pickwick. Februarja 2013 je Kofola postala ekskluzivni distributer znamk Evian in Badoit za Češko in Slovaško republiko ter oktobra 2013 uradni distributer tradicionalne zdravilne mineralne vode Vincentka za češke trgovine na drobno in gastronomijo. Letos je začela s prodajo koncepta za proizvodnjo blagovne znamke domačega soka Bublimo. S 1. januarjem 2015 bo Kofola postala ekskluzivni distributer izdelkov podjetja Rauch na češkem in slovaškem trgu. V portfelju blagovnih znamk, ki se prodajajo na poljskem trgu, so najpomembnejši sirupi Paola, Hoop Cola in otroške pijače Jupík. Vodilne blagovne znamke še dopolnjujejo pijače Jupí, Mr. Max, Frutti vode Arctic, Bialowieski Zdroj in Grodziska ter v licenci distribuiran napitek Pickwick. |