SLO bocni levo
SLO bocni desno

Mesna industrija "trpi" zaradi nezaupanja

Slovenija

10.08.2015

Slovenska mesnopredelovalna industrija je konec lanskega leta doživela precejšen udarec zaradi ruske prepovedi uvoza perutnine, govedine in svinjine iz EU in zaradi tega ker je cena mesa na evropskem trgu strmo padla, zadnje čase pa se je močno povečalo tudi nezaupanje v izvor "slovenskega" mesa o čemer priča tudi zadnja anketa Delovega oddelka za tržne raziskave (Stik), kjer so spraševali o zaupanju v pojavnost mesa v vseh njegovih pojavnih oblikah.
 
Slovenska mesno-predelovalna industrija, ki letno doseže 700 milijonov evrov prihodkov in zaposluje 5000 ljudi, se je znašla v kriznem obdobju zaradi  strmoglavega padca cen na evropskem tržišču, kar se je zgodilo kot posledica povračilnih ukrepov Rusije, ki je prepovedala uvoz iz EU, sprostitve uvoza in posledično tudi vedno večjega števila afer glede tega, kar se (ne) verjame o izvoru natisnjenem na etiketah.
 
Iz julija na avgust je število takih, ki temu ne verjamejo naraslo kar za tri odstotke sodeč po tej anketi, v kateri so spraševalci postavili naslednja vprašanja.
 
1. Kje najpogosteje kupujete meso? (V hipermarketih in trgovinah 49%, pri zasebnih mesarjih 24%imam svoje meso 12%, pri sosedih oz.kmetih 12%, ne jem mesa 3%, ne morem si ga privoščiti 0,4%).
 
2. Kakšno meso ponavadi kupujete glede na izvor: slovensko ali uvoženo? (Slovensko 78%, uvoženo 1%vseeno, samo da je cenejše 13% in ne vem 8%).
 
3. Ali verjamete, da je meso, deklarirano kot slovensko, res slovensko ali ne? (Verjamem, da je res slovensko 34%, ne verjamem, da je slovensko 54%, ne vem 12%). 
 
Vedno manj so sicer upravičeni strahovi, da se bo Mercator kot glavni partner industrije slovenskega mesa po prodaji Agrokorju preusmeril na meso iz uvoza, saj v Mercatorju trdijo, da se je po prevzemu delež slovenskega mesa v prodaji celo povečal in je v prvih 11 mesecih dosegel 91,1 odstotkov skupne prodaje.
 
Iz  Mercatorja je bilo moč slišati tudi to, da ne bodo, tako kot v nekaterih drugih maloprodajnih verigah, izkoriščali posebno stanje zaradi trenutno nizkih cen mesa na evropskem tržišču, da bi povečali zaslužek z maržo ampak da bodo navkljub višjim cenam ostali zvesti domačim, slovenskim dobaviteljem.
 
Glavni slovenski dobavitelji svežega mesa so: Celjske mesnine, Panvita, Kras, Meso Kamnik...
 
Nezadovoljstvo med (nekaterimi) "mesarji" je vseeno povzročilo ravno logično nadaljevanje prevzema Mercatorja s strani hrvaškega Agrokorja, saj je hrvaški Pik Vrbovec slovenskim dobaviteljem že začel prevzemati del poslov z najboljšim "slovenskim" sosedom.
 
Se je pa začelo spreminjati v Mercatorju razmerje zastopanosti slovenskih ponudnikov, kjer so nekateri s prihodom nove "metle" sedaj  pridobili (Celjske mesnine...), drugi pa izgubili (Kras...).