SLO bocni levo
SLO bocni desno

Anita Kušar: "Proizvajalcem smo pomagali s promocijo izdelkov" (INTERVJU)

Slovenija

30.01.2016

Ob razglasitvi zmagovalcev med najbolj inovativnimi živili za letošnje leto, smo se pogovarjali z docentko dr. Anito Kušar z Inštituta za nutricionistiko (Nutris).
 
Anita Kušar je pri Nutrisu specializirana za živila in prehranska dopolnila, sestavljena iz rastlin in rastlinskih delov. Je tudi odlična poznavalka nove evropske zakonodaje o zagotavljanju informacij o živilih potrošnikom in članica Strokovne skupine za kakovost prehranskih dopolnil, v okviru katere se pripravljajo pripravljena priporočila za zagotavljanje kakovosti prehranskih dopolnil. Udeležena je v nacionalnih in evropskih projektih s področja označevanja živil.
 
Zmagovalci so izbrani. Dejali ste, da ste vsakega proizvajalca omejili le na en izdelek in so potem zares poslali samo tiste, ki so vrhunski. So bili ključi za izbiro inovativnih živil enaki lanskim?
 
Tako je! Pomembni so nam bili prehranska sestava, torej koliko živilo vsebuje sladkorja, soli in maščob, prehranskih vlaknin in ostalih, organizmu pomembnih, sestavin.
 
Dejali ste, da je med kandidati sicer bil en mesni izdelek, ki ga niste vključili, ker je bil v svoji kategoriji edini, zelo pa preseneča odsotnost proizvajalcev pijač. Zakaj letos manjkajo?
 
Na žalost letos sploh ni bilo prijav, kljub temu, da nekatera slovenska podjetja delajo na tem, vsaj tako sami vidimo zadeve na trgu. Morda pa je bilo lansko sodelovanje izdelka Nula Malina, Pivovarne Union, vendarle spodbuda, da so se tudi ostali proizvajalci pijač prebudili in začeli to področje prenavljati.
 
Kaj je po vašem razlogu razlog za to, da so letos pijače med tekmujočimi manjkale?
 
En razlog je lahko ta, da so pri svoji pijači ocenili previsoko vsebnost sladkorja ali visoko dodana sladila, zato se v tem primeru zavedajo, da ne bi zmagala. Upam, da bo prihodnje leto na tem področju spet kakšen kandidat, to si tudi želimo.
 
Je bil nabor izdelkov, ki so vam jih na pregled poslali proizvajalci, letos večji ali manjši?
 
Manjši. Lani jih je bilo 52, letos pa za približno 10 manj.
 
Po kakšnem ključu določate kategorije? Izbrali ste najboljši kruh, pa najboljše prehransko dopolnilo, vidimo tudi jogurte. Ali nameravate v bodoče dodati še kakšno kategorijo?
 
Nabor kategorij je odprt. Glede na vse prejete prijave gredo vsa živila čez prehransko profiliranje, kjer dobijo oceno, ali so bolj ali manj zdrava. Med tistimi, ki prestanejo test, nato znotraj posameznih kategorij izbiramo najbolj inovativna živila. To torej ni zaprt krog kategorij. Več izdelkov iste kategorije dobimo, večja je konkurenca.
 
Izbor je Nutris organiziral drugič. Imate kakšno povratno informacijo s strani trgovcev?
 
O njihovem odzivu težko govorim, saj so tu nosilci dejavnosti vendarle proizvajalci. Ti so zelo zadovoljni, ker trdijo, da smo jim pomagali s promocijo izdelkov. Nimamo sicer podatkov o tem, za koliko se je zmagovalcem lani povečala prodaja, ampak mislim, da se vsekakor je. Prek naše Facebookove strani imamo kar širok doseg in verjamem, da se izdelki potrošnikov tako dejansko "dotaknejo".  
 
Torej se vam zdi, da se je ali pa se še bo, ta logotip "N" pri kupcih zasidral kot sinonim za varno in zdravo živilo?
 
Predvsem je to lahko prepoznavni znak za bolj zdravo živilo z ugodno prehransko sestavo, poleg tega, da je inovativno. Nagrada za inovativnost je v prvi vrsti priznanje proizvajalcem, ker se na tem področju trudijo in ponudijo potrošniku zdravju koristnejša živila.