Včeraj je v Ljubljani potekala novinarska konferenca v okviru medijske raziskave MOSS – Merjenje obiskanosti spletnih strani, ki pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice poteka že deveto leto. Primerjali so slovenski in tuje medijske trge itd.
Zoran Savin, predsednik Izvršnega odbora sveta pristopnikov MOSS
, Gregor Nišavić, direktor podjetja Gemius Adria d.o.o., ki v obdobju 2013-2015 izvaja raziskavo MOSS, in
Gregor Gorenc, direktor podjetja iGRP adv, ki je na slovenskem oglaševalskem trgu predstavilo možnost načrtovanja spletnih akcij z uporabo metrike iGRP so govorili tudi o tem, kolikšna je penetracija spleta v Sloveniji in zakaj stagnira ter kaj bi bilo potrebno, da spet ujamemo vlak najhitrejših, kakšne so spremembe v slovenski spletni medijski krajini, kakšen je trend obiskov v zadnjem letu in katere posebnosti so opazili. Kakšen je razkorak med penetracijo spletnih uporabnikov ter porabo za spletno oglaševanje?
Od leta 2011, ko so naložbe v spletno oglaševanje v Sloveniji znašale rekordnih 32 milijonov evrov, so se te močno znižale. V letu 2012 so padle za polovico, na 16 milijonov evrov, v letu 2013 pa se počasi povzpele na 19 milijonov. Gre za podatke, ki so jih na včerajšnji novinarski konferenci predstavili v okviru raziskave Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS), ki jo pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice izvaja podjetje Gemius Adria
Leta 2012 so znašale kar polovico manj, 16 milijonov evrov, v letu 2013 pa so sicer nekoliko porasle, na 19 milijonov evrov, kar pa je še vedno zelo malo v primerjavi z najplodnejšimi leti. Raziskava MOSS spremlja le slovenske spletne medije, medtem ko podatkov, koliko oglaševalci namenjajo tujim spletnim medijem, kot sta Google in Facebook, nimajo.
Kot pravijo predstavniki MOSS, je vlaganje v spletno oglaševanje v Sloveniji v zadnjih letih drastično upadlo. Kljub spodbudnemu obdobju od leta 2009 do leta 2011, ko so se naložbe v spletno oglaševanje povzpele z 21 milijonov evrov (v 2009) do rekordnih 32 milijonov evrov (v 2011), so nato močno padlle.
Drugod po Evropi spletno oglaševanje cveti – v Veliki Britaniji je leta 2013 znašalo nekaj manj kot 7,4 milijarde evrov, na Danskem 630 milijonov evrov, na Poljskem pa 549 milijonov evrov.Število spletnih uporabnikov stagnira.
Podoben padec spletnega oglaševanja sicer beleži tudi Hrvaška, kjer so mu oglaševalci v letu 2011 namenili 26 milijonov evrov, leta 2013 pa le še 15 milijonov evrov.
Tudi število spletnih uporabnikov v Sloveniji v zadnjem letu ne raste več. Od leta 2009 do začetka 2013 se je po podatkih MOSS njihovo število vztrajno povečevalo, od januarja 2013 do oktobra 2014 pa uporaba spleta med uporabniki, starimi od 10 do 75 let, z manjšimi odstopanji stagnira.
V letu 2014 je bilo po podatkih MOSS število spletnih uporabnikov največje v januarju, februarju in juniju, največ prikazov pa so ustvarili v januarju in februarju. Največ časa so na spletu preživeli julija (12 ur in 22 minut) in septembra (12 ur in 46 minut).
Največji obisk med spletnimi stranmi ima 24ur.com, na drugem mestu je Planet Siol.net, od tretjega do petega mesta pa so se po obiskanosti izmenjevale spletne strani www.rtvslo.si, www.bolha.com ter
http://www.najdi.si/.
Presenečenje oktobra 2014 je spletna stran Med.Over.Net, ki je ob vključitvi v raziskavo MOSS oktobra 2014 s 418.065 mesečnimi obiskovalci zasedla 6. mesto