Prihodek od prodaje v trgovini na drobno je bil namreč oktobra letos ponovno nižji kot predhodni mesec. Padec prihodkov se nadaljuje tudi v primerjavi z lanskim letom. Ne glede na očitno nadaljevanje negativnih trendov poslovanja trgovine pa na zbornici praznični december pričakujemo nekoliko bolj optimistično, saj slednji tradicionalno velja za mesec obdarovanja in nakupov.Najnovejši statistični podatki SURS kažejo, da stanje v trgovinski dejavnosti ostaja nezadovoljivo, saj se padec prihodkov iz poslovanja nadaljuje tako na mesečni kot tudi na letni ravni. Trgovina na drobno je oktobra letos ustvarila 1,9 % manj prihodkov kot v mesecu septembru.
V primerjavi z lanskim oktobrom padec prihodkov znaša 0,1 %. Zaskrbljujoče je, da je padec v trgovini z živili med najvišjimi, 1,8 % v primerjavi z oktobrom 2013, kar več kot očitno kaže na nadaljevanje zaostrenih gospodarskih razmer, na spremenjene nakupovalne
navade potrošnikov in na precejšnje varčevanje Slovencev zaradi negotovih razmer.
V obdobju januar-oktober 2014 glede na enako obdobje leta 2013 so se realni prihodki v trgovini na drobno v Sloveniji povišali za 0,2%, na ravni EU-28 pa po zadnjih razpoložljivih podatkih v obdobju januar-september 2014 glede na enako obdobje predhodnega leta za 1,7%. Ne glede na ne ravno optimistične podatke poslovanja trgovinske dejavnosti na Trgovinski zbornici Slovenije z optimizmom pričakujejo praznični december, ki utegne poslovanje v trgovini, vsaj na mesečni ravni, popeljati v pozitivni trend.
"Zaradi močno spremenjenih nakupovalnih navad potrošnikov in še vedno zaostrenih gospodarskih razmer, v okviru katerih vlada napoveduje za nas nesprejemljive nove davčne obremenitve za gospodarstvo (trošarine na brezalkoholne pijače z dodanim sladkorjem in sladili, dražje študentsko delo, ki se bo posledično v obsegu zagotovo zmanjšalo…), je pričakovati, da bo decembrska prodaja slabša kot je bila pred obdobjem krize. Trgovci bodo po naši oceni zadovoljni že, če bo letošnja predpraznična prodaja na ravni lanskoletne," poudarja predsednica TZS Mariča Lah in dodaja, da je napovedovanje obsega prodaje v prednovoletnem času praktično nemogoče.
December sicer tradicionalno velja za mesec obdarovanja, posledično pa je zato tudi decembrska prodaja v trgovini večja kot v ostalih mesecih.


